Fag
- Engelsk (7048)
- Norsk (4838)
- Matematikk (3844)
- Naturfag (3803)
- Tysk (2414)
- Spansk (2054)
- Samfunnsfag (1724)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- Tverrfaglig (986)
- Fransk (920)
- KRLE (570)
- Religion og etikk (288)
- Mat og helse (266)
- Samfunnskunnskap (256)
- Kunst og håndverk (211)
Trinn
- 8. trinn (3454)
- 10. trinn (3449)
- 9. trinn (3449)
- 5. trinn (2828)
- 6. trinn (2828)
- 7. trinn (2828)
- Vg1 (1778)
- 1. trinn (1184)
- 2. trinn (1184)
- Vg2 (1177)
- 3. trinn (1171)
- 4. trinn (1121)
- Vg3 (417)
Forfatter
- Wolfgang Borchert (4)
- Klaus Mann (3)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Wilhelm Busch (2)
- #wtf?! – Wissen, Thesen, Fakten (1)
- Amalie Skram (1)
- Andreas Føllesdal (1)
- Ane Christiansen (1)
- Arne Garborg (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Benjamin Bigl (1)
- Billy Steinberg (1)
- Dana Manouchehri (1)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (71)
- folkehelse og livsmestring (60)
- utforsk (59)
- Livet på jorda (51)
- bærekraftig utvikling (50)
- viktige ord (47)
- kropp og helse (41)
- engelskspråklige land (40)
- English speaking countries (37)
- jorda og universet (32)
- UK (28)
- livsmestring (28)
- Ytringsfrihet (26)
- stoffer (26)
- Biologisk mangfold (25)
7668 treff
-
På bærtur
Mat og helse 1–7
Læringsløp
Fakta om et bærSkriveoppgave i læringsløpet "På bærtur"Skriveoppgave i læringsløpet "På bærtur"
-
Das bin ich
Leute 8–10
Litterær tekst
Neu hier?Erlend er ny elev på en tysk skole. Hva skjer?Erlend er ny elev på en tysk skole. Hva skjer?
-
Når ting ikke går som planlagt . . .
Solaris 8–10
Læringsløp
Når ting ikke går som planlagt . . .I dette læringsløpet skal du lære om: Testing og behandling av SOI-er Nødprevensjon AbortI dette læringsløpet skal du lære om: Testing og behandling av SOI-er Nødprevensjon Abort
-
Das ist Deutsch
Leute 8–10
Litterær tekst
Das kannst du schon!Her møter du folk fra hele verden som forteller litt om seg selv. Hva sier de?Her møter du folk fra hele verden som forteller litt om seg selv. Hva sier de?
-
Mat fra hele verden
Mat og helse 1–7
Artikkel
Fest på skolekjøkkenetLag en fest som alle kan være med på.
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
9 Das haben wir erfundenHer finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 9. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
15 Es war einmalHer finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 15. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.
-
Undervisningsopplegg
Momente 1
Artikkel
Fluesmekker: Løst sammensatte verbDenne oppgaven trener elevene på ordforråd.
-
Undervisningsopplegg
Momente 1
Artikkel
Exit-lapperDette er en fin måte å avslutte en økt eller et tema på. Det bidrar til egenrefleksjon og vurdering for og av læring og kan gjennomføres på alle temaer.
-
Forsøk
Naturfag SF
Artikkel
1. Molekylmodeller av næringsstoffeneIngreszsz
-
Moveable Feasts
Mat og helse 8–10
Video
-
Grammatikkoppgaver
Leute 8–10
Artikkel
Klokkeslett (repetisjon)Gjør oppgaven.
-
Grammatikkoppgaver
Leute 8–10
Artikkel
Oppgave 1:Gjør oppgaven.
-
Glosetygger
Momente 1
Artikkel
18 Endlich Ferien!Her finner du glosene og glosetyggerne til kapittel 18. NB! Når du lærer tyske substantiv, er det lurt å lære artikkelen samtidig ( der , die eller das ). I Glosetyggeren må du huske at det norske substantivet derfor må stå i bestemt form, for eksempel: das Haus huset.
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Video
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Video
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Video
-
Grammatikkoppgaver
Leute 8–10
Artikkel
Modale hjelpeverb (repetisjon)Gjør oppgaven.
-
Kapittel 8 – Informasjonsteknologi og elektronikk
Solaris 8–10
Artikkel
OppstartFør du leser – oppstartaktivitet fra boka
-
Oppgaver til tekstene
Leute 8–10
Artikkel
Oppgave 4: Wie bitte?Gjør oppgaven.