Fag
Trinn
- Vg1 (100)
- 10. trinn (9)
- 8. trinn (9)
- 9. trinn (9)
- 5. trinn (1)
- 6. trinn (1)
- 7. trinn (1)
- Vg2 (1)
- Vg3 (1)
Forfatter
- Anne Tveit (72)
- Liv Guldal (68)
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Lars Gunnar Lingås (37)
- Lucy Hermoza (21)
- Cathrine Borchsenius (17)
- Ane Stavrum (16)
- Mette Haraldsen (9)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (8)
- Roald Dahl (7)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Olaug Strand (5)
- Elwyn Brooks White (4)
- Hege Siri (4)
Nøkkelord
111 treff
-
Helse og livsstil
Stages 8–10
Artikkel
DiabetesMange har diabetes uten å vite om det.
-
Profesjonell yrkesutøvelse
Stages 8–10
Artikkel
Profesjonell i yrketÅ være profesjonell i yrket vil si at man har kompetanse innenfor et fagfelt. Transporterer pasienter og gir akuttmedisinsk behandling. Transporterer pasienter og gir akuttmedisinsk behandling.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Skolefritidsordning (SFO)Et tilbud til elever fra 1. til og med 4. klasse.
-
Hygiene
Stages 8–10
Artikkel
AllergiNår immunforsvaret reagerer på enkelte stoffer.
-
Kosthold og helse
Stages 8–10
Artikkel
Mat og treningViktig å spise og drikke etter trening. Viktig for både helse og velvære. Viktig for både helse og velvære. Vektreduksjon kan gi betydelig bedre helse. Vektreduksjon kan gi betydelig bedre helse.
-
Aktiviteter for mestring
Stages 8–10
Artikkel
Aktiviteter som gir mestringPlanlegg og tilpass for at hver enkelt skal oppleve mestring.
-
Kosthold og helse
Stages 8–10
Artikkel
Vann og væskebalanseVi lever bare noen få døgn uten vann.
-
Yrkene og yrkesvalg
Stages 8–10
Artikkel
PortørEn aktiv hverdag med mye transport.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
OppvekstsektorenKommunen, fylkeskommunen og statens ansvar. Bestemmer hva innholdet i barnehagen skal være. Bestemmer hva innholdet i barnehagen skal være. Alle barn har rett på et likeverdig opplæringstilbud.Alle barn har rett på et likeverdig opplæringstilbud.
-
Hygiene
Stages 8–10
Artikkel
Smitte av sykdommerFor å bli smittet av sykdommer må hele smittekjeden være til stede.
-
Sentralt regelverk
Stages 8–10
Artikkel
BarnehagelovenBestemmer hva innholdet i barnehagen skal være.
-
Etiske dilemma
Stages 8–10
Artikkel
EtikkLæren om rett og galt. Noen ganger kommer vi i valgsituasjoner der det blir galt uansett hva en velger. Det kaller vi et etisk dilemma. Noen ganger kommer vi i valgsituasjoner der det blir galt uansett hva en velger. Det kaller vi et etisk dilemma.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
BarnehagerAlle som ønsker det skal få barnehageplass.
-
Anatomi og fysiologi
Stages 8–10
Artikkel
MuskleneNoen muskler er viljestyrte, andre lar seg ikke styre av viljen.
-
Anatomi og fysiologi
Stages 8–10
Artikkel
Kroppen vårLitt om celler, vev og organer.
-
Etiske dilemma
Stages 8–10
Artikkel
Etiske dilemmaerNoen ganger kommer vi i valgsituasjoner der det blir galt uansett hva en velger. Det kaller vi et etisk dilemma.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Helse- og omsorgstjenesterEt stort felt fordelt mellom kommune, fylke og stat. Eies av private personer eller firmaer. Eies av private personer eller firmaer.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
GrunnskoleAlle barn har rett på et likeverdig opplæringstilbud.
-
Kosthold og helse
Stages 8–10
Artikkel
LaktoseintoleranseSmerter og ubehag av meieriprodukter.
-
Kosthold og helse
Stages 8–10
Artikkel
Fakta om fettForskjell på mettet og umettet fett. Slik regner du ut energibehovet.Slik regner du ut energibehovet. Viktig med nok, men ikke for mye.Viktig med nok, men ikke for mye.