Hopp til hovedinnhold

Søk

240 treff

  • Oppstart – Fortellinger om Jesus

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Fortellinger om Jesus

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger om Jesus"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellinger om Jesus"

    En jente i bevegelse. Hun peker opp og frem.
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Filosofi og etikk"

    En Jente med tommel opp. hun er glad.
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om Jesus"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om Jesus"

    En jente med tommel opp. Hun smiler.
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Mennesket og jordkloden"

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Ressurser

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Vurdering

    Utviklingen i skolen har de siste tiårene dreid fra en lærerstyrt undervisnings- og vurderingskultur til en situasjon der eleven, med læreren som veileder, har en aktiv rolle i egen læring.

  • Kapittelveiledninger

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Kapittel 14: En reise i språket

    Hvorfor har språket vårt blitt som det har blitt? Og hvorfor har vi flere språk i Norge? Det siste kapitlet i Fabel 8-10  handler om utviklingen fram til det norske språket slik vi møter det i dag i skrift og tale. 

  • Ressurser

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Tverrfaglige temaer

    De tre fagovergripende temaene, folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling, møter elevene i alle fag. De skal lære hvordan de kan ta vare på seg selv, hvordan de kan være aktive medborgere i samfunnet og hvordan de kan ta vare på kloden vår. 

  • Sokrates

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Sokrates

    Læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Sokrates" i temaet "Filosofi og etikk"

  • Hva er filosofi?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Hva er filosofi?

    Læringsløpet "Hva er filosofi?" i temaet "Filosofi og etikk"Læringsløpet "Hva er filosofi?" i temaet "Filosofi og etikk"

  • Vi kan!

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    En dråpe i havet

    Tekst i temaet "Vi kan!"Tekst i temaet "Vi kan!"

  • Oppstart – Fortellingen om ...

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Fortellingen om ...

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellingen om ..."Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Fortellingen om ..."

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om ..."Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger om ..."

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Hvordan vet vi noe om Jesus?

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Hvordan vet vi noe om Jesus?

    Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"Læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus" i temaet "Fortellinger om Jesus"

    Mann sitter ved en skrivepult. Han har mange bøker og en globus på pulten. Han holder et forstørrelsesglass.
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Årstider og kalendere"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Årstider og kalendere"

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Høytider og merkedager"

    En jente med tommel opp. Hun smiler.
  • Kapittelveiledninger

    Fabel 8–10

    Artikkel

    Kapittel 8: Skriv en fortelling

    Dette kapitlet om å skrive en fortelling tilrettelegger for at elevene kan arbeide med ulike mønstre for å skrive egne fortellinger, spesielt ut ifra eksempelteksten «En ganske alminnelig flue av middels størrelse», av Knut Hamsun.

  • Oppstart – Årstider og kalendere

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Årstider og kalendere

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Kalender og årstider"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Kalender og årstider"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Oppstart – Mennesket og jordkloden

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Oppstart – Mennesket og jordkloden

    Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"Læringsløpet "Oppstart" i temaet "Mennesket og jordkloden"

    En gutt i bevegelse. Han peker opp og frem.
  • Min læring

    Store spørsmål 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Fortellinger fra Bibelen"

    En gutt med tommel opp. Han smiler.
  • Kalender og årstider

    Store spørsmål 1–4

    Artikkel

    Å regne tiden

    Tekst i temaet "Årstider og kalendere"Tekst i temaet "Årstider og kalendere"