Hopp til hovedinnhold

Søk

17577 treff

  • Utforsk

    Psykologi 1–2

    Artikkel

    Fordyp deg i en type terapi

    Kanskje har du gått i terapi selv, eller kjenner noen som gjør det? Eller kanskje er du bare nysgjerrig på å finne ut litt mer om ulike terapiformer?

  • Trigonometri

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Generell definisjon av sin v og cos v

    I denne delen skal vi se på den generelle definisjonen av sin v og cos v .I denne delen skal vi se på den generelle definisjonen av sin v og cos v .

  • Prosentregning

    Matemagisk 8–10

    Artikkel

    Oppstart - Prosentregning

    Hva ser dere på bildet? Hva betyr "UP TO 50 %"? I hvilke sammenhenger har dere sett at prosent brukes?

  • Oppstart – Stoffer og blandinger

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Den store hagefesten

    Tekst i læringsløpet "Oppstart" i temaet Stoffer og blandinger.Tekst i læringsløpet "Oppstart" i temaet Stoffer og blandinger.

    Thumbnail.
  • Å holde varmen

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Utforsk: Å holde varmen

    Utforsking i læringsløpet "Høsten er her"Utforsking i læringsløpet "Høsten er her"

    Thumbnail.
  • Oppstart – Den gavmilde naturen

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Den gavmilde naturen

    Tekst i læringsløpet "Oppstart" i temaet Den gavmilde naturen.Tekst i læringsløpet "Oppstart" i temaet Den gavmilde naturen.

    Thumbnail.
  • Das bin ich

    Leute 8–10

    Litterær tekst

    Neu hier?

    Erlend er ny elev på en tysk skole. Hva skjer?Erlend er ny elev på en tysk skole. Hva skjer?

  • Filosofi

    Store spørsmål 8–10

    Artikkel

    Presentasjon: Dyrs rettigheter

    Finnes det dyr som er mer verdt enn andre? Hvorfor eller hvorfor ikke? Bør dyr ha de samme rettighetene som mennesker? Hvilke utfordringer ville det i så fall ført til?  Lag en presentasjon.

  • Geometri IM

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Eksempel 8: Finn ukjent lengde

    I dette eksemplet skal du finne ukjent lengde i en av de to formlike trekantene.

  • Bli en forsker

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Hva nå?

    Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Snakk sammen om hva resultatene kan bety.Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Snakk sammen om hva resultatene kan bety.

    Snakk sammen
  • Når ting ikke går som planlagt . . .

    Solaris 8–10

    Læringsløp

    Når ting ikke går som planlagt . . .

    I dette læringsløpet skal du lære om: Testing og behandling av SOI-er Nødprevensjon AbortI dette læringsløpet skal du lære om: Testing og behandling av SOI-er Nødprevensjon Abort

  • Prosjekter og oppgaver TP

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Prosjektoppgave: Konstruksjon av lettvegg

    Å bygge en lettvegg er noe av det første du skal lære. Det er også en oppgave du snart vil få i arbeidslivet.Å bygge en lettvegg er noe av det første du skal lære. Det er også en oppgave du snart vil få i arbeidslivet.

  • 13 Sannsynlighet

    Matemagisk 8–10

    Artikkel

    Om kapitlet

    Relevante kompetansemål Mål for opplæringa er at eleven skal kunne: Berekne og vurdere  sannsyn i statistikk og spel. Simulere utfall i tilfeldige forsøk og berekne sannsynet for at noko skal inntreffe, ved å bruke programmering.

  • Lærerveiledning

    Matemagisk 8–10

    Artikkel

    Om kapitlet

    Relevante kompetansemål Mål for opplæringa er at eleven skal kunne: utforske og argumentere for formlar for areal og volum av tredimensjonale figurar utforske og argumentere for korleis det å endre føresetnader i geometriske problemstillingar påverkar løysingar

  • Det metriske systemet

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Kilovits

    Luringen var sulten og gikk til slakteren. – Jeg skulle gjerne hatt en meter med wienerpølse, sa Luringen. – Beklager, vi selger ikke pølse i meter, men i kilo, svarte slakteren. – OK, da tar jeg en kilometer! sa Luringen.

    Luringen
  • 16 Pytagoras' setning og formlikhet

    Matemagisk 8–10

    Innholdspakke

    16 Pytagoras' setning og formlikhet

    I kapitlet utvikler elevene strategier for å finne ukjente sidelengder i trekanter. Elevene utforsker og bruker Pytagoras’ setning. De utforsker sammenhengen mellom to formlike trekanter og argumenterer for hvorfor trekantene er formlike. Gjennom arbeidet med kapitlet videreutvikler elevene sin kompetanse knyttet til geometriske figurer, areal og omkrets.  

  • Das ist Deutsch

    Leute 8–10

    Litterær tekst

    Das kannst du schon!

    Her møter du folk fra hele verden som forteller litt om seg selv. Hva sier de?Her møter du folk fra hele verden som forteller litt om seg selv. Hva sier de?

  • Mengder med likt antall

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Lag mengder med klosser

    Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "Mengder med likt antall" i temaet "Multiplikasjon"

    Aktivitet inne
  • Geometri FD

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgavene G12–G14

    I disse oppgavene får du også bruk for pytagorassetningen.

  • Geometri DT

    Matematikk for yrkesfag P

    Læringsløp

    Oppgavene G12–G14

    I disse oppgavene får du også bruk for pytagorassetningen.