Fag
- Norsk (7536)
- Engelsk (7153)
- Matematikk (5526)
- Naturfag (3040)
- Tysk (1626)
- Samfunnsfag (1552)
- KRLE (1383)
- Religion og etikk (1119)
- Spansk (1050)
- Tverrfaglig (1000)
- Fransk (682)
- Psykologi (483)
- Historie (347)
- Informasjonsteknologi (292)
- Mat og helse (266)
Trinn
- 1. trinn (979)
- 2. trinn (979)
- 3. trinn (966)
- 4. trinn (916)
- 5. trinn (888)
- 6. trinn (888)
- 7. trinn (888)
- 10. trinn (578)
- 8. trinn (578)
- 9. trinn (578)
- Vg2 (84)
- Vg3 (84)
- Vg1 (1)
Forfatter
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Amalie Skram (1)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- H.C. Andersen (1)
- Hege Siri (1)
- Henrik Ibsen (1)
- Jakob Sande (1)
- Jenny Margarete Halmøy (1)
- Karin Boye (1)
- Linn Skåber (1)
Nøkkelord
1241 treff
-
Innhold
Musikk 1–7
Video
-
Rapp med rim
Musikk 1–7
Læringsløp
Rapp med rimLæringsløp i musikkLæringsløp i musikk
-
Rapp med rim
Musikk 1–7
Læringsløp
Lag en rapp-tekstOppgave i læringsløpet "Rapp med rim"Oppgave i læringsløpet "Rapp med rim"
-
Undervisningsopplegg
Fokus Sosialkunnskap
Innholdspakke
UndervisningsoppleggHer har vi samlet ulike undervisningsopplegg av ulik art og omfang, men som krever forarbeid og tilrettelegging.
-
Innhold
Musikk 1–7
Artikkel
Twinkle twinkleTwinkle twinkle på gitar.
-
Kapittelpresentasjoner
Fokus Sosialkunnskap
Innholdspakke
KapittelpresentasjonerHer finner du PowerPoint-presentasjoner til kapitlene.
-
Undervisningsopplegg
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Dialogduk: SamlivDette er en fin repetisjonsoppgave som får aktivisert alle i klasserommet.
-
Undervisningsopplegg
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Stjerne: Livsfaser og oppvekstBygg en stjerne ved å sette riktig begrep mot forklaring.
-
Undervisningsopplegg
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Stjerne: Demokrati og valgBygg en stjerne ved å sette riktig begrep mot forklaring.
-
Innhold
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Brettspill om sosialkunnskapHensikten med brettspillet er at elevene skal få repetert fagstoffet.
-
Undervisningsopplegg
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Speeddate: Barn og unges oppvekstElevene øver seg på å snakke med hverandre om oppvekst ved å bruke teorier og begreper.
-
Aktivt klasserom
Fokus Sosialkunnskap
Innholdspakke
Aktivt klasseromDet er viktig å ikke sitte stille ved pulten hele tiden. Under finner du en samling med undervisningsopplegg som kan aktivere elevene dine.
-
Undervisningsopplegg
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Quiz-quiz-bytt: VelferdsstatenDette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. På denne måten får alle øve seg på å lære bort til hverandre også. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering.
-
Gitarskolen
Musikk 1–7
Innholdspakke
GitarskolenLær å spille gitar! Bli kjent med de ulike strengene i «Elisa Eseleter», og lær å spille med én streng i «Twinkle, Twinkle Little Star». I «Hurra for deg som fyller ditt år» kan dere spille med akkorder. Gitarlærer: Mattias Krohn Nielsen Filmproduksjon: Sigurd Ytre-Arne
-
Innhold
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Brettspill om sosialiseringHensikten med brettspillet er at elevene skal få repetert fagstoffet om sosialisering.
-
Innhold
Musikk 1–7
Artikkel
Hurra for deg som fyller ditt årHurra for deg som fyller ditt år på gitar.
-
Innhold
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Om framstilling av funksjonshemmede i film og medierI dette undervisningsopplegget skal elevene utforske framstilling av funksjonshemmede i film og medier.
-
Komponere
Musikk 1–7
Video
-
Undervisningsopplegg
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Exit-lapp: AtferdsteoriDette er en fin måte å avslutte en økt eller et tema på. Dette bidrar til egenrefleksjon og vurdering for og av læring. Kan gjennomføres på alle temaer.
-
Undervisningsopplegg
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Exit-lapp: MenneskerettigheterEtter å ha gjennomgått de ulike typene menneskerettighetene, samt Isaiah Berlins begreper positiv og negativ frihet kan dette være en fin måte å avslutte en økt eller selve temaet på. Dette bidrar til egenrefleksjon og vurdering for og av læring. Kan gjennomføres på alle temaer.