Fag
- Engelsk (6550)
- Norsk (5621)
- Matematikk (4329)
- Naturfag (2849)
- Spansk (1805)
- Tysk (1530)
- Helse- og oppvekstfag (1210)
- KRLE (1174)
- Samfunnsfag (1070)
- Religion og etikk (899)
- Tverrfaglig (861)
- Psykologi (496)
- Kjemi (395)
- Historie (297)
- Informasjonsteknologi (292)
Trinn
- Vg1 (1501)
- 1. trinn (889)
- 2. trinn (889)
- 3. trinn (873)
- 4. trinn (873)
- 10. trinn (329)
- 8. trinn (329)
- 9. trinn (329)
- 5. trinn (309)
- 6. trinn (309)
- 7. trinn (309)
- Vg2 (251)
- Vg3 (130)
Forfatter
- Anne Tveit (90)
- Liv Guldal (87)
- Lars Gunnar Lingås (45)
- Cathrine Borchsenius (28)
- Ane Stavrum (18)
- Mette Haraldsen (10)
- Olaug Strand (6)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Nils H. Korsvoll (2)
- Anne Tveit og Liv Guldal (1)
- Demian Vitanza (1)
- Else Werring og Ingun Steen Andersen (1)
- Liv Guldal og Anne Tveit (1)
Nøkkelord
2801 treff
-
Fordypningsstoff, podkast og filmer
Helse- og oppvekstfag
Video
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Menneskerettigheter
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Lag en plakatDu skal fordype deg i selvvalgte menneskerettigheter. Lag en plakat som tar opp en eller flere menneskerettigheter og betydningen denne/disse har for vårt dagligliv.
-
Hvorfor trenger vi å høre til?
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
-
Sokrates
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SokratesTekst i læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"Tekst i læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"
-
Den norske velferdsstaten
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Statens inntekter og utgifterOppgave om den norske velferdsstaten Oppgave om den norske velferdsstaten
-
Id al-fitr
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
MeditasjonOppgave i læringsløpet "Begynnelser".Oppgave i læringsløpet "Begynnelser".
-
Id al-fitr
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Puslespill mosaikkOppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».Oppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».
-
Purim
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
KakerOppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».Oppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Hva lærte du?Avslutningsanimasjon i læringsløpet "Begynnelser".Avslutningsanimasjon i læringsløpet "Begynnelser".
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Hva lærte du?Avslutningsanimasjon i læringsløpet "Nytt liv".Avslutningsanimasjon i læringsløpet "Nytt liv".
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
MyldreoppgaverOppgave i læringsløpet "Nytt liv".Oppgave i læringsløpet "Nytt liv".
-
Bare én gud
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SamtaleoppgaveSamtaleoppgave i læringsløpet "Begynnelser".Samtaleoppgave i læringsløpet "Begynnelser".
-
Å være norsk
Fokus Samfunnskunnskap
Læringsløp
Å være norskI denne oppgaven skal du jobbe med tekster skrevet av kjente forfattere som utgangspunkt for å si noe om samfunnet du lever i. Alle tekstene tar for seg hva det vil si å være norsk i vår tid, og kan sette i gang refleksjoner og diskusjoner om temaene identitet, kultur, roller og norm versus avvik.I denne oppgaven skal du jobbe med tekster skrevet av kjente forfattere som utgangspunkt for å si noe om samfunnet du lever i. Alle tekstene tar for seg hva det vil si å være norsk i vår tid, og kan sette i gang refleksjoner og diskusjoner om temaene identitet, kultur, roller og norm versus avvik.
-
Innhold
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
OrdforklaringerViktige ord og begreper.
-
Innhold
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
OrdforklaringerViktige ord og begreper.
-
Fagstoff
Fokus Samfunnskunnskap
Artikkel
Det amerikanske valgetI dette undervisningsopplegget skal du lese artikkelen om digital krigføring sammen med klassen. Bruk gjerne litt tid på de grafiske framstillingene, så du er sikker på at du forstår innholdet i dem. Deretter skal du gjøre oppgavene i del 1. I det videre arbeidet skal dere se en episode av NRK – serien UXA og gjøre oppgavene i del 2.
-
Matheo
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Innhold
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
OrdforklaringerViktige ord og begreper.