Fag
- Engelsk (6699)
- Norsk (6049)
- Matematikk (4431)
- Spansk (2483)
- Naturfag (2262)
- Tysk (1508)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- KRLE (1176)
- Samfunnsfag (1063)
- Religion og etikk (914)
- Sosialkunnskap (896)
- Tverrfaglig (889)
- Psykologi (497)
- Kjemi (393)
- Informasjonsteknologi (292)
Trinn
- 10. trinn (1976)
- 8. trinn (1976)
- 9. trinn (1976)
- Vg1 (1319)
- 5. trinn (1161)
- 6. trinn (1161)
- 7. trinn (1161)
- 1. trinn (814)
- 2. trinn (814)
- 3. trinn (801)
- 4. trinn (801)
- Vg2 (737)
- Vg3 (714)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Nils H. Korsvoll (2)
- Andreas D. Haraldsrud (1)
- Anne Tveit (1)
- Demian Vitanza (1)
- Else Werring og Ingun Steen Andersen (1)
- Liv Guldal (1)
- Ole Robert Sunde (1)
- Vebjørn Horsfjord (1)
- Vigdis Hjorth (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
Nøkkelord
4009 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Demonstrasjonsforsøk
Kjemi 1
Video
-
Eksperimentelt
Kjemi 1–2
Video
-
Utforsk!
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Digitalt kapittel
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Aktiviteter
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
Quiz-quiz-byttDette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering.
-
Kjemi 2
Kjemi 1–2
Artikkel
Nanoteknologi – hva er det?Nanomaterialer er små partikler som har unike strukturelle, optiske og kjemiske egenskaper. De brukes i for eksempel maling, klær, sportsutstyr, kosmetikk og elektronikk.
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Menneskerettigheter
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Lag en plakatDu skal fordype deg i selvvalgte menneskerettigheter. Lag en plakat som tar opp en eller flere menneskerettigheter og betydningen denne/disse har for vårt dagligliv.
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Hvorfor trenger vi å høre til?
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Den norske velferdsstaten
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Statens inntekter og utgifterOppgave om den norske velferdsstaten Oppgave om den norske velferdsstaten
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Twig-filmer Materialer og overflatebehandling
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Innholdspakke
NøkkelstoffHer finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.Her finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video