Fag
- Engelsk (9259)
- Norsk (7833)
- Matematikk (6151)
- Naturfag (3979)
- Spansk (2964)
- Tysk (2465)
- Samfunnsfag (1817)
- KRLE (1431)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- Religion og etikk (1167)
- Tverrfaglig (1030)
- Fransk (920)
- Sosialkunnskap (875)
- Psykologi (497)
- Kjemi (392)
Trinn
- Vg1 (2896)
- 10. trinn (2869)
- 8. trinn (2869)
- 9. trinn (2869)
- 1. trinn (2252)
- 2. trinn (2252)
- 3. trinn (2252)
- 4. trinn (2252)
- 5. trinn (1751)
- 6. trinn (1751)
- 7. trinn (1751)
- Vg2 (1685)
- Vg3 (566)
Forfatter
- Anne Tveit (90)
- Liv Guldal (87)
- Lars Gunnar Lingås (45)
- Cathrine Borchsenius (28)
- Ane Stavrum (18)
- Mette Haraldsen (10)
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Olaug Strand (6)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Hege Siri (4)
- Ingvild Vik, journalist (4)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Lars Saabye Christensen (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Wolfgang Borchert (4)
Nøkkelord
10125 treff
-
8. trinn
Leute 8–10
Artikkel
2 Das ist DeutschHer finner du alle lydfilene til kapittel 2.
-
10. trinn
Leute 8–10
Artikkel
2 Leute, LeuteHer finner du alle lydfiler til kapittel 2.
-
Regnestrategier
Matemagisk 8–10
Læringsløp
MultiplikasjonHvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Addisjon og subtraksjonHer lærer du å legge til og trekke fra negative tall.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Hva er negative tall?De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.
-
Grunnleggende sannsynlighet
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Sannsynligheten for en hendelseKort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.
-
Fordypningsstoff, podkast og filmer
Helse- og oppvekstfag
Video
-
Figurtall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske mønstre 2Å utforske mønstre.
-
Innhente og framstille data HS
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Innhente og framstille data IM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Innhente og framstille data DT
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Innhente og framstille data RM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgave 2I denne oppgaven skal du lage et søylediagram som sammenlikner datasettene fra eksempel 1 og oppgave 1.
-
Geometri BA
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
PytagorassetningenI denne delen skal vi jobbe med pytagorassetningen. I denne delen skal vi jobbe med pytagorassetningen.
-
Geometri FD
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
MålestokkI denne delen skal vi jobbe med målestokk.I denne delen skal vi jobbe med målestokk.
-
Geometri IM
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
FormlikhetI denne delen skal vi jobbe med formlikhet.I denne delen skal vi jobbe med formlikhet.
-
Geometri FD
Matematikk for yrkesfag P
Læringsløp
Oppgavene G23–G26I disse oppgavene skal du beregne arealet av ulike figurer.
-
Antallet 0
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øverVi øver på matematikk.
-
Antallet 7
Matemagisk 1–4
Læringsløp
-
Antallet 7
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Skrive 7Vi skriver 7.
-
Firkantet form
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Oppgave 3Vi sporer flateformer.