Fag
Trinn
Forfatter
- Anne Tveit (90)
- Liv Guldal (87)
- Lucy Hermoza (52)
- Lars Gunnar Lingås (45)
- Cathrine Borchsenius (28)
- Ukjent Forfatter (21)
- Ane Stavrum (18)
- Henrik Ibsen (17)
- Henrik Wergeland (11)
- Mette Haraldsen (10)
- Demian Vitanza (8)
- Alexander Kielland (7)
- Johan Sebastian Welhaven (7)
- Asbjørnsen og Moe (6)
- Bjørnstjerne Bjørnson (6)
Nøkkelord
91 treff
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Videregående opplæringVideregående opplæring er gratis men ikke obligatorisk. Obligatorisk skole i ti år, rett til videregående opplæring i tre år. Obligatorisk skole i ti år, rett til videregående opplæring i tre år. De fleste yrkene innenfor helse- og oppvekstsektoren krever autorisasjon.De fleste yrkene innenfor helse- og oppvekstsektoren krever autorisasjon.
-
Relasjonsferdigheter
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Et treningsopplegg i empatiUtvikling av empati er en modningsprosess, og du blir flinkere om du øver. Gir brukerne en opplevelse av å bli tatt godt vare på. Gir brukerne en opplevelse av å bli tatt godt vare på.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Private helse- og omsorgstjenesterEies av private personer eller firmaer.
-
Brukermedvirkning
Stages 8–10
Artikkel
Universell utformingNorge har lover som pålegger kommunene å sørge for at omgivelsene er tilrettelagt for alle innbyggere. Det kaller vi universell utforming.
-
Samfunnskritikk og realisme – fra Kielland til Lykkeland
Grip teksten
Læringsløp
-
Hvem er brukerne?
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Religioner og livssyn i NorgeViktig med kunnskap om andres kulturelle og religiøse tilhørighet.
-
Kommunisere og samhandle
Stages 8–10
Artikkel
Vi kommuniserer alltidKommunikasjon oppstår overalt der mennesker har noe med hverandre å gjøre. Mennesker sender ut signaler eller budskap til hverandre. Mennesker sender ut signaler eller budskap til hverandre.
-
Omsorg og service
Stages 8–10
Artikkel
Nærhet i omsorg og serviceDet kan være vanskelig når fremmede kommer for tett på.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Stages 8–10
Artikkel
Holdninger til andreÅ være tolerant betyr at du aksepterer andre som de er.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Skolefritidsordning (SFO)Et tilbud til elever fra 1. til og med 4. klasse.
-
Brukermedvirkning
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
BrukermedvirkningVær i dialog med brukeren.
-
Hvem er brukerne?
Stages 8–10
Artikkel
Ulike familieformerFlere ulike familiestrukturer i samfunnet.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Flere typer konflikterDet er mye som kan føre til konflikter mellom mennesker. Eksempler på ulike typer konflikter. Eksempler på ulike typer konflikter.
-
Konflikthåndtering
Stages 8–10
Artikkel
Hva er konflikterEn konflikt er en uenighet som oppleves som vanskelig for dem det gjelder. Eksempler på ulike typer konflikter. Eksempler på ulike typer konflikter.
-
Sosial og kulturell kompetanse
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Mat, religion og tradisjonReligion og tradisjoner påvirker kostholdet.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Fritidstilbud for barn og ungeDet finnes mange ulike fritidstilbud til barn og unge.
-
Helse og livsstil
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Selvinnsikt og selvbildeSelvinnsikt gjør det lettere å utvikle seg som menneske Forskjell på selvfølelse og selvtillit Forskjell på selvfølelse og selvtillit
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT)En kommunal og fylkeskommunal rådgivende tjeneste.
-
Hvem er brukerne?
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Krisens fire faserReaksjonene på krise har noen fellestrekk.
-
Etiske dilemma
Stages 8–10
Artikkel
EtikkLæren om rett og galt. Noen ganger kommer vi i valgsituasjoner der det blir galt uansett hva en velger. Det kaller vi et etisk dilemma. Noen ganger kommer vi i valgsituasjoner der det blir galt uansett hva en velger. Det kaller vi et etisk dilemma.