Fag
- Norsk (3600)
- Engelsk (3493)
- Matematikk (2354)
- Tysk (1889)
- Spansk (1820)
- Naturfag (1721)
- Samfunnsfag (1049)
- Fransk (920)
- Tverrfaglig (527)
- Psykologi (497)
- Historie (324)
- Informasjonsteknologi (292)
- KRLE (261)
- Religion og etikk (253)
- Samfunnskunnskap (253)
Trinn
- 10. trinn (3499)
- 8. trinn (3499)
- 9. trinn (3499)
- 5. trinn (2650)
- 6. trinn (2650)
- 7. trinn (2650)
- Vg1 (2121)
- 1. trinn (1819)
- 2. trinn (1819)
- 3. trinn (1819)
- 4. trinn (1818)
- Vg2 (965)
- Vg3 (628)
Forfatter
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Lucy Hermoza (21)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (8)
- Roald Dahl (6)
- Elwyn Brooks White (4)
- Hege Siri (4)
- Ingvild Vik, journalist (4)
- Jo Nesbø (4)
- Lars Saabye Christensen (4)
- Mari Eggen Sager (4)
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Alf Tomas Tønnessen (3)
- André Bjerke (3)
- Halldis Moren Vesaas (3)
Nøkkelord
4464 treff
-
Qu'est-ce que tu as fait pendant les vacances ?
Salut 8–10
Artikkel
Mes vêtements préférésSkriv en tekst i Mon journal der du sier noe om din klesstil. Bruk tekstene om Gabriel og Imane til inspirasjon. Du kan bruke tittelen Mes vêtements préférés .
-
En pleine forme !
Salut 8–10
Artikkel
Lettre à ma famille d'accueilSkriv en tekst i Mon journal der du forestiller deg at du skal på utveksling til Frankrike.
-
En pleine forme !
Salut 8–10
Artikkel
Lève-toi et chante !Reis dere alle sammen, syng med og mim sangen Si tu as d'la joie au cœur (melodi: Er du veldig glad og vet det). Teksten får du av læreren.
-
The Twits
Stages 8–10
Læringsløp
Word PowerInteraktiv oppgave til teksten "The Twits" i Stages 9.
-
My Free Time
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyOppgaver
-
Charlotte's Web
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyOppgave til teksten "Charlotte's Web" i Stages 8.
-
Apartheid
Stages 8–10
Læringsløp
Digital diveTake a digital dive!
-
Powerful Emotions
Stages 8–10
Læringsløp
CrosswordOppgave til teksten "Powerful Emotions" i Stages 9.
-
Sustainable Development
Stages 8–10
Læringsløp
-
Lydfiler
Salut 8–10
Innholdspakke
LydfilerHer finner du lydfiler til Salut 8.
-
Too White Awards?
Scope 1–2
Læringsløp
Task 6: DebateGo through your notes from the previous tasks and come up with at least one statement you would like to discuss based on what you have learned from doing this activity. Follow the steps on pp. 20-21 in Scope 1 . Good luck!
-
En pleine forme !
Salut 8–10
Artikkel
Le mimeJobb i små grupper. Dere får utdelt kort med navn på forskjellige idretter av læreren. Legg kortene i en bunke med ordene ned. En av dere trekker et kort, mimer idretten på kortet, og medeleven(e) gjetter navnet på idretten på fransk. Husk artikkel. Eleven som har klart både navnet på idretten og riktig artikkel, vinner kortet. Bytt på å mime.
-
Mon collège
Salut 8–10
Artikkel
Oppgaver med klokkaInteraktive oppgaver
-
Mon collège
Salut 8–10
Artikkel
Tu commences à quelle heure ?– Tu commences à quelle heure le mardi, Karim ?
-
Bienvenue chez moi !
Salut 8–10
Artikkel
PreposisjonerLær om preposisjoner og hvordan man sier at ting befinner seg.
-
Mon temps libre
Salut 8–10
Artikkel
SpørreordLær deg spørreordene på fransk.
-
Voici ma famille !
Salut 8–10
Artikkel
Un- og une-stafettDel dere i lag. Hvert lag får utdelt kort med substantiv av læreren. Løp fram en og en og legg ordene på un - eller une -lappen. Legger dere kortet i feil bunke, må dere løpe tilbake og gi kortet til neste elev. Det laget som først har lagt alle kortene riktig, vinner. Eksempel: mère -kortet legges på une-lappen.
-
Mon temps libre
Salut 8–10
Artikkel
Lær om verbet faireVerbet faire betyr å gjøre eller å drive med eller å lage . Det er et av de meste brukte verbene på fransk. Verbet er uregelrett.
-
Tu sais : Direction l’Europe francophone !
Salut 8–10
Læringsløp
Tu sais !Hva har du lært om i temaet "Direction l'Europe francophone !"?
-
C'est la rentrée !
Salut 8–10
Artikkel
LøpediktatKlassen deles inn i grupper med tre elever i hver: et orakel , en budbringer og en skribent . Orakelet får en liste med ord av læreren og skal hviske ett og ett ord i øret til budbringeren, som hver gang skal løpe bort til skribenten og si ordet. Skribenten noterer ordet, og budbringeren løper tilbake for å hente neste ord. Når alle ordene er notert, roper skribenten Fini !