26 treff
-
Fortellingen om ...
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Guru Gobind Singh og khalsaenTekst i temaet "Fortellingen om ..."Tekst i temaet "Fortellingen om ..."
-
Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Ameek feirer bandi chorTekst i temaet "Høytider og merkedager"Tekst i temaet "Høytider og merkedager"
-
Ameek
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
AmeekLæringsløpet "Ameek" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Ameek" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Høytider i religionene
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Høytider i religioneneLæringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.Læringsløp om høytider i hinduismen, jødedommen, sikhismen, buddhismen og islam.
-
Oppstart – Hva gjør vi?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Hva gjør vi?Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Hva gjør vi?"
-
Oppstart – Høytider og merkedager
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Høytider og merkedagerLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Høytider og merkedager"
-
Bærekraft og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Religionenes historie i Norge
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOrdspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
Filosofisk samtaleElevene filosoferer sammen og gjør oppgaverElevene filosoferer sammen og gjør oppgaver
-
Hva tror du på?
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Gagandeep er sikhLes intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".Les intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".
-
Oppvekst
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Praksis og etikk
Fabel 8–10
Artikkel
Praksis og etikk i sikhismeArtikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til praksis og etikk i sikhismen.Artikkel med oppgaver og refleksjonsspørsmål knyttet til praksis og etikk i sikhismen.
-
Liv og død
Fabel 8–10
Artikkel
Død i sikhismenArtikkel med utforskende oppgaver knyttet til død sikhismen.Artikkel med utforskende oppgaver knyttet til død sikhismen.
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
AmritsarArtikkel og oppgaver om Amritsar, sikhenes hellige by.Artikkel og oppgaver om Amritsar, sikhenes hellige by.
-
Overgangsriter og andre markeringer
Fabel 8–10
Læringsløp
Dastar bandhiArtikkel om dastar bandi, et overgangsrite for gutter i overgangen mellom barn og voksen i sikhismen.Artikkel om dastar bandi, et overgangsrite for gutter i overgangen mellom barn og voksen i sikhismen.
-
Oppvekst
Fabel 8–10
Artikkel
Forklar ordeneOrdspill med fokus på begrepsforklaringer.Ordspill med fokus på begrepsforklaringer.
-
Hvor lærer vi om troen eller livssynet vårt?
Store spørsmål 5-7
Læringsløp
Lag en quizElevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.Elevene skal lage en wuiz med utgangspunkt i tekstene om opplæring i noen religioner.
-
Norge i dag
Fabel 8–10
Artikkel
Ta stilling!Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.Oppgaver der elevene gjennom aktivitet tar stilling til påstander.
-
Overgangsriter og andre markeringer
Fabel 8–10
Læringsløp
Lag en presentasjonElevene skal finne ut mer om overgangsriter fra barn til voksen i buddhisme eller kristendom, og lage en presentasjon.Elevene skal finne ut mer om overgangsriter fra barn til voksen i buddhisme eller kristendom, og lage en presentasjon.
-
Leve sammen
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Lag en presentasjonLag en presentasjon om hva som er viktig for deg i livet ditt og hva som skal til for at du har det trygt og godt. Avslutt med å presentere det du har kommet frem til for en læringspartner, en gruppe eller til klassen din.Lag en presentasjon om hva som er viktig for deg i livet ditt og hva som skal til for at du har det trygt og godt. Avslutt med å presentere det du har kommet frem til for en læringspartner, en gruppe eller til klassen din.