Fag
- Norsk (5560)
- Engelsk (4827)
- Matematikk (3492)
- Naturfag (1325)
- Spansk (1241)
- KRLE (1125)
- Tverrfaglig (876)
- Sosialkunnskap (875)
- Religion og etikk (866)
- Samfunnsfag (798)
- Tysk (635)
- Psykologi (483)
- Informasjonsteknologi (292)
- Historie (291)
- Kjemi (193)
Trinn
- 10. trinn (3193)
- 8. trinn (3193)
- 9. trinn (3193)
- 5. trinn (2314)
- 6. trinn (2314)
- 7. trinn (2314)
- 1. trinn (1802)
- 2. trinn (1802)
- 3. trinn (1789)
- 4. trinn (1739)
- Vg1 (1414)
- Vg2 (493)
- Vg3 (230)
Forfatter
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Nils H. Korsvoll (2)
- Olav Hove (2)
- Vebjørn Horsfjord (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Else Werring og Ingun Steen Andersen (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
- Simon Stranger (1)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
Nøkkelord
- utforsk (61)
- KRLE (60)
- demokrati og medborgerskap (59)
- viktige ord (57)
- Livet på jorda (51)
- bærekraftig utvikling (47)
- folkehelse og livsmestring (42)
- kropp og helse (41)
- Ytringsfrihet (33)
- jorda og universet (33)
- stoffer (26)
- energi og krefter (25)
- kristendom (25)
- livsmestring (25)
- oppsummering (25)
3456 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
Å varsle væretTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
VærtegnTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Svaret på vårt forskningsspørsmålLag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 7: "Svaret på forskningsspørsmålet"Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 7: "Svaret på forskningsspørsmålet"
-
Å bruke variabler
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
Tegn en firkantOppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".Oppgave fra læringsløpet "Å bruke variabler" i temaet "Programmering".
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
Verdens filosofidagAktualitetssak til verdens filosofidag 18. november.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Video
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Hypotesen vårLag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 3: "Hypotese"Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 3: "Hypotese"
-
Areal
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
ArealLæringsløpet Areal i temaet Geometri.Læringsløpet Areal i temaet Geometri.
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Verdens filosofidagAktualitetssak til verdens filosofidag 18. november.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
AR Aschehoug og 3D-modellerMed appen AR Aschehoug kan dere holde en smarttelefon eller et nettbrett over bestemte bilder i læreboka, og få opp en 3D-modell eller en video.
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Fortelle om det til andreLag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 8: "Fortelle om det til andre"Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Her er del 8: "Fortelle om det til andre"
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Video
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Video
-
Twig-filmer fra Lokus
Naturfag Påbygging
Innholdspakke
Twig-filmer fra LokusHer finner du Twig-filmen fra LK06-utgaven av Naturfag Påbygging .
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
RefleksdagenAktualitetssak om refleksdagen.