Fag
Trinn
- 10. trinn (12)
- 8. trinn (12)
- 9. trinn (12)
- 1. trinn (4)
- 2. trinn (4)
- 3. trinn (4)
- 5. trinn (4)
- 6. trinn (4)
- 7. trinn (4)
- 4. trinn (3)
Forfatter
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (9)
- Hege Siri (6)
- Ingvild Vik, journalist (6)
- Lars Saabye Christensen (6)
- Linn Skåber (6)
- Teresa Grøtan (6)
- Ellen Birgitte Johnsrud (5)
- Halldis Moren Vesaas (5)
- Mattias Göransson (5)
- Roald Dahl (5)
- Vera Micaelsen (5)
- Amalie Skram (4)
- André Bjerke (4)
Nøkkelord
12 treff
-
Dette er meg!
Åpne ressurser
Artikkel
Write a presentation of yourselfLær å skrive en presentasjon om deg selv.
-
Opplegg til Luridiumstyven
Biblioteket
Artikkel
LuridiumstyvenNummer 1 i serien William Wenton av Bobbie Peers.
-
Opplegg til Marshmallowsmaskinen
Biblioteket
Artikkel
MarshmallowsmaskinenNummer 1 i serien Oppdagerklubben av Bobbie Peers.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write a SpeechLær å skrive en tale.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write a Personal LetterLær å skrive et personlig brev.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write an Eyewitness ReportLær å skrive en øyenvitneskildring.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write an InterviewWrite an interview.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write a BlogLær å skrive en blog.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write About an AnimalLær å skrive en informativ tekst om dyr.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write a Presentation of a FriendLær å skrive en presentasjon av en venn.
-
Write
Stages 8–10
Artikkel
Write a Book ReviewWrite a book review
-
8-10
Innhold under utvikling
Artikkel
Samskriving som metode og vurderingsformHva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.