Fag
- Engelsk (6526)
- Norsk (5574)
- Matematikk (4073)
- Naturfag (2152)
- Spansk (1788)
- Tysk (1506)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- KRLE (1142)
- Samfunnsfag (1050)
- Tverrfaglig (845)
- Religion og etikk (738)
- Psykologi (497)
- Kjemi (393)
- Informasjonsteknologi (292)
- Historie (277)
Trinn
- 8. trinn (6831)
- 10. trinn (6826)
- 9. trinn (6826)
- 5. trinn (5609)
- 6. trinn (5609)
- 7. trinn (5609)
- 2. trinn (5425)
- 1. trinn (5424)
- 3. trinn (5413)
- 4. trinn (5412)
- Vg1 (4296)
- Vg2 (3265)
- Vg3 (2902)
Forfatter
- Anne Tveit (72)
- Liv Guldal (68)
- Lars Gunnar Lingås (37)
- Lucy Hermoza (21)
- Ukjent Forfatter (21)
- Cathrine Borchsenius (17)
- Henrik Ibsen (17)
- Ane Stavrum (16)
- Henrik Wergeland (11)
- Mette Haraldsen (9)
- Demian Vitanza (8)
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Alexander Kielland (7)
- Johan Sebastian Welhaven (7)
- Alexander H. Sandtorv (6)
Nøkkelord
- Livsmestring (203)
- demokrati og medborgerskap (136)
- folkehelse og livsmestring (133)
- utforsk (129)
- bærekraftig utvikling (118)
- Engelsk (117)
- pdf (105)
- utskrift (105)
- skrive (102)
- engelskspråklige land (98)
- elevark (97)
- printable (97)
- English speaking countries (91)
- Folkehelse og livsmeistring (91)
- rød tekst (91)
16491 treff
-
Lyrikk
Tekstbanken
Litterær tekst
ByenHer kan du lese diktet Byen av forfatter Sigbjørn Obstfelder.Her kan du lese diktet Byen av forfatter Sigbjørn Obstfelder.
-
Slik kan du lage et intervju
Fabel 1–4
Læringsløp
Etter intervjuetTips til deg som skal intervjue noen.Tips til deg som skal intervjue noen.
-
Welcome to Targets!
Targets
Artikkel
Om Targets (2020)Targets følger læreplanen i engelsk, Vg1 studieforberedende utdanningsprogram (LK20).
-
Grammar Films with Tasks
Targets
Artikkel
VerbsWatch the film about nouns to solve the tasks. Remember that you can stop the film whenever you want and watch it as many times as you feel necessary.
-
Utforsk
Psykologi 1–2
Artikkel
Fordyp deg i en type terapiKanskje har du gått i terapi selv, eller kjenner noen som gjør det? Eller kanskje er du bare nysgjerrig på å finne ut litt mer om ulike terapiformer?
-
Explore a School Restaurant
Action
Læringsløp
SpeakingDo the tasks on the following pages to improve your speaking skills and use the vocational vocabulary. Hotspot hunt (yellow) Speak about the pictures Job talks Phone conversation Ergonomics The Smiley System
-
Explore a Dog Training Workshop
Action
Læringsløp
Speak about the picturesUse the following pictures from the workshop to practice speaking about your work. Click to enlarge.
-
Det er mye hav rundt Norge
Fabel 1–4
Læringsløp
Det er mye hav rundt NorgeTekst i læringsløpet "Det er mye hav rundt Norge" i temaet "Bli en havekspert!"Tekst i læringsløpet "Det er mye hav rundt Norge" i temaet "Bli en havekspert!"
