Fag
- Norsk (4448)
- Engelsk (4199)
- Matematikk (3247)
- Naturfag (1239)
- Spansk (1139)
- KRLE (1138)
- Tverrfaglig (889)
- Sosialkunnskap (792)
- Samfunnsfag (768)
- Religion og etikk (749)
- Tysk (565)
- Kunst og håndverk (156)
- Mat og helse (102)
- Kroppsøving (31)
- Musikk (26)
Trinn
- 10. trinn (6268)
- 8. trinn (6268)
- 9. trinn (6268)
- 1. trinn (3723)
- 2. trinn (3723)
- 3. trinn (3710)
- 4. trinn (3710)
- 5. trinn (3671)
- 6. trinn (3671)
- 7. trinn (3671)
- Vg1 (2998)
- Vg2 (2270)
- Vg3 (996)
Forfatter
- Asbjørn Lerø Kongsnes (1)
- Kazu Kibuishi (1)
- Kereen Getten (1)
- Tormod Lien (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
Nøkkelord
7201 treff
-
Det metriske systemet
Matemagisk 1–4
Læringsløp
KilovitsLuringen var sulten og gikk til slakteren. – Jeg skulle gjerne hatt en meter med wienerpølse, sa Luringen. – Beklager, vi selger ikke pølse i meter, men i kilo, svarte slakteren. – OK, da tar jeg en kilometer! sa Luringen.
-
Mengder med likt antall
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Lag mengder med klosserOppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"
-
Hele og deler av hele
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matte: Hvor mange hundredeler?Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".Oppgave i læringsløpet "Hele og deler av hele" i temaet "Tallforståelse".
-
Vil du også lære om omkrets?
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vil du også lære om omkrets?Læringsløpet Omkrets i temaet GeometriLæringsløpet Omkrets i temaet Geometri
-
Mengder med likt antall
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Hvordan kan elevene sitte?Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
AR Aschehoug og 3D-modellerMed appen AR Aschehoug kan dere holde en smarttelefon eller et nettbrett over bestemte bilder i læreboka, og få opp en 3D-modell eller en video.
-
Ulike representasjoner
Matemagisk 1–4
Læringsløp
-
Minus –
Matemagisk 1–4
Læringsløp
-
Subtraksjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Oppgave 1Regneoppgave med omgruppering: 31 minus 25
-
Subtraksjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øverPå de neste sidene skal du skrive inn selv.
-
Addisjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øverPå de neste sidene skal du skrive inn selv.
-
Hva er multiplikasjon?
Matemagisk 1–4
Læringsløp
TallgåteHvordan kan du gjøre et kjempestort tall om til ingenting?
-
Hundreruta
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Den ødelagte hundrerutaVi gjør aktiviteter med hundrerruta.
-
Trekantet form
Matemagisk 1–4
Læringsløp
SporingTegn langs kantene på de trekantede formene og lag trekanter til slutt.
-
Antallet 10
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matteVi snakker om matematikk.
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Artikkel
Utforsk refleks i mørketLæringsløp om refleks
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
MyldreoppgaverOppgave i læringsløpet "Hvordan er været?"Oppgave i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Antallet 3
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Skrive 3Vi skriver tallet 3.Vi skriver tallet 3.
-
Ulike representasjoner
Matemagisk 1–4
Læringsløp
TallgåteOppgave i læringsløpet "Ulike representasjoner" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Ulike representasjoner" i temaet "Multiplikasjon"
-
Minus –
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matte: –Innhold i læringsløpet "Minus –" i temaet "Subtraksjon"Innhold i læringsløpet "Minus –" i temaet "Subtraksjon"