Fag
- Norsk (5571)
- Engelsk (4735)
- Matematikk (3492)
- Naturfag (1323)
- KRLE (1125)
- Spansk (1107)
- Sosialkunnskap (898)
- Religion og etikk (866)
- Tverrfaglig (862)
- Samfunnsfag (798)
- Tysk (639)
- Psykologi (483)
- Historie (295)
- Informasjonsteknologi (292)
- Kjemi (193)
Trinn
- 10. trinn (2953)
- 8. trinn (2953)
- 9. trinn (2953)
- Vg2 (2936)
- Vg1 (2630)
- 1. trinn (2441)
- 2. trinn (2441)
- 3. trinn (2429)
- 4. trinn (2378)
- 5. trinn (1993)
- 6. trinn (1993)
- 7. trinn (1993)
- Vg3 (423)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Agnes Ravatn (1)
- Agnete Andersen Bueie (1)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Kereen Getten (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
- Simon Stranger (1)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (1)
Nøkkelord
3981 treff
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Kometen kommer
Momente 2
Læringsløp
Oppgave 2: FilmanalyseDu skal nå skrive en filmanalyse der du undersøker tematikken, dramaturgien og virkemidlene i Don't Look Up .
-
Lyder og bokstaver
Momente 2
Læringsløp
Æ-lydenDet kan være vanskelig å velge mellom bokstavene æ og e når du skriver norsk. Se bare på denne setningen: «Det er ærlig talt mye som kunne vært verre her i verden.» Likevel finnes det noen regler som nesten alltid gjelder: Æ-lyden skrives for det meste med e , men kommer æ-lyden foran en enkelt r , blir det æ : bære , være , skjære , kjære , trær . Kommer det en konsonant etter r -en, blir det e: fjern , jern , terning , verden . En del korte ord som slutter på r , får e : her , der , er , hver . Bla videre for å gå til de interaktive oppgavene.
-
Svake verb
Momente 2
Læringsløp
Gruppe 2: E-verbE-verba er også ein vanleg klasse av svake verb på nynorsk.
-
Halloween
Gente 8–10
Læringsløp
Draw a monsterTegn og skriv om et monster til Halloween.
-
Å bruke variabler
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
Tegn en firkantOppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".
-
Areal
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
ArealLæringsløpet Areal i temaet Geometri.Læringsløpet Areal i temaet Geometri.
-
3G Algoritmer og effektivitet
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Verdens filosofidagAktualitetssak til verdens filosofidag 18. november.
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Video
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Video
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Artikkel
RefleksdagenAktualitetssak om refleksdagen.
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Momente 2
Video
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Filosofiske samtalerAktualitetssak om Filosofiske samtaler
-
Vekt
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
VektLæringsløp i temaet VektLæringsløp i temaet Vekt
-
Undervisningsopplegg
Momente 1
Artikkel
Speeddate: ParlamentarismeElevene øver seg på å snakke sammen om temaet parlamentarisme og demokratiseringsprosessen i Norge.
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Jul i Aschehoug UniversAktualitetssak om juleinnhold.
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Verdens toalettdagAktualitetssak til verdens toalettdag.
-
4C Brukerinput
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Hente skjemainnhold med JavaScriptNå har vi et skjema med en knapp, så nå kan vi legge til JavaScript for å hente elementene og finne ut hva brukeren har skrevet i dem.
-
1A Datamaskiner og nettverk
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp