Fag
- Norsk (5101)
- Engelsk (4333)
- Matematikk (4175)
- Naturfag (1780)
- KRLE (1065)
- Tysk (1002)
- Tverrfaglig (986)
- Religion og etikk (952)
- Samfunnsfag (795)
- Fransk (682)
- Spansk (647)
- Mat og helse (264)
- Kunst og håndverk (211)
- Sosialkunnskap (130)
- Kroppsøving (88)
Trinn
- Vg1 (2401)
- 10. trinn (2008)
- 8. trinn (2008)
- 9. trinn (2008)
- 5. trinn (1556)
- 6. trinn (1556)
- 7. trinn (1556)
- Vg2 (1394)
- 1. trinn (865)
- 2. trinn (865)
- 3. trinn (852)
- 4. trinn (852)
- Vg3 (306)
Forfatter
- Arne Garborg (1)
- Ernst Jandl (1)
- Gabriel (Gabriels Game) (1)
- Hans Manz (1)
- Pepe (Petra Biesalski) (1)
- Stefanie (Gabriels Game) (1)
- Tormod Lien (1)
- Wolfgang Borchert (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
Nøkkelord
2860 treff
-
Das bin ich
Leute 8–10
Litterær tekst
Neu hier?Erlend er ny elev på en tysk skole. Hva skjer?Erlend er ny elev på en tysk skole. Hva skjer?
-
Filosofi
Store spørsmål 8–10
Artikkel
Presentasjon: Dyrs rettigheterFinnes det dyr som er mer verdt enn andre? Hvorfor eller hvorfor ikke? Bør dyr ha de samme rettighetene som mennesker? Hvilke utfordringer ville det i så fall ført til? Lag en presentasjon.
-
Das ist Deutsch
Leute 8–10
Litterær tekst
Das kannst du schon!Her møter du folk fra hele verden som forteller litt om seg selv. Hva sier de?Her møter du folk fra hele verden som forteller litt om seg selv. Hva sier de?
-
Bare én gud
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Visste du at ...?Tekst i læringsløpet "Begynnelser".Tekst i læringsløpet "Begynnelser".
-
Årstider
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Samenes årstiderTekst i læringsløpet "Årstider" i temaet "Årstider og kalendere"Tekst i læringsløpet "Årstider" i temaet "Årstider og kalendere"
-
Hvordan vet vi noe om Jesus?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Arkeologen fortellerOppgave i læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus?" i temaet "Fortellinger om Jesus"Oppgave i læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus?" i temaet "Fortellinger om Jesus"
-
7 Mellomkrigstid og annen verdenskrig i Norge
Arena 8–10
Artikkel
Innledning og oppstartDette kapitlet dekker mellomkrigsperioden og annen verdenskrig i Norge. Selv om mellomkrigstiden og annen verdenskrig er behandlet i to kapitler (globalt perspektiv i kapittel 6 og norsk perspektiv i 7), kan man gjerne slå de to kapitlene sammen. Det er uansett viktig å trekke linjer slik at elevene forstår at hendelser i Norge hang sammen med globale hendelser – slik det ofte gjør.
-
Mange guder
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
HinduismeTekst i læringsløpet "Begynnelser".Tekst i læringsløpet "Begynnelser".
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Vaisakhi
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Vesak
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Grammatikkoppgaver
Leute 8–10
Artikkel
Klokkeslett (repetisjon)Gjør oppgaven.
-
Grammatikkoppgaver
Leute 8–10
Artikkel
Oppgave 1:Gjør oppgaven.
-
Grammatikkoppgaver
Leute 8–10
Artikkel
Modale hjelpeverb (repetisjon)Gjør oppgaven.
-
Samfunn
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SamfunnTekst i læringsløpet "Samfunn" i temaet "Leve sammen"Tekst i læringsløpet "Samfunn" i temaet "Leve sammen"
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
KryssordOppgave i læringsløpet "Nytt liv".Oppgave i læringsløpet "Nytt liv".
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Artikkel
Utforsk refleks i mørketLæringsløp om refleks
-
9 Klimaendringer – hva kan vi gjøre?
Arena 8–10
Artikkel
KilderKilder som er brukt i kapittel 9.
-
Oppgaver til tekstene
Leute 8–10
Artikkel
Oppgave 4: Wie bitte?Gjør oppgaven.
-
Grammatikkoppgaver
Leute 8–10
Artikkel
Tallene fra 1–20Gjør oppgaven.