Fag
- Engelsk (3216)
- Norsk (2620)
- Matematikk (1356)
- Naturfag (1214)
- Tverrfaglig (827)
- Samfunnsfag (755)
- Tysk (624)
- Psykologi (480)
- Spansk (390)
- Historie (286)
- Informasjonsteknologi (284)
- KRLE (274)
- Kjemi (193)
- Kunst og håndverk (156)
- Fysikk (151)
Trinn
- 10. trinn (989)
- 8. trinn (989)
- 9. trinn (989)
- 5. trinn (986)
- 6. trinn (986)
- 7. trinn (986)
- Vg2 (732)
- 1. trinn (625)
- 2. trinn (625)
- 3. trinn (612)
- 4. trinn (612)
- Vg3 (478)
- Vg1 (285)
Forfatter
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (60)
- folkehelse og livsmestring (60)
- Folkehelse og livsmeistring (57)
- reflektere (42)
- samtale (42)
- demokrati og medborgarskap (35)
- bærekraftig utvikling (30)
- utforsk (30)
- Ytringsfrihet (26)
- skrive (24)
- samarbeid (21)
- fordommer (20)
- utforske (20)
- diskriminering (19)
- kildekritikk (19)
1464 treff
-
Ballongslipp
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
KraftanalyseFør vi går i gang med simuleringer og dataanalyse, er det verdt å bruke litt tid på å analysere kreftene som virker på en ballong som faller.
-
Ressurser
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
3G Algoritmer og effektivitet
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
Twig-filmer kapittel 8
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
Twig-filmer kapittel 9
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
ERGO Fysikk 1
ERGO Fysikk 1–2
Artikkel
VelkommenHer finner du: simuleringer i HTML-format programmeringsressurser tilpasset fysikkfaget løsningsforslag til lærebokoppgaver, interaktive oppgaver og forsøksbeskrivelser til bokas kapitler TWIG-filmer lærerressurser
-
Ballongslipp
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
Ditt eget luftmotstandsforsøkLuftmotstand påvirker alt som beveger seg gjennom lufta. Nå kan du selv utforske virkningen av luftmotstand på ulike gjenstander.
-
Selvvalgt problemstilling
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
Vurdering av utforskende arbeidEt slikt prosjekt kan dekke to av kompetansemålene i Fysikk 2. Men vurdering av praktisk og utforskende arbeid kan være utfordrende.
-
Selvvalgt problemstilling
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
ForarbeidDet er få elever som er vant til å utforme en problemstilling som kan undersøkes praktisk eller teoretisk. Elevene vil støte på mange utfordringer i et slikt prosjekt og det er lurt å la dem jobbe med og diskutere mindre problemstillinger før de går i gang med den selvvalgte problemstillingen.
-
Selvvalgt problemstilling
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
Eksempler på forskningsspørsmålForslagene er hentet fra gjennomførte «individual investigations» ved IB-linjen (oversatt til norsk). Problemstillingene gjenspeiler delvis hva som en «pensum» i fysikk på IB og hvor langt ut i kurset (som er 2-årig) elevene er kommet når prosjektet gjennomføres.
-
4C Brukerinput
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Hente skjemainnhold med JavaScriptNå har vi et skjema med en knapp, så nå kan vi legge til JavaScript for å hente elementene og finne ut hva brukeren har skrevet i dem.
-
1A Datamaskiner og nettverk
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
1A Datamaskiner og nettverk
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde
Momente 1
Læringsløp
-
1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde
Momente 1
Læringsløp
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Momente 1
Læringsløp
<div>-elementetNå skal vi se på hvordan vi kan lage en standard HTML-side med tilhørende CSS. Denne siden kan du bruke som utgangspunkt for alle nye sider du skal lage. Vi kommer også til å lage et design som du kan bruke, men du bør tilpasse designet slik at det passer for deg og din smak.
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Overskrifter og avsnitt med HTMLNå kan vi legge til litt innhold i
-elementet vårt. Her skal vi se på hvordan vi kan legge til overskrifter og avsnitt. Senere skal vi se på hvordan vi kan legge til andre typer innhold.1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde
Momente 1
Læringsløp
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
BilderDet er bilder på nesten alle nettsider. Hvis de brukes på en god måte, bidrar de til en penere og mer informativ nettside.
3D Funksjoner (prosedyrer)
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Gi informasjon til funksjoner (parametre)Funksjonen siHei() , som vi laget på forrige side, gir det samme resultatet hver gang vi bruker den. Ofte ønsker vi at en funksjon skal gi forskjellige resultater i ulike situasjoner.