Fag
- Norsk (5571)
- Engelsk (4736)
- Matematikk (3492)
- Naturfag (1323)
- KRLE (1125)
- Spansk (1108)
- Sosialkunnskap (896)
- Religion og etikk (866)
- Tverrfaglig (862)
- Samfunnsfag (798)
- Tysk (639)
- Psykologi (483)
- Historie (295)
- Informasjonsteknologi (292)
- Kjemi (193)
Trinn
- 10. trinn (2002)
- 8. trinn (2002)
- 9. trinn (2002)
- 1. trinn (1719)
- 2. trinn (1719)
- 3. trinn (1706)
- 4. trinn (1706)
- 5. trinn (1558)
- 6. trinn (1558)
- 7. trinn (1558)
- Vg2 (1535)
- Vg1 (1140)
- Vg3 (447)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Kazu Kibuishi (1)
- Kereen Getten (1)
- Tormod Lien (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
Nøkkelord
- folkehelse og livsmestring (80)
- demokrati og medborgerskap (74)
- Folkehelse og livsmeistring (62)
- KRLE (59)
- skrive (44)
- reflektere (42)
- samtale (42)
- bærekraftig utvikling (38)
- engelskspråklige land (38)
- English speaking countries (35)
- demokrati og medborgarskap (35)
- utforsk (35)
- lese (29)
- UK (28)
- Ytringsfrihet (27)
3709 treff
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Artikkel
Utforsk refleks i mørketLæringsløp om refleks
-
Mat gjør kroppen glad!
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Skriv oppskriftInnhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.
-
Innhold
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Om framstilling av funksjonshemmede i film og medierI dette undervisningsopplegget skal elevene utforske framstilling av funksjonshemmede i film og medier.
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Video
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Video
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Video
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Artikkel
RefleksdagenAktualitetssak om refleksdagen.
-
Undervisningsopplegg
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Exit-lapp: AtferdsteoriDette er en fin måte å avslutte en økt eller et tema på. Dette bidrar til egenrefleksjon og vurdering for og av læring. Kan gjennomføres på alle temaer.
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Video
-
Undervisningsopplegg
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Silent discussion: RusmisbrukBruk denne aktiviteten til å reflektere rundt rusmisbruk. Del klassen i grupper og la elevene tenke, skrive og kommentere. Refleksjonen og diskusjonen skjer på papir, og det gir de elevene som trenger litt tid til å tenke rundt svaret sitt, den tiden de trenger.
-
Innhold
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Brettspill om sosialiseringHensikten med brettspillet er at elevene skal få repetert fagstoffet om sosialisering.
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Artikkel
RefleksdagenAktualitetssak om refleksdagen.
-
Undervisningsopplegg
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Exit-lapp: MenneskerettigheterEtter å ha gjennomgått de ulike typene menneskerettighetene, samt Isaiah Berlins begreper positiv og negativ frihet kan dette være en fin måte å avslutte en økt eller selve temaet på. Dette bidrar til egenrefleksjon og vurdering for og av læring. Kan gjennomføres på alle temaer.
-
Innhold
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Loop om menneskerettigheterHensikten med en loop er å repetere fagstoff på en litt annerledes måte, samtidig som man får øvelse i å konsentrere seg, lytte, og å tørre å «kaste seg frempå».
-
Undervisningsopplegg
Momente 1
Artikkel
Speeddate: ParlamentarismeElevene øver seg på å snakke sammen om temaet parlamentarisme og demokratiseringsprosessen i Norge.
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Filosofiske samtalerAktualitetssak om Filosofiske samtaler
-
Vekt
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
VektLæringsløp i temaet VektLæringsløp i temaet Vekt
-
Store spørsmål 1–4
Store spørsmål 1–4
Artikkel
Jul i Aschehoug UniversAktualitetssak om juleinnhold.
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Artikkel
Jul i Aschehoug UniversAktualitetssak om juleinnhold.
-
Undervisningsopplegg
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Speeddate: Marginalisering og utenforskapElevene øver seg på å snakke med hverandre om oppvekst ved å bruke teorier og begreper.