Fag
- Engelsk (5998)
- Norsk (5658)
- Spansk (2408)
- Naturfag (2132)
- Matematikk (2048)
- Tysk (1398)
- Helse- og oppvekstfag (1178)
- Samfunnsfag (1003)
- KRLE (880)
- Tverrfaglig (826)
- Sosialkunnskap (788)
- Religion og etikk (594)
- Samfunnskunnskap (247)
- Fransk (238)
- Kjemi (197)
Trinn
- 10. trinn (1258)
- 8. trinn (1258)
- 9. trinn (1258)
- Vg2 (987)
- 1. trinn (840)
- 2. trinn (840)
- 3. trinn (827)
- 5. trinn (826)
- 6. trinn (826)
- 7. trinn (826)
- 4. trinn (777)
- Vg3 (764)
- Vg1 (436)
Forfatter
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Anne Tveit (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Liv Guldal (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
Nøkkelord
1262 treff
-
Kjernestoff
Fransk 1
Artikkel
GloserSe på ordene nedenfor. Noen kjenner du fra før, noen forstår du ut fra norsk eller engelsk, og noen må du slå opp. Se også på bildene lengre nede på siden.
-
Kjernestoff
Fransk 1
Artikkel
-
J'aime, je déteste, j'adore
Fransk 1
Innholdspakke
J'aime, je déteste, j'adoreHer ... Læringsmål
-
Tilleggsstoff
Fransk 1
Artikkel
-
Elektromagnetisk stråling og trådløs kommunikasjon
Kjemi 1–2
Innholdspakke
Elektromagnetisk stråling og trådløs kommunikasjonHer finner du innhold til kompetansemålet: beskrive ulike typer elektromagnetisk stråling og gi eksempler på hvordan stråling benyttes i trådløs kommunikasjon Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.Her finner du innhold til kompetansemålet: beskrive ulike typer elektromagnetisk stråling og gi eksempler på hvordan stråling benyttes i trådløs kommunikasjon Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.
-
Utforsk!
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Livsløp og bærekraftig utvikling
Kjemi 1–2
Innholdspakke
Livsløp og bærekraftig utviklingHer finner du innhold til kompetansemålet: undersøke ulike materialers og produkters livsløp og vurdere disse i et bærekraftsperspektiv Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.Her finner du innhold til kompetansemålet: undersøke ulike materialers og produkters livsløp og vurdere disse i et bærekraftsperspektiv Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.
-
Digitalt kapittel
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Nøkkelstoff
Kjemi 1–2
Innholdspakke
NøkkelstoffHer finner du en kort oppsummering av kapitlets viktigste temaer.Her finner du en kort oppsummering av kapitlets viktigste temaer.
-
Digitalt kapittel
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Materialer og overflatebehandling
Kjemi 1–2
Innholdspakke
Materialer og overflatebehandlingHer finner du innhold til kompetansemålet: undersøke egenskapene til ulike materialer og overflatebehandlinger og vurdere bruk av disse i et bærekraftsperspektiv Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.Her finner du innhold til kompetansemålet: undersøke egenskapene til ulike materialer og overflatebehandlinger og vurdere bruk av disse i et bærekraftsperspektiv Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.
-
Forsøk
Kjemi 1–2
Innholdspakke
ForsøkHer finner du en samling av Utforsk! fra det digitale kapitlet.Her finner du en samling av Utforsk! fra det digitale kapitlet.
-
Kapittelprøver
Kjemi 1–2
Innholdspakke
KapittelprøverHer finner du forslag til kapittelprøver i PDF- og Word-format. Det skal være meningsfylt samsvar mellom undervisningen, vurderingene og læringsmålene. Begrepet meningsfylt samsvar er en oversettelse fra det engelske ordet Constructive alignment (se f.eks. John Biggs, 1996 ). Kapittelprøvene er derfor kun et utgangspunkt, der du må gjøre valg på bakgrunn av slik du kjenner din klasse og hva du har lagt vekt på i din undervisning. Kan hende prøveforslagene har for stor arbeidsmengde for din klasse eller oppgavene ikke treffer 100 % med tanke på hva dere har gått gjennom. Enkelte oppgaver er av typen «Gjør rede for en utforskning du selv har utført i naturfagtimene.» Her har du mulighet til å spisse spørsmålet i retning av ett eller flere forsøk du har lagt vekt på. Fordi kapittelprøvene er ment til inspirasjon har vi ikke laget løsningsforslag. Løsningen vil flere steder være avhengig av hvordan din klasse har arbeidet med de ulike kompetansemålene. Lykke til med vurderingen!
-
Forsøk
Kjemi 1–2
Innholdspakke
ForsøkHer finner du fullstendige forsøksbeskrivelser. I hvert av forsøkene finner du også informasjon om risikovurdering og avfallshåndtering . Her finner du også en samling av Utforsk! fra det digitale kapitlet.Her finner du fullstendige forsøksbeskrivelser. I hvert av forsøkene finner du også informasjon om risikovurdering og avfallshåndtering . Her finner du også en samling av Utforsk! fra det digitale kapitlet.
-
Digitalt kapittel
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Utforsk!
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Twig-filmer samlet
Kjemi 1–2
Innholdspakke
Twig-filmer samletHer finner du Twig-filmene som også er publisert på sidene til kapitlene fra boka og de digitale kapitlene.
-
Digitalt kapittel
Kjemi 1–2
Artikkel
-
Nøkkelstoff
Kjemi 1–2
Innholdspakke
NøkkelstoffHer finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.Her finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.
-
Utforsk!
Kjemi 1–2
Artikkel