Fag
- Engelsk (2766)
- Norsk (2413)
- Matematikk (2039)
- Naturfag (1717)
- Tysk (1004)
- Samfunnsfag (757)
- Fransk (682)
- Tverrfaglig (527)
- Spansk (470)
- KRLE (258)
- Religion og etikk (253)
- Mat og helse (157)
- Kroppsøving (57)
- Kunst og håndverk (55)
- Historie (52)
Trinn
- 1. trinn (183)
- 2. trinn (183)
- 3. trinn (183)
- 4. trinn (183)
- 5. trinn (183)
- 6. trinn (183)
- 7. trinn (183)
- 10. trinn (106)
- 8. trinn (106)
- 9. trinn (106)
- Vg2 (17)
Nøkkelord
106 treff
-
Kunst og håndverk 8–10
Kunst og håndverk 8–10
Artikkel
Jeg er så sint!Bli med kunstneren Johan Reisang til studioet hans i Berlin, og lær om Banksy og hvordan du kan bruke kunst for å si fra om alt du mener er galt, feil eller urettferdig her i verden. Her finner du læringsløpet . Hvordan kan vi bruke kunst til å si fra om ting vi er uenig i eller vil forandre? Kan kunst endre verden? Kan kunst åpne øynene til de som sitter med makten? Bli med på en reise inn i ideen om samfunnskritisk kunst. Jeg som skal ta deg med på denne reisen, heter Johan Reisang. Jeg er kunstner og bor i Berlin. Nå skal jeg vise deg hvordan jeg jobber i verkstedet mitt.
-
Kunst og håndverk 8–10
Kunst og håndverk 8–10
Artikkel
Ting og tangI dette prosjektet lærer du å sette opp et stilleben av tingen dine, ta et bilde av det og tegne det med blyant, kritt og kull. Du finner læringsløpet her . I dette prosjektet lærer du å sette opp et stilleben av tingen dine, ta et bilde av det og tegne det med blyant, kritt og kull. I dette prosjektet lærer du å sette opp et stilleben av tingen dine, ta et bilde av det og tegne det med blyant, kritt og kull.
-
Komponistskolen
Musikk 8–10
Video
-
Komponistskolen
Musikk 8–10
Video
-
Dans, dans, dans!
Musikk 8–10
Artikkel
Hva er dans?Hva betyr dans for deg? Hvor danser du? Danser du ofte? Vi mennesker har alltid danset, og kommer sikkert alltid til å gjøre det.
-
Dans, dans, dans!
Musikk 8–10
Artikkel
LoggBruk skjemaet, og skriv en logg om prosessen og forestillingen.
-
Dans, dans, dans!
Musikk 8–10
Artikkel
ForestilllingenDette må dere huske på når dere framfører: Vis koreografi og tekniske ferdigheter Vis innlevelse, kreativitet, musikalitet Vis evne til å holde takten og følge rytmen Gjør tydelige bevegelser Samarbeid med resten av gruppa for å få til et helhetlig resultat Vis elementer fra minst tre dansesjangre i koreografien
-
Komponistskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Rytmisk komposisjonI denne oppgaven skal du lage en rytmisk komposisjon som vi kan klappe.
-
Komponistskolen
Musikk 8–10
Artikkel
LoggHer skal du oppsummere hva du har opplevd gjennom «Komponistskolen». Du skal også laste opp bilder av komposisjonene dine.
-
Gitarskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Bakgrunnsstoff for arbeid med gitarskolenGenerell lærerveiledning til gitarskolen.
-
Komponistskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Melodisk komposisjonI denne oppgaven skal du lage en melodisk komposisjon som vi kan spille på piano.
-
Ukuleleskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Til lærerI «Ukuleleskolen» skal elevene lære seg å spille fire enkle grep på strengeinstrumentet ukulele og spille sammen i gruppe. De skal bli kjent med instrumentet, grunnleggende teknikk, plassering av fingre, navn på strenger, stemming og noen grep.
-
Syng, syng, syng!
Musikk 8–10
Artikkel
OppvarmingsøvelserStå med litt avstand mellom beina, og pass på å ha jevn og rolig pust når du gjør øvelsene.
-
Gitarskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Hurra for deg som fyller ditt årHurra for deg som fyller ditt år på gitar.Hurra for deg som fyller ditt år på gitar.
-
Komponistskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Bli en komponistNå er det din tur til å bli en .
-
Syng, syng, syng!
Musikk 8–10
Artikkel
Hva er sang?Her lærer du noen begreper innenfor temaet sang.
-
Gitarskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Elisa EseleterOppvarmingsøvelsen Elisa Eseleter for gitar.Oppvarmingsøvelsen Elisa Eseleter for gitar.
-
Gitarskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Twinkle twinkleTwinkle twinkle på gitar.Twinkle twinkle på gitar.
-
Syng, syng, syng!
Musikk 8–10
Artikkel
LoggBruk skjemaet, og skriv en logg om prosessen og forestillingen.
-
Syng, syng, syng!
Musikk 8–10
Artikkel
KlassekonsertenBli enige i klassen om en sang dere vil synge. Øv sammen, og hold en klassekonsert.