Fag
- Norsk (6765)
- Engelsk (5257)
- Matematikk (4846)
- Spansk (2668)
- Tysk (1896)
- Naturfag (1881)
- Religion og etikk (1119)
- KRLE (1109)
- Samfunnsfag (1089)
- Tverrfaglig (1017)
- Fransk (920)
- Sosialkunnskap (875)
- Psykologi (497)
- Historie (343)
- Informasjonsteknologi (292)
Trinn
- 1. trinn (3618)
- 2. trinn (3618)
- 3. trinn (3605)
- 4. trinn (3605)
- 10. trinn (3168)
- 8. trinn (3168)
- 9. trinn (3168)
- 5. trinn (1753)
- 6. trinn (1753)
- 7. trinn (1753)
- Vg2 (1539)
- Vg1 (1472)
- Vg3 (815)
Forfatter
- Hege Siri (4)
- Ingvild Vik, journalist (4)
- Lars Saabye Christensen (4)
- Wolfgang Borchert (4)
- André Bjerke (3)
- Elwyn Brooks White (3)
- Halldis Moren Vesaas (3)
- Klaus Mann (3)
- Linn Skåber (3)
- Amalie Skram (2)
- Asbjørn Lerø Kongsnes (2)
- Cecil Bødker (2)
- Cezinando (Kristoffer Cezinando Karlsen) (2)
- Fredrik Strohkirchen (2)
- Gulraiz Sharif (2)
Nøkkelord
8701 treff
-
8. trinn
Leute 8–10
Artikkel
2 Das ist DeutschHer finner du alle lydfilene til kapittel 2.
-
10. trinn
Leute 8–10
Artikkel
2 Leute, LeuteHer finner du alle lydfiler til kapittel 2.
-
Regnestrategier
Matemagisk 8–10
Læringsløp
MultiplikasjonHvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Addisjon og subtraksjonHer lærer du å legge til og trekke fra negative tall.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Hva er negative tall?De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.
-
Grunnleggende sannsynlighet
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Sannsynligheten for en hendelseKort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.
-
Figurtall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske mønstre 2Å utforske mønstre.
-
6 Sannsynlighet
Matematikk S1
Video
-
Filmer til kapittel 6
Matematikk R1
Video
-
Filmer til kapittel 3
Matematikk S1
Video
-
Antallet 0
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øverVi øver på matematikk.
-
Antallet 7
Matemagisk 1–4
Læringsløp
-
Antallet 7
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Skrive 7Vi skriver 7.
-
Firkantet form
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Oppgave 3Vi sporer flateformer.
-
Plassverdi – enere og tiere
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Plassverdi – enere og tierePlassverdi – enere og tiere.
-
Å hoppe på tallinja
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Når møtes de?Vi øver på å hoppe på tallinja.
-
Å regne på tallinja
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Addisjon på tallinjaVi øver på å addere med tallinja.
-
Siffer og tall
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matte - Vi sorterer tallVi snakker om matematikk.
-
Verdi
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Hva har størst verdi?Hva har størst verdi og hvorfor?
-
2-gangen
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Fordel toermengderOppgave i læringsløpet "2-gangen" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "2-gangen" i temaet "Multiplikasjon"