Fag
- Engelsk (2766)
- Norsk (2413)
- Matematikk (2039)
- Naturfag (1717)
- Tysk (992)
- Samfunnsfag (754)
- Fransk (682)
- Tverrfaglig (527)
- Spansk (492)
- KRLE (258)
- Religion og etikk (253)
- Mat og helse (162)
- Kroppsøving (57)
- Kunst og håndverk (55)
- Historie (52)
Trinn
- 1. trinn (904)
- 2. trinn (904)
- 3. trinn (891)
- 5. trinn (886)
- 6. trinn (886)
- 7. trinn (886)
- 4. trinn (841)
- 10. trinn (630)
- 8. trinn (630)
- 9. trinn (630)
- Vg3 (291)
- Vg2 (273)
- Vg1 (1)
Forfatter
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Amalie Skram (1)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- H.C. Andersen (1)
- Hege Siri (1)
- Henrik Ibsen (1)
- Jakob Sande (1)
- Jenny Margarete Halmøy (1)
- Karin Boye (1)
- Linn Skåber (1)
Nøkkelord
630 treff
-
Komponistskolen
Musikk 8–10
Video
-
Komponistskolen
Musikk 8–10
Video
-
Dans, dans, dans!
Musikk 8–10
Artikkel
Hva er dans?Hva betyr dans for deg? Hvor danser du? Danser du ofte? Vi mennesker har alltid danset, og kommer sikkert alltid til å gjøre det.
-
Dans, dans, dans!
Musikk 8–10
Artikkel
LoggBruk skjemaet, og skriv en logg om prosessen og forestillingen.
-
Dans, dans, dans!
Musikk 8–10
Artikkel
ForestilllingenDette må dere huske på når dere framfører: Vis koreografi og tekniske ferdigheter Vis innlevelse, kreativitet, musikalitet Vis evne til å holde takten og følge rytmen Gjør tydelige bevegelser Samarbeid med resten av gruppa for å få til et helhetlig resultat Vis elementer fra minst tre dansesjangre i koreografien
-
Komponistskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Rytmisk komposisjonI denne oppgaven skal du lage en rytmisk komposisjon som vi kan klappe.
-
Komponistskolen
Musikk 8–10
Artikkel
LoggHer skal du oppsummere hva du har opplevd gjennom «Komponistskolen». Du skal også laste opp bilder av komposisjonene dine.
-
Gitarskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Bakgrunnsstoff for arbeid med gitarskolenGenerell lærerveiledning til gitarskolen.
-
Komponistskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Melodisk komposisjonI denne oppgaven skal du lage en melodisk komposisjon som vi kan spille på piano.
-
Ukuleleskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Til lærerI «Ukuleleskolen» skal elevene lære seg å spille fire enkle grep på strengeinstrumentet ukulele og spille sammen i gruppe. De skal bli kjent med instrumentet, grunnleggende teknikk, plassering av fingre, navn på strenger, stemming og noen grep.
-
Syng, syng, syng!
Musikk 8–10
Artikkel
OppvarmingsøvelserStå med litt avstand mellom beina, og pass på å ha jevn og rolig pust når du gjør øvelsene.
-
Gitarskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Hurra for deg som fyller ditt årHurra for deg som fyller ditt år på gitar.Hurra for deg som fyller ditt år på gitar.
-
Komponistskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Bli en komponistNå er det din tur til å bli en .
-
Syng, syng, syng!
Musikk 8–10
Artikkel
Hva er sang?Her lærer du noen begreper innenfor temaet sang.
-
Gitarskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Elisa EseleterOppvarmingsøvelsen Elisa Eseleter for gitar.Oppvarmingsøvelsen Elisