Fag
- Engelsk (5888)
- Norsk (5309)
- Matematikk (3759)
- Naturfag (2148)
- Spansk (1748)
- Tysk (1420)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- KRLE (1130)
- Samfunnsfag (1007)
- Tverrfaglig (845)
- Religion og etikk (738)
- Samfunnskunnskap (248)
- Fransk (238)
- Kjemi (199)
- Geografi og geofag (160)
Trinn
- 10. trinn (2926)
- 8. trinn (2926)
- 9. trinn (2926)
- 5. trinn (2006)
- 6. trinn (2006)
- 7. trinn (2006)
- Vg1 (1163)
- 1. trinn (921)
- 2. trinn (921)
- 3. trinn (908)
- 4. trinn (858)
- Vg2 (243)
- Vg3 (100)
Forfatter
- Stine Karin Heiseldal (4)
- Line Engstrøm (3)
- Anne Céline Ruel Mjåland (2)
- Anne-Celine Ruel Mjåland (2)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
- Simon Stranger (1)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (1)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (55)
- utforsk (55)
- Livet på jorda (51)
- viktige ord (47)
- bærekraftig utvikling (41)
- kropp og helse (41)
- folkehelse og livsmestring (39)
- jorda og universet (32)
- stoffer (26)
- Ytringsfrihet (25)
- energi og krefter (25)
- livsmestring (25)
- Biologisk mangfold (23)
- konsentrasjon (23)
- sammendrag (23)
3231 treff
-
Utforsk!
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Digitalt kapittel
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Aktiviteter
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
Quiz-quiz-byttDette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering.
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
Solaris 1–4
Solaris 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
-
Twig-filmer Materialer og overflatebehandling
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Innholdspakke
NøkkelstoffHer finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.Her finner du en kort oppsummering av læringsløpets viktigste temaer.
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Livsløp og bærekraftig utvikling
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Stoffer og stoffkretsløp
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Twig-filmer Bærekraftig energiproduksjon
Naturfag for yrkesfag
Video
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
Å varsle væretTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Værvarsel og værtegn
Solaris 1–4
Læringsløp
VærtegnTekst i læringsløpet "Hvordan er været?"Tekst i læringsløpet "Hvordan er været?"
-
Lyd og akustikk
Naturfag for yrkesfag
Innholdspakke
Lyd og akustikkHer finner du innhold til kompetansemålet: utforske bølgefenomener knyttet til lyd og akustikk Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.Her finner du innhold til kompetansemålet: utforske bølgefenomener knyttet til lyd og akustikk Innhold til kompetansemålene om risikovurdering, avfallshåndtering og teknologi er inkludert der det er faglig relevant.
-
Stoffer og stoffblandinger
Naturfag for yrkesfag
Læringsløp
Hvordan virker såpe?Såpemolekyler har én polar og én upolar del, altså én del som er vannløselig og én del som kan løse seg i fettholdig smuss. Når vi vasker med såpe, frigjør såpa smuss og holder det svevende i vannet. Smusset forsvinner med vaskevannet når vi heller det ut.
-
Materialer og overflatebehandling
Naturfag for yrkesfag
Læringsløp
Overflatebehandling av treTre er et materiale som blir påvirket av lys, fuktighet og temperatur. Vi behandler overflaten av tre først og fremst for å beskytte veden mot fuktighet og mot mekanisk slitasje. Ved manglende overflatebehandling kan treet bli angrepet av sopp og råte. Da blir de mekaniske egenskapene til tresorten svekket. Valg av overflatebehandling er avhengig av hva du skal beskytte treet mot, og hvilket miljø materialet er i.