Fag
- Norsk (3330)
- Engelsk (1987)
- Matematikk (1549)
- Tverrfaglig (889)
- Spansk (846)
- KRLE (814)
- Sosialkunnskap (792)
- Religion og etikk (746)
- Kunst og håndverk (156)
- Mat og helse (102)
- Naturfag (78)
- Samfunnsfag (53)
- Kroppsøving (31)
- Musikk (26)
- Historie (1)
Trinn
- 10. trinn (6797)
- 8. trinn (6797)
- 9. trinn (6797)
- 5. trinn (4545)
- 6. trinn (4545)
- 7. trinn (4545)
- 1. trinn (3105)
- 2. trinn (3105)
- 3. trinn (3092)
- 4. trinn (3042)
- Vg1 (2868)
- Vg2 (2424)
- Vg3 (1139)
Forfatter
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
- Simon Stranger (1)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (1)
- Tormod Lien (1)
- Vebjørn Horsfjord (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
Nøkkelord
3105 treff
-
Antallet 6
Matemagisk 1–4
Læringsløp
-
Addisjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øver 2Oppgaver til omgruppering med tosifrede tall uten tierovergang.
-
Matemagisk 1–4
Matemagisk 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Årsplan
Arena 1–4
Innholdspakke
ÅrsplanHer finner du forslag til årsplaner for Arena 1–4. De er basert på kapitlene i boka. Ønsker du heller å planlegge innholdet digitalt? Da kan du bruke planleggingsverktøyet vårt. Her har vi laget forslag til planer til alle fag og trinn, og med alt relevant innhold fra Aschehoug Univers lenket direkte opp til hvert enkelt tema. Du kan selv justere planene våre eller lage dine helt egne planer.
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Myldrebilde
Matemagisk 1–4
Læringsløp
BegreperHva tror du de ulike ordene betyr?
-
De fire regneartene
Matemagisk 1–4
Artikkel
MyldrebildeMyldrebilde i læringsløpet Addisjon og subtraksjon i temaet De fire regnearteneMyldrebilde i læringsløpet Addisjon og subtraksjon i temaet De fire regneartene
-
Addisjon og subtraksjon
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matteSnakke matte i læringsløpet Addisjon og subtraksjon i temaet De fire regnearteneSnakke matte i læringsløpet Addisjon og subtraksjon i temaet De fire regneartene
-
Addisjon og subtraksjon
Matemagisk 1–4
Læringsløp
En liten vitsAvslutning i læringsløpet Addisjon og subtraksjon i temaet De fire regnearteneAvslutning i læringsløpet Addisjon og subtraksjon i temaet De fire regneartene
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
Å varsle væretTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
VærtegnTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
2-gangen
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Lær om: 2-gangenOppgave i læringsløpet "2-gangen" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "2-gangen" i temaet "Multiplikasjon"
-
Flateformer
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Bygg mangekanter med fyrstikkeringress
-
Vekt
Matemagisk 1–4
Læringsløp
AktivitetAktivitetAktivitet
-
Den analoge klokka
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Hele timerVi lærer om hele timer på den analoge klokka.
-
Å hoppe på tallinja
Matemagisk 1–4
Læringsløp
OppsummeringVi gjør en oppsummeringsoppgave.