Hopp til hovedinnhold

Søk

60 treff

  • Spider-swallowing

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Vocabulary

    S8_K02_L03_Vocabulary

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • Spider-swallowing

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Word Power

    S8_K02_L03_WP

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • Spider-swallowing

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Understanding

    Cloubi, S8_K02_L03_Understanding

    En thumb for forståelse. Den viser linjer og et forstørrelsesglass som forstørrer deler av linjene.
  • Samfunnskritikk og realisme – fra Kielland til Lykkeland

    Grip teksten

    Læringsløp

  • Ex Poser

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Creative Corner

    Role-play the story. You will need three characters: Sandra, the narrator and Boffin. 

    Thumbnail.
  • Lyrikk

    Tekstbanken

    Litterær tekst

    Meg

    Les diktet Meg  av forfatter Hege Siri.Les diktet Meg  av forfatter Hege Siri.

  • Lyrikk

    Tekstbanken

    Litterær tekst

    Vi slo ring ...

    Les diktet Vi slo ring ...  av forfatter Hege Siri.Les diktet Vi slo ring ...  av forfatter Hege Siri.

  • Romaner

    Tekstbanken

    Litterær tekst

    Gift (utdrag)

    Her kan du lese novellen  Gift  av forfatter Alexander Kielland.Her kan du lese novellen  Gift  av forfatter Alexander Kielland.

  • Tekstsamling

    Fabel 8–10

    Litterær tekst

  • Noveller

    Tekstbanken

    Litterær tekst

    Karen

    Her kan du lese novellen Karen av forfatter Alexander Kielland.Her kan du lese novellen Karen av forfatter Alexander Kielland.

  • Noveller

    Tekstbanken

    Litterær tekst

    En middag

    Her kan du lese novellen  En middag  av forfatter Alexander Kielland.Her kan du lese novellen  En middag  av forfatter Alexander Kielland.

  • Tekstsamling

    Fabel 8–10

    Litterær tekst

    Språket

    Start Før du leser Hvordan tror du synet på joik og samisk kultur har forandret seg de siste tiårene? Finn ut hva «fornorskningspolitikk» er.Start Før du leser Hvordan tror du synet på joik og samisk kultur har forandret seg de siste tiårene? Finn ut hva «fornorskningspolitikk» er.

  • Noveller

    Tekstbanken

    Litterær tekst

    Ballstemning

    Her kan du lese novellen Ballstemning av forfatteren Alexander Kielland.Her kan du lese novellen Ballstemning av forfatteren Alexander Kielland.

  • Noveller

    Tekstbanken

    Litterær tekst

    En god samvittighet

    Her kan du lese novellen En god samvittighet av forfatteren Alexander Kielland.Her kan du lese novellen En god samvittighet av forfatteren Alexander Kielland.

  • Other verb tasks

    Stages 8–10

    Artikkel

    Subject and verb

    Marker teksten-oppgave som trener identifisering av subjekt og verbal.

    Thumbnail.
  • Hogwarts

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Vocabulary for greeting people

    How do we greet people when we meet them? Look at the picture, and do the task.

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • The World’s Oldest First Grader

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Creative Corner

    Find the UN Convention on the Rights of the Child in child friendly language . Divide the rights between your classmates and make posters for them.

    Thumbnail.
  • Lihkku beivviin!

    Tverrfaglig 8-10

    Artikkel

    Språket

    Les «Språket» fra et øyeblikk noen tusen år  av Hege Siri.Les «Språket» fra et øyeblikk noen tusen år  av Hege Siri.

    Aurora Borealis, nordlys, Tromsø. Et menneske står utenfor teltet med armene strukket opp mot himmelen.
  • Following Boo

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Spelling

    Oppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.

    En thumb for oppgaver. Den viser en sirkel til venstre, et spørsmålstegn i midten og en avhuket firkant til høyre.
  • Kapittelveiledning med fasit 8–10

    Stages 8–10

    Artikkel

    Gode grep som forbereder til muntlig og skriftlig eksamen

    Å komme opp til eksamen i engelsk i 10. klasse er spennende – både for elever og lærere. Har vi gode nok tekster å sette på leselista til muntlig eksamen? Dekker de læreplanmålene, representerer de dybde og bredde, er de tilpasset elevenes ferdighetsnivåer? Har elevene god nok trening i å skrive ulike typer tekster før skriftlig eksamen? Har de jobbet systematisk med struktur, avsnitt, innledning og avslutning? Det er mange måter å hjelpe eleven på.