Fag
- Norsk (5144)
- Engelsk (4642)
- Matematikk (3384)
- Naturfag (1916)
- KRLE (1136)
- Religion og etikk (864)
- Tverrfaglig (861)
- Samfunnsfag (817)
- Tysk (645)
- Spansk (559)
- Psykologi (483)
- Historie (297)
- Informasjonsteknologi (292)
- Sosialkunnskap (213)
- Kjemi (194)
Trinn
- Vg2 (3983)
- 10. trinn (2986)
- 8. trinn (2986)
- 9. trinn (2986)
- Vg1 (2855)
- 1. trinn (2002)
- 2. trinn (2002)
- 3. trinn (1987)
- 5. trinn (1986)
- 6. trinn (1986)
- 7. trinn (1986)
- 4. trinn (1936)
- Vg3 (1591)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Nils H. Korsvoll (2)
- Olav Hove (2)
- Vebjørn Horsfjord (2)
- Adriane Lilleskare Lunde (1)
- Agnes Ravatn (1)
- Agnete Andersen Bueie (1)
- Andreas D. Haraldsrud (1)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Else Werring og Ingun Steen Andersen (1)
Nøkkelord
4732 treff
-
Eksperimentelt
Kjemi 1–2
Video
-
Interaktive tester
Grunnbok i historie
Artikkel
EneveldetDette bør du kunne om eneveldet.
-
Interaktive tester
Grunnbok i historie
Artikkel
Vikingferder og kulturmøterDette bør du kunne om vikingferder og kulturmøter.
-
Kjemi 2
Kjemi 1–2
Artikkel
Nanoteknologi – hva er det?Nanomaterialer er små partikler som har unike strukturelle, optiske og kjemiske egenskaper. De brukes i for eksempel maling, klær, sportsutstyr, kosmetikk og elektronikk.
-
Kildeoppgave: Gutenbergs oppfinnelse – et viktig steg mot informasjonssamfunnet
Grunnbok i historie
Læringsløp
KilderHvis du vil vite mer kan vi anbefale disse kildene, som vi har brukt i arbeidet med teksten.Hvis du vil vite mer kan vi anbefale disse kildene, som vi har brukt i arbeidet med teksten.
-
Til lærer
Psykologi 1–2
Artikkel
SpeeddateOppgaven kan brukes til å øve til en prøve, repetisjon av fagstoff, jobbe med oppgaver sammen (da kan de sitte og skrive) eller diskutere for og imot en påstand.
-
Til lærer
Psykologi 1–2
Artikkel
Fluesmekkeren – om kommunikasjonDenne metoden egner seg godt til repetisjon eller øving til en prøve/vurdering. Her finner du aktuelle spørsmål og svar tilpasset kapittel 4 Hvordan kommunisere ?
-
Perspektiver
Grunnbok i historie
Artikkel
Et samfunn for alle?Målsettingene for gjenoppbyggingen av landet etter krigen ble langt på vei nådd. Demokratiet ble gjeninnført, næringslivet kom på fote igjen, og den økonomiske veksten gjorde det mulig å bygge ut velferdsordninger for de aller fleste. Det kan se ut som om samfunnsutviklingen i 1950- og 1960-årene bare var preget av samarbeid og harmoni.
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Kometen kommer
Momente 2
Læringsløp
Oppgave 2: FilmanalyseDu skal nå skrive en filmanalyse der du undersøker tematikken, dramaturgien og virkemidlene i Don't Look Up .
-
Lyder og bokstaver
Momente 2
Læringsløp
Æ-lydenDet kan være vanskelig å velge mellom bokstavene æ og e når du skriver norsk. Se bare på denne setningen: «Det er ærlig talt mye som kunne vært verre her i verden.» Likevel finnes det noen regler som nesten alltid gjelder: Æ-lyden skrives for det meste med e , men kommer æ-lyden foran en enkelt r , blir det æ : bære , være , skjære , kjære , trær . Kommer det en konsonant etter r -en, blir det e: fjern , jern , terning , verden . En del korte ord som slutter på r , får e : her , der , er , hver . Bla videre for å gå til de interaktive oppgavene.
-
Svake verb
Momente 2
Læringsløp
Gruppe 2: E-verbE-verba er også ein vanleg klasse av svake verb på nynorsk.
-
Fordypningsoppgaver
Psykologi 1–2
Artikkel
BoyhoodSe filmen «Boyhood» og svar deretter på spørsmålene.
-
Sokrates
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SokratesTekst i læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"Tekst i læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"
-
Id al-fitr
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
MeditasjonOppgave i læringsløpet "Begynnelser".Oppgave i læringsløpet "Begynnelser".
-
Utforsk
Psykologi 1–2
Video
-
Hva er historie?
Grunnbok i historie
Innholdspakke
Hva er historie?Læringsløpene gir innsikt i hvordan du kan arbeide med historiefaget.Læringsløpene gir innsikt i hvordan du kan arbeide med historiefaget.
-
Id al-fitr
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Puslespill mosaikkOppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».Oppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».
-
Purim
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
KakerOppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».Oppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».