Hopp til hovedinnhold

Søk

4025 treff

  • 4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)

    Stages 8–10

    Video

  • Søvn, mosjon og mat

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Før du skal sove

    Tekst i læringsløpet "Søvn, mosjon og mat" i temaet Hvordan har du det?Tekst i læringsløpet "Søvn, mosjon og mat" i temaet Hvordan har du det?

  • Bli en forsker

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Bli en forsker

    Læringsløpet "Bli en forsker" i temaet Ut og forske.Læringsløpet "Bli en forsker" i temaet Ut og forske.

    mange nysgjerrige barn, ser nærmere på noe foran dem. Et av barna ser gjennom et forstrørrelsesglass.
  • Eksperimentelt

    Kjemi 1–2

    Video

  • Utforsk!

    Naturfag for yrkesfag

    Artikkel

  • Digitalt kapittel

    Naturfag for yrkesfag

    Artikkel

  • Aktiviteter

    Naturfag for yrkesfag

    Artikkel

    Quiz-quiz-bytt

    Dette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering.

  • Kjemi 2

    Kjemi 1–2

    Artikkel

    Nanoteknologi – hva er det?

    Nanomaterialer er små partikler som har unike strukturelle, optiske og kjemiske egenskaper. De brukes i for eksempel maling, klær, sportsutstyr, kosmetikk og elektronikk. 

  • Til lærer

    Psykologi 1–2

    Artikkel

    Speeddate

    Oppgaven kan brukes til å øve til en prøve, repetisjon av fagstoff, jobbe med oppgaver sammen (da kan de sitte og skrive) eller diskutere for og imot en påstand.

  • Til lærer

    Psykologi 1–2

    Artikkel

    Fluesmekkeren – om kommunikasjon

    Denne metoden egner seg godt til repetisjon eller øving til en prøve/vurdering. Her finner du aktuelle spørsmål og svar tilpasset kapittel 4 Hvordan kommunisere ?

  • Store spørsmål 1-4

    Store spørsmål 1-4

    Artikkel

    FN-dagen

    Hvor ulike er vi egentlig?

    Syv mennesker i ulike aldre står sammen og ser mot oss. De smiler og ler. Rundt menneskene er det flere hvite duer.
  • Årsplan

    Arena 1–4

    Innholdspakke

    Årsplan

    Her finner du forslag til årsplaner for Arena 1–4. De er basert på kapitlene i boka.  Ønsker du heller å planlegge innholdet digitalt? Da kan du bruke  planleggingsverktøyet vårt. Her har vi laget forslag til planer til alle fag og trinn, og med alt relevant innhold fra Aschehoug Univers lenket direkte opp til hvert enkelt tema. Du kan selv justere planene våre eller lage dine helt egne planer. 

  • Nøkkelstoff

    Naturfag for yrkesfag

    Artikkel

  • Oppstart – Kroppens forsvar

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Kroppens forsvar

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet Kroppens forsvar.Læringsløpet "Oppstart" i temaet Kroppens forsvar.

    Små menn inni en maskin. Maskinen er satt sammen av mange deler og tannhjul som virker sammen.
  • Menneskerettigheter

    Fokus Samfunnskunnskap

    Læringsløp

    Lag en plakat

    Du skal fordype deg i selvvalgte menneskerettigheter. Lag en plakat som tar opp en eller flere menneskerettigheter og betydningen denne/disse har for vårt dagligliv.

  • Blandinger og løsninger

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Skille sand fra vann

    Bland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.

    Analog aktivitet inne
  • Smittsomme sykdommer

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Vi kan smitte hverandre

    Tekst om smitte i læringsløpet "Hvordan kan du holde deg frisk?"Tekst om smitte i læringsløpet "Hvordan kan du holde deg frisk?"

    Thumbnail.
  • Kan vi høre en bæsj?

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Kan vi høre en bæsj?

    Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".

    Thumbnail.
  • Kan vi høre en bæsj?

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Bæsj eller ekskrementer?

    Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".

  • Hvorfor trenger vi å høre til?

    Fokus Samfunnskunnskap

    Læringsløp