Fag
- Norsk (33)
- KRLE (15)
- Samfunnsfag (11)
- Religion og etikk (10)
- Naturfag (5)
- Engelsk (4)
- Kunst og håndverk (2)
- Spansk (1)
Trinn
- 1. trinn (10)
- 2. trinn (10)
- 3. trinn (10)
- 4. trinn (10)
- 10. trinn (6)
- 8. trinn (6)
- 9. trinn (6)
- 5. trinn (5)
- 6. trinn (5)
- 7. trinn (5)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (62)
- KRLE (59)
- Folkehelse og livsmeistring (57)
- folkehelse og livsmestring (57)
- reflektere (40)
- samtale (38)
- demokrati og medborgarskap (33)
- bærekraftig utvikling (32)
- utforsk (25)
- fordommer (24)
- religion (23)
- kildekritikk (22)
- skrive (22)
- bærekraft (21)
- diskriminering (21)
21 treff
-
Oppstart – Mennesket og jordkloden
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Oppstart – Mennesket og jordklodenLæringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"
-
Vi kan!
Store spørsmål 1–4
Artikkel
En dråpe i havetTekst i temaet "Vi kan!"Tekst i temaet "Vi kan!"
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"
-
Mennesker, dyr og natur
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Mennesker, dyr og naturLæringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Mennesker, dyr og natur" i temaet "Mennesket og jordkloden"
-
Skattejakt
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SkattejaktLæringsløp om gjenbruk og kildesortering.Læringsløp om gjenbruk og kildesortering.
-
Å ta valg
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Å ta valgLæringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Å ta valg" i temaet "Mennesket og jordkloden"
-
Vi kan!
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Det nytter!Tekst i temaet "Det nytter!"Tekst i temaet "Det nytter!"
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløp som oppsummerer temaet "Skattejakt".Læringsløp som oppsummerer temaet "Skattejakt".
-
Fagstoff
Bokbussen RØD/BLÅ
Artikkel
Hvordan kan vi bruke ressursene mer bærekraftig i framtiden?For at vi skal få en mer bærekraftig ressursbruk i framtiden, trenger vi både politiske og teknologiske løsninger.
-
På tavla
Bokbussen RØD/BLÅ
Artikkel
SammendragEn ressurs er noe vi mennesker har nytte av. Hva som regnes som en ressurs, har endret seg etter som vi har fått mer kunnskap og teknologi.
-
Fagstoff
Pasos
Artikkel
VannetNorske fjell bidrar til å sikre vanntilgangen. Hvorfor det, tror du?
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
BerggrunnenI Sør-Varanger tas det jernmalm ut av fjellet. Hvordan tror du gruvedrift påvirker plante- og dyreliv i nærområdet her?
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
JordaNorsk jordbruk er viktig for matproduksjon og bosettingsmønster.
-
Alltid påvirket?
Arena 5–7
Læringsløp
Alltid påvirket?Elevene leser og arbeider med oppgaver om ulike former for påvirkning, som reklame, influensere i sosiale medier og salgsdager som Black Friday. De reflekterer rundt retusjering av bilder, merking av reklamer og påvirkning av eget forbruk. Elevene leser og arbeider med oppgaver om ulike former for påvirkning, som reklame, influensere i sosiale medier og salgsdager som Black Friday. De reflekterer rundt retusjering av bilder, merking av reklamer og påvirkning av eget forbruk.
-
Vår felles framtid
Arena 5–7
Læringsløp
Vår felles framtidElevene reflekterer over at utvikling kan være både bra og dårlig, snakker om forbruk og overforbruk og utforsker hvilke samfunnstyper som er mest bærekraftige. Elevene reflekterer over at utvikling kan være både bra og dårlig, snakker om forbruk og overforbruk og utforsker hvilke samfunnstyper som er mest bærekraftige.
-
Økonomieksperten svarer!
Arena 5–7
Læringsløp
Økonomieksperten svarer!I dette læringsløpet skal du få gode tips og råd om penger, sparing og fra økonomiekspert Silje Sandmæl. Silje brenner for at vi alle skal lære mer om penger, og hun synes det er spesielt viktig at barn lærer om penger før de begynner å bruke penger. I dette læringsløpet skal du få gode tips og råd om penger, sparing og fra økonomiekspert Silje Sandmæl. Silje brenner for at vi alle skal lære mer om penger, og hun synes det er spesielt viktig at barn lærer om penger før de begynner å bruke penger.
-
Påvirket
Arena 5–7
Artikkel
Personlig økonomiElevene blir kjent med begrepet personlig økonomi, og snakker sammen om hva de selv bruker penger på i løpet av en uke. Elevene blir kjent med begrepet personlig økonomi, og snakker sammen om hva de selv bruker penger på i løpet av en uke.
-
Fagstoff
Arena 8–10
Artikkel
LevekårHusene i bakgrunnen og forgrunnen på bildet fra Mumbai viser hvor store forskjeller i levekår det kan være i verden i dag. Bildet forteller oss likevel ikke alt. For det å ha gode eller dårlige levekår handler om mye mer enn bare huset man bor i. Levekår er de økonomiske og sosiale rammene rundt livet til folk. Levekårene til menneskene i husene på dette bildet påvirkes av hva slags infrastruktur, helse, utdanning og jobber de har tilgang på.
-
Jorda er hjemmet vårt
Arena 5–7
Artikkel
Hva bruker du vann til?Elevene undersøker hva de bruker vann til i løpet av en dag, og sammenlikner forbruket sitt med en læringspartner. Elevene undersøker hva de bruker vann til i løpet av en dag, og sammenlikner forbruket sitt med en læringspartner.
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Vi kan!"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Vi kan!"