-
Digitale ressurser i kjemi
Kjemi 1–2
Innholdspakke
Digitale ressurser i kjemiI LK20 er det viktig å se kompetansemål, tverrfaglige temaer, kjerneelementer og grunnleggende ferdigheter i sammenheng. Under digitale ferdigheter står følgende: Digitale ferdigheter i kjemi innebærer å bruke digitale ressurser til å utforske, illustrere og utdype kjemifaglig stoff. Det innebærer også å bruke digitale ressurser til å samle inn og bearbeide data, å gjøre beregninger og lage visualiseringer og å presentere resultater fra eget og andres arbeid. Videre innebærer digitale ferdigheter å bruke modellering for å utforske kjemiske fenomener. Digitale ressurser kan bety alt fra programvare til programmering. Vi har valgt å fokusere på hvordan begge deler kan brukes til å belyse kjemifaget. Ved bruk av programvare kan vi studere egenskaper og strukturer til kjemiske forbindelser på en enkel og tilgjengelig måte. Programmering kan også brukes til dette, og til andre ting. Begge disse verktøyene har fordeler og utfordringer som vi skal se på. Vi skal i disse ressursene vise hvordan vi kan bruke programmering og programvare til følgende ting i kjemifaget: gi flere representasjonsformer for ulike fenomener utforske kjemiske egenskaper datahåndtering og visualisering I LK20 er det viktig å se kompetansemål, tverrfaglige temaer, kjerneelementer og grunnleggende ferdigheter i sammenheng. Under digitale ferdigheter står følgende: Digitale ferdigheter i kjemi innebærer å bruke digitale ressurser til å utforske, illustrere og utdype kjemifaglig stoff. Det innebærer også å bruke digitale ressurser til å samle inn og bearbeide data, å gjøre beregninger og lage visualiseringer og å presentere resultater fra eget og andres arbeid. Videre innebærer digitale ferdigheter å bruke modellering for å utforske kjemiske fenomener. Digitale ressurser kan bety alt fra programvare til programmering. Vi har valgt å fokusere på hvordan begge deler kan brukes til å belyse kjemifaget. Ved bruk av programvare kan vi studere egenskaper og strukturer til kjemiske forbindelser på en enkel og tilgjengelig måte. Programmering kan også brukes til dette, og til andre ting. Begge disse verktøyene har fordeler og utfordringer som vi skal se på. Vi skal i disse ressursene vise hvordan vi kan bruke programmering og programvare til følgende ting i kjemifaget: gi flere representasjonsformer for ulike fenomener utforske kjemiske egenskaper datahåndtering og visualisering
-
På bærtur
Mat og helse 1–7
Læringsløp
Fakta om et bærSkriveoppgave i læringsløpet "På bærtur"Skriveoppgave i læringsløpet "På bærtur"
-
Med pennen som våpen
Grip teksten
Læringsløp
-
Er du klar til å bruke stemmeretten din?
Grip teksten
Læringsløp
Har du bestemt deg?Nå har du satt deg litt inn i noen partiers politikk, og undersøkt hvordan politikerne forsøker å overbevise oss. Kanskje har du også funnet ut hvilket parti du vil stemme på?
-
Explore a School's Media Workshop
Action
Læringsløp
SpeakingDo the tasks on the following pages to improve your speaking skills and use the vocational vocabulary. Hotspot hunt (yellow) Speak about the pictures Job talks Customer service Solve a problem Phone conversation Giving instructions
-
3 Who Can You Trust?
Targets
Innholdspakke
3 Who Can You Trust?Who published what you read on Instagram yesterday, and why? Did that post reach you by coincidence? What is the role of technology in our modern media world? Chapter 3 deals with sources and critical thinking. Below you can find tasks that supplement the texts in this chapter.
-
Du trenger skrekk for å skremme
Fabel 1–4
Læringsløp
B. Gripes leseknepTekst i læringsløpet "Du trenger skrekk for å skremme" i temaet "Grøss og gru".Tekst i læringsløpet "Du trenger skrekk for å skremme" i temaet "Grøss og gru".
-
Essential Tools
Action
Læringsløp
Picture HuntGo on a picture hunt for images of the sales, service and tourism worker's tools. This task can be done in school or as homework. Make sure you ask for permission to take pictures and don't disturb other students or teachers if the task is done in school.
-
Min læring
Fabel 1–4
Læringsløp
Oppgave 3: Kan du se ord med u-lyd og g-lyd?Oppgave knyttet til læringsløpet «Bokstavene U og G».
-
Explore a School's Bricklayer Workshop
Action
Læringsløp
SpeakingDo the tasks on the following pages to improve your speaking skills and use the vocational vocabulary. Hotspot hunt (yellow) Safety at work Solve a problem Job talk Phone conversation
-
Grammar Films with Tasks
Targets
Artikkel
ConcordWatch the film about nouns to solve the tasks. Remember that you can stop the film whenever you want and watch it as many times as you feel necessary.
-
Chapters 1–6
Targets
Artikkel
1 Let's CommunicateHere you find audio files related to chapter 1.