Fag
- Norsk (5385)
- Engelsk (4732)
- Matematikk (3460)
- Spansk (1785)
- Tysk (1471)
- Naturfag (1228)
- KRLE (1113)
- Samfunnsfag (1050)
- Tverrfaglig (859)
- Religion og etikk (731)
- Psykologi (497)
- Informasjonsteknologi (292)
- Historie (277)
- Samfunnskunnskap (247)
- Fransk (238)
Trinn
- 10. trinn (3727)
- 8. trinn (3727)
- 9. trinn (3727)
- 5. trinn (2891)
- 6. trinn (2891)
- 7. trinn (2891)
- Vg1 (1415)
- 1. trinn (1131)
- 2. trinn (1131)
- 3. trinn (1118)
- 4. trinn (1068)
- Vg2 (847)
- Vg3 (435)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Demian Vitanza (1)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (111)
- folkehelse og livsmestring (96)
- utforsk (80)
- Folkehelse og livsmeistring (68)
- bærekraftig utvikling (67)
- Livet på jorda (51)
- viktige ord (47)
- Ytringsfrihet (43)
- samtale (42)
- kropp og helse (41)
- reflektere (41)
- demokrati og medborgarskap (36)
- jorda og universet (32)
- stoffer (26)
- Ytringsfridom (25)
3840 treff
-
Årsplan
Arena 1–4
Innholdspakke
ÅrsplanHer finner du forslag til årsplaner for Arena 1–4. De er basert på kapitlene i boka. Ønsker du heller å planlegge innholdet digitalt? Da kan du bruke planleggingsverktøyet vårt. Her har vi laget forslag til planer til alle fag og trinn, og med alt relevant innhold fra Aschehoug Univers lenket direkte opp til hvert enkelt tema. Du kan selv justere planene våre eller lage dine helt egne planer.
-
Menneskerettigheter
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Lag en plakatDu skal fordype deg i selvvalgte menneskerettigheter. Lag en plakat som tar opp en eller flere menneskerettigheter og betydningen denne/disse har for vårt dagligliv.
-
Det var en gang ...
Kunst og håndverk 1–7
Læringsløp
UtprøvingDette er et prosjekt i kunst og håndverk om animasjon.Dette er et prosjekt i kunst og håndverk om animasjon.
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Hvorfor trenger vi å høre til?
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
-
Levende grafer
Kunst og håndverk 1–7
Læringsløp
InspirasjonDette er et prosjekt i Kunst og håndverk som omfatter infografikk, prosessering og visualisering av informasjon.Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk som omfatter infografikk, prosessering og visualisering av informasjon.
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Den norske velferdsstaten
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Statens inntekter og utgifterOppgave om den norske velferdsstaten Oppgave om den norske velferdsstaten
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Video
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Monstermøte
Kunst og håndverk 1–7
Læringsløp
UtprøvingDette er et prosjekt i Kunst og håndverk om keramikk. Elevene skal modellere et monsterhode i leire og lage en felles utstilling av monsterhodene.Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk om keramikk. Elevene skal modellere et monsterhode i leire og lage en felles utstilling av monsterhodene.
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Artikkel
Lag dyrElevene lager fantasifulle dyr av doruller.
-
Å være norsk
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Å være norskI denne oppgaven skal du jobbe med tekster skrevet av kjente forfattere som utgangspunkt for å si noe om samfunnet du lever i. Alle tekstene tar for seg hva det vil si å være norsk i vår tid, og kan sette i gang refleksjoner og diskusjoner om temaene identitet, kultur, roller og norm versus avvik.I denne oppgaven skal du jobbe med tekster skrevet av kjente forfattere som utgangspunkt for å si noe om samfunnet du lever i. Alle tekstene tar for seg hva det vil si å være norsk i vår tid, og kan sette i gang refleksjoner og diskusjoner om temaene identitet, kultur, roller og norm versus avvik.
-
Eske med lokk
Kunst og håndverk 1–7
Læringsløp
UndersøkelseFinn ut om noen har gjort noe som likner fra før.
-
Fagstoff
Fokus Samfunnskunnskap
Artikkel
Det amerikanske valgetI dette undervisningsopplegget skal du lese artikkelen om digital krigføring sammen med klassen. Bruk gjerne litt tid på de grafiske framstillingene, så du er sikker på at du forstår innholdet i dem. Deretter skal du gjøre oppgavene i del 1. I det videre arbeidet skal dere se en episode av NRK – serien UXA og gjøre oppgavene i del 2.
-
Vær kreativ
Kunst og håndverk 1–7
Artikkel
Lag regnbueElevene lager regnbue av silkepapir. Kompetansemål 2. trinn: vise fram og presentere objekter gjennom utstilling eller samling utforske ulike visuelle uttrykk og bygge videre på andres ideer i eget skapende arbeid eksperimentere med form, farge, rytme og kontrast studere form gjennom å tegne, male og fotografere Kompetansemål 4.trinn: formidle og vise fram eget arbeid gjennom utstilling gjennomføre kunst- og designprosesser ved å søke inspirasjon, utforske muligheter, gjøre valg og lage egne produkter Utstyr: Silkepapir Saks Lim Hvite ark Kontaktpapir
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
Å varsle væretTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
VærtegnTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Den norske velferdsstaten
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Omfordeling av statsbudsjettetOppgave 3 i et undervisningsopplegg om den norske velferdsstaten.Oppgave 3 i et undervisningsopplegg om den norske velferdsstaten.