Fag
- Engelsk (5993)
- Norsk (5655)
- Spansk (2408)
- Naturfag (2119)
- Matematikk (1980)
- Tysk (1402)
- Helse- og oppvekstfag (1176)
- Samfunnsfag (1016)
- KRLE (893)
- Tverrfaglig (840)
- Sosialkunnskap (788)
- Religion og etikk (607)
- Samfunnskunnskap (247)
- Fransk (238)
- Kjemi (197)
Trinn
- 10. trinn (3205)
- 8. trinn (3205)
- 9. trinn (3205)
- 5. trinn (2258)
- 6. trinn (2258)
- 7. trinn (2258)
- 1. trinn (1509)
- 2. trinn (1509)
- 3. trinn (1496)
- 4. trinn (1446)
- Vg1 (1164)
- Vg2 (800)
- Vg3 (643)
Forfatter
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
- Simon Stranger (1)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (1)
Nøkkelord
- utforsk (60)
- KRLE (59)
- demokrati og medborgerskap (59)
- viktige ord (57)
- Livet på jorda (51)
- bærekraftig utvikling (46)
- folkehelse og livsmestring (42)
- kropp og helse (41)
- Ytringsfrihet (33)
- jorda og universet (33)
- stoffer (26)
- energi og krefter (25)
- kristendom (25)
- oppsummering (25)
- Biologisk mangfold (23)
4072 treff
-
Utforsk!
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Digitalt kapittel
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Aktiviteter
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
Quiz-quiz-byttDette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering.
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Twig-filmer Materialer og overflatebehandling
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Innholdspakke
NøkkelstoffHer finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.Her finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Livsløp og bærekraftig utvikling
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffkretsløp
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Bærekraftig energiproduksjon
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
Å varsle væretTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
VærtegnTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Lyd og akustikk
Naturfag for yrkesfag
Innholdspakke
Lyd og akustikkHer finner du innhold til kompetansemålet: utforske bølgefenomener knyttet til lyd og akustikk Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.Her finner du innhold til kompetansemålet: utforske bølgefenomener knyttet til lyd og akustikk Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.
-
Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Læringsløp
Hvordan virker såpe?Såpemolekyler har én polar og én upolar del, altså én del som er vannløselig og én del som kan løse seg i fettholdig smuss. Når vi vasker med såpe, frigjør såpa smuss og holder det svevende i vannet. Smusset forsvinner med vaskevannet når vi heller det ut.