Hopp til hovedinnhold

Søk

47 treff

  • Spider-swallowing

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Vocabulary

    S8_K02_L03_Vocabulary

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • Spider-swallowing

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Word Power

    S8_K02_L03_WP

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • Spider-swallowing

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Understanding

    Cloubi, S8_K02_L03_Understanding

    En thumb for forståelse. Den viser linjer og et forstørrelsesglass som forstørrer deler av linjene.
  • Ex Poser

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Creative Corner

    Role-play the story. You will need three characters: Sandra, the narrator and Boffin. 

    Thumbnail.
  • The World’s Oldest First Grader

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Creative Corner

    Find the UN Convention on the Rights of the Child in child friendly language . Divide the rights between your classmates and make posters for them.

    Thumbnail.
  • Hogwarts

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Vocabulary for greeting people

    How do we greet people when we meet them? Look at the picture, and do the task.

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • Bøker, filmer og nettsteder

    Stages 8–10

    Artikkel

    Websites

    Våre anbefalte nettsider til Stages 8.

  • Bøker, filmer og nettsteder

    Stages 8–10

    Artikkel

    Films

    Våre filmanbefalinger til Stages 8.

  • Bøker, filmer og nettsteder

    Stages 8–10

    Artikkel

    Books

    Våre bokanbefalinger til Stages 8:

  • Other verb tasks

    Stages 8–10

    Artikkel

    Subject and verb

    Marker teksten-oppgave som trener identifisering av subjekt og verbal.

    Thumbnail.
  • Following Boo

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Spelling

    Oppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.

    En thumb for oppgaver. Den viser en sirkel til venstre, et spørsmålstegn i midten og en avhuket firkant til høyre.
  • Following Boo

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Crossword

    Oppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.

    En thumb for A til Z i gul og lilla farge.
  • Amazing stories

    Stages 8–10

    Litterær tekst

  • Reasons to Learn English

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Reasons to Learn English

    Look at the list. Do you agree that these reasons are good reasons? Are they the same reasons you discussed during the Starting Point task?

  • Whatif

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Starting Point

    Look at the girl in the picture. What is she worried about? Write down your thoughts in a notebook.

    En thumb for trykk. Den viser en hånd med pekefingeren ut som trykker.
  • The Three Little Pigs

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Creative Corner

    Creative Corner Work in groups of six and role-play the story. You will need a narrator, the three little pigs, the wolf and Red Riding Hood.

    En thumb for oppgaver. Den viser en sirkel til venstre, et spørsmålstegn i midten og en avhuket firkant til høyre.
  • Finding a Friend

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Starting Point

    Make an acrostic poem for FRIEND. An acrostic poem uses the letters in a topic word to begin each line. Here is one for SCHOOL. S chedule C lasses H omework O rganization O pportunity L earning

    En thumb for trykk. Den viser en hånd med pekefingeren ut som trykker.
  • 5A Kunstig intelligens

    Informasjonsteknologi 1–2

    Læringsløp

    Tema: Arbeid og kompetanse

    Den industrielle revolusjonen, der man gikk fra håndverk og muskelkraft til fabrikkproduksjon og maskinkraft, førte til at mange yrker og arbeidsplasser ble borte. I nyere tid har vi sett at datamaskiner gradvis erstatter menneskelig arbeidskraft, og med KI har denne utviklingen skutt fart.

  • 5A Kunstig intelligens

    Informasjonsteknologi 1–2

    Læringsløp

    Tema: KI i undervisning

    Kunstig intelligens har potensial til å revolusjonere undervisningssektoren på mange måter. Her skal vi drøfte hvordan vi kan se for oss tilpasset læring på ulike nivåer ved bruk av KI.

  • 5A Kunstig intelligens

    Informasjonsteknologi 1–2

    Læringsløp

    Muligheter og utfordringer med KI

    Med tradisjonell programmering gjør en datamaskin nøyaktig det du ber den om å gjøre, én ting om gangen i en bestemt rekkefølge. Det har vært enkelt å finne støtte for at en datamaskin ikke er «intelligent», og at den ikke forstår mer enn hundre tusen millioner brødristere. Selv om dette fortsatt er sant – datamaskinen skjønner bare opp eller ned – så har de store framskrittene innenfor KI-områdene nevrale nettverk og dyp læring gjort at vi i dag snakker om «maskiner som tenker», og at kunstig intelligens revolusjonerer verden.