Fag
- Norsk (7406)
- Engelsk (7273)
- Matematikk (5483)
- Naturfag (2959)
- Tysk (2470)
- Spansk (2255)
- Samfunnsfag (1820)
- KRLE (1378)
- Tverrfaglig (999)
- Religion og etikk (969)
- Fransk (920)
- Psykologi (497)
- Historie (329)
- Informasjonsteknologi (292)
- Mat og helse (266)
Trinn
- 8. trinn (2128)
- 10. trinn (2123)
- 9. trinn (2123)
- 5. trinn (1662)
- 6. trinn (1662)
- 7. trinn (1662)
- 1. trinn (1000)
- 2. trinn (1000)
- 3. trinn (987)
- 4. trinn (937)
- Vg2 (828)
- Vg1 (493)
- Vg3 (338)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Amalie Skram (1)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Billy Steinberg (1)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (110)
- Folkehelse og livsmeistring (68)
- folkehelse og livsmestring (67)
- Ytringsfrihet (44)
- samtale (42)
- reflektere (41)
- demokrati og medborgarskap (36)
- bærekraftig utvikling (31)
- utforsk (31)
- livsmestring (26)
- skrive (26)
- Ytringsfridom (25)
- konsentrasjon (23)
- psykisk helse (23)
- Pusterom (22)
4284 treff
-
Et toi, qui es-tu ?
Salut 8–10
Artikkel
Husker du fransk uttale?Husker du fransk uttale? Jobb sammen med en medelev, og si disse ordene høyt til hverandre: habiter, la ville, grands-parents, quinze, troisième, le collège, beaucoup, les vacances. Uttalemodul for fransk uttale.
-
På bærtur
Mat og helse 1–7
Læringsløp
Fakta om et bærSkriveoppgave i læringsløpet "På bærtur"Skriveoppgave i læringsløpet "På bærtur"
-
Mat fra hele verden
Mat og helse 1–7
Artikkel
Fest på skolekjøkkenetLag en fest som alle kan være med på.
-
Fagstoff
Fokus Samfunnskunnskap
Artikkel
Bærekraftig utviklingHva forbinder du med bærekraftig utvikling? Hva betyr begrepene bærekraftig og utvikling ? Er det noe som bare har med naturen å gjøre eller ligger det mer i begrepene?
-
Bienvenue chez moi !
Salut 8–10
Artikkel
Lag en plakatSøk på internett etter informasjon om La Réunion. Lag en plakat hvor du har med stikkord om øya, enten digitalt eller for hånd. Presenter på fransk for én eller flere medelever.
-
7 Mellomkrigstid og annen verdenskrig i Norge
Arena 8–10
Artikkel
Innledning og oppstartDette kapitlet dekker mellomkrigsperioden og annen verdenskrig i Norge. Selv om mellomkrigstiden og annen verdenskrig er behandlet i to kapitler (globalt perspektiv i kapittel 6 og norsk perspektiv i 7), kan man gjerne slå de to kapitlene sammen. Det er uansett viktig å trekke linjer slik at elevene forstår at hendelser i Norge hang sammen med globale hendelser – slik det ofte gjør.
-
Artikler
Fokus Samfunnskunnskap
Artikkel
SmartklokkeinvasjonenNye tall fra Medietilsynet viser at mer enn en fjerdedel av norske niåringer har en klokke de kan ringe med og som foreldrene kan bruke til å ha oversikt over hvor barna er. Hva gjør det med barndommen, hvis ungene alltid er under oppsyn? Les saken på NRK.no .
-
Godt grep!
Salut 8–10
Innholdspakke
Godt grep!På denne siden kan du laste ned Godt grep!-aktiviteter til bruk i spanskundervisningen. De er nært knyttet tiltemaene i lærebøkene. Hver aktivitet har en introduksjonstekst som henvender seg til faglærer, motiverende elevaktiviteter og oppgaver, og fasit der det er påkrevd. De foreslåtte oppgavene og aktivitetene dekker et vidt spekter av ferdigheter elevene skal beherske. Godt grep! er marketingsmateriale og foreligger kun på bokmål.
-
Samisk identitet og kultur
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Tabu-kortKort som skrives ut. Tilhører øvelsen der man forklarer begreper uten å bruke tabuord. Temaer er sosialisering, identitet og kultur.
-
Direction la France !
Salut 8–10
Artikkel
Louise de BordeauxI denne teksten er det ingen nye ord. Les raskt gjennom uten å slå opp ordene, og svar på dette spørsmålet så fort som mulig: Hva er Louises yndlingsrett?
-
Moveable Feasts
Mat og helse 8–10
Video
-
Øyet som ser og samfunnsvitenskapelig metode
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Øyet som ser og samfunnsvitenskapelig metodeI de følgende oppgavene er målet at du utfordres på hva som avgjør hva du legger merke til når du skal forske på samfunnet. Du skal jobbe med oppgaver som handler om valgmanipulasjon og du skal jobbe med forsking på hvor vellykka innføringa av fraværsgrensa har vært.I de følgende oppgavene er målet at du utfordres på hva som avgjør hva du legger merke til når du skal forske på samfunnet. Du skal jobbe med oppgaver som handler om valgmanipulasjon og du skal jobbe med forsking på hvor vellykka innføringa av fraværsgrensa har vært.
-
Hva har du lært?
Salut 8–10
Læringsløp
SpørsmålOppgave om spørsmål i Salut 9.
-
Voici ma famille !
Salut 8–10
Artikkel
Lytt og skrivInteraktiv oppgave til temaet Voivi ma famille i Salut 8.
-
Tu parles français ?
Salut 8–10
Artikkel
Qui eller que?Fyll inn med que eller qui i setningene.
-
Tu sais : Bienvenue chez moi !
Salut 8–10
Læringsløp
Bøy verbene.Oppgave om verb i Salut 9.
-
Bienvenue chez moi !
Salut 8–10
Artikkel
Noël chez MamieLes e-posten fra Adèle til Mille.
-
Arena 1–4
Arena 1–4
Artikkel
Utforsk refleks i mørketLæringsløp om refleks
-
9 Klimaendringer – hva kan vi gjøre?
Arena 8–10
Artikkel
KilderKilder som er brukt i kapittel 9.
-
Bienvenue chez moi !
Salut 8–10
Artikkel
C'est eller il y aOppgave i Salut 8-10.