Fag
- Norsk (5143)
- Engelsk (4641)
- Matematikk (3384)
- Naturfag (1900)
- KRLE (1120)
- Religion og etikk (848)
- Tverrfaglig (845)
- Samfunnsfag (801)
- Tysk (645)
- Spansk (559)
- Psykologi (483)
- Historie (297)
- Informasjonsteknologi (292)
- Sosialkunnskap (213)
- Kjemi (194)
Trinn
- 10. trinn (3118)
- 8. trinn (3118)
- 9. trinn (3118)
- Vg1 (2861)
- Vg2 (2575)
- 1. trinn (1665)
- 2. trinn (1665)
- 3. trinn (1650)
- 4. trinn (1649)
- 5. trinn (1442)
- 6. trinn (1442)
- 7. trinn (1442)
- Vg3 (949)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Agnes Ravatn (1)
- Agnete Andersen Bueie (1)
- Andreas D. Haraldsrud (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
Nøkkelord
4041 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Søvn, mosjon og mat
Solaris 1–4
Læringsløp
Før du skal soveTekst i læringsløpet "Søvn, mosjon og mat" i temaet Hvordan har du det?Tekst i læringsløpet "Søvn, mosjon og mat" i temaet Hvordan har du det?
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Bli en forskerLæringsløpet "Bli en forsker" i temaet Ut og forske.Læringsløpet "Bli en forsker" i temaet Ut og forske.
-
Eksperimentelt
Kjemi 1–2
Video
-
Interaktive tester
Grunnbok i historie
Artikkel
EneveldetDette bør du kunne om eneveldet.
-
Interaktive tester
Grunnbok i historie
Artikkel
Vikingferder og kulturmøterDette bør du kunne om vikingferder og kulturmøter.
-
Kjemi 2
Kjemi 1–2
Artikkel
Nanoteknologi – hva er det?Nanomaterialer er små partikler som har unike strukturelle, optiske og kjemiske egenskaper. De brukes i for eksempel maling, klær, sportsutstyr, kosmetikk og elektronikk.
-
Kildeoppgave: Gutenbergs oppfinnelse – et viktig steg mot informasjonssamfunnet
Grunnbok i historie
Læringsløp
KilderHvis du vil vite mer kan vi anbefale disse kildene, som vi har brukt i arbeidet med teksten.Hvis du vil vite mer kan vi anbefale disse kildene, som vi har brukt i arbeidet med teksten.
-
Perspektiver
Grunnbok i historie
Artikkel
Et samfunn for alle?Målsettingene for gjenoppbyggingen av landet etter krigen ble langt på vei nådd. Demokratiet ble gjeninnført, næringslivet kom på fote igjen, og den økonomiske veksten gjorde det mulig å bygge ut velferdsordninger for de aller fleste. Det kan se ut som om samfunnsutviklingen i 1950- og 1960-årene bare var preget av samarbeid og harmoni.
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Oppstart – Kroppens forsvar
Solaris 1–4
Læringsløp
Oppstart – Kroppens forsvarLæringsløpet "Oppstart" i temaet Kroppens forsvar.Læringsløpet "Oppstart" i temaet Kroppens forsvar.
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Smittsomme sykdommer
Solaris 1–4
Læringsløp
Vi kan smitte hverandreTekst om smitte i læringsløpet "Hvordan kan du holde deg frisk?"Tekst om smitte i læringsløpet "Hvordan kan du holde deg frisk?"
-
Kan vi høre en bæsj?
Solaris 1–4
Læringsløp
Kan vi høre en bæsj?Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".
-
Kan vi høre en bæsj?
Solaris 1–4
Læringsløp
Bæsj eller ekskrementer?Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".Lesetekst i læringsløpet "Bæsj og andre spor".
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Sokrates
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SokratesTekst i læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"Tekst i læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"
-
Id al-fitr
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
MeditasjonOppgave i læringsløpet "Begynnelser".Oppgave i læringsløpet "Begynnelser".
-
Snøkrystaller
Solaris 1–4
Læringsløp
SnøkrystallerOppgave i læringsløpet "Vinteren er for tøffinger".Oppgave i læringsløpet "Vinteren er for tøffinger".