Fag
Trinn
Forfatter
- Anne Tveit (72)
- Liv Guldal (68)
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Lars Gunnar Lingås (37)
- Lucy Hermoza (21)
- Cathrine Borchsenius (17)
- Ane Stavrum (16)
- Mette Haraldsen (9)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (8)
- Roald Dahl (7)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Olaug Strand (5)
- Elwyn Brooks White (4)
- Hege Siri (4)
Nøkkelord
53 treff
-
Artikler
Kjemi 1–2
Artikkel
Antibac og koronavirusUtbruddet av koronavirus har resultert i at Antibac plutselig er blitt en mangelvare. På nettet florerer det med oppskrifter på hjemmelagd Antibac. Spørsmålet er om disse oppskriftene faktisk gir hånddesinfeksjon. Antibac
-
Artikler
Kjemi 1–2
Artikkel
Grottefest i OsloNatt til søndag 30. august 2020 ble fem personer kritisk skadet og totalt 25 personer innlagt på sykehus etter en rave-fest.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Ulike oppfatninger om helsePåvirkes av kultur, religion og tidligere erfaringer.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Holdninger til andreÅ være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er.
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyS8_K02_L03_Vocabulary
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
Word PowerS8_K02_L03_WP
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
UnderstandingCloubi, S8_K02_L03_Understanding
-
Artikler
Kjemi 1–2
Artikkel
Medisin mot koronavirusVåren 2020 ble sterkt preget av SARS-Cov-2 (eller koronaviruset), og førte til store nasjonale tiltak i Norge, og internasjonale tiltak i resten av verden. Denne situasjonen blir ofte kalt koronakrisen. Nyhetsbildet var farget av krisen, og mange eksperter, forskere og andre ble intervjuet daglig om situasjonen. Koronavirus
-
Ex Poser
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerRole-play the story. You will need three characters: Sandra, the narrator and Boffin.
-
Artikler
Kjemi 1–2
Artikkel
Liv på Venus?14. september 2020 publiserte et lag med internasjonale forskere en artikkel i det anerkjente tidsskriftet Nature Astronomy. Forskerne forklarte at de hadde oppdaget relativt store mengder av gassen fosfin i atmosfæren på planeten Venus.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Fordommer og diskrimineringUansett yrke er det viktig å arbeide mot fordommer og diskriminering.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Utfordringer med språketNorsk er viktig for å bli inkludert i samfunnet.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Utfordringer og muligheter i et flerkulturelt samfunnMøter mellom mennesker fra ulike kulturer bidrar til at vi får større forståelse og toleranse for hverandre. Hvert menneske har sin egen historie og bakgrunn.Hvert menneske har sin egen historie og bakgrunn. Å være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er. Å være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er. Det har alltid bodd mennesker med forskjellig kulturbakgrunn i Norge. Det har alltid bodd mennesker med forskjellig kulturbakgrunn i Norge.
-
The World’s Oldest First Grader
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerFind the UN Convention on the Rights of the Child in child friendly language . Divide the rights between your classmates and make posters for them.
-
Artikler
Kjemi 1–2
Artikkel
Plastspisende bakterierPolyuretan er en mye brukt plasttype som vi finner igjen i syntetiske fibre (som spandex), joggesko, kjøkkensvamper, madrasser og mye annet.
-
Hogwarts
Stages 8–10
Læringsløp
Vocabulary for greeting peopleHow do we greet people when we meet them? Look at the picture, and do the task.
-
Other verb tasks
Stages 8–10
Artikkel
Subject and verbMarker teksten-oppgave som trener identifisering av subjekt og verbal.
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
SpellingOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
CrosswordOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Kapittelveiledning med fasit 8–10
Stages 8–10
Artikkel
Gode grep som forbereder til muntlig og skriftlig eksamenÅ komme opp til eksamen i engelsk i 10. klasse er spennende – både for elever og lærere. Har vi gode nok tekster å sette på leselista til muntlig eksamen? Dekker de læreplanmålene, representerer de dybde og bredde, er de tilpasset elevenes ferdighetsnivåer? Har elevene god nok trening i å skrive ulike typer tekster før skriftlig eksamen? Har de jobbet systematisk med struktur, avsnitt, innledning og avslutning? Det er mange måter å hjelpe eleven på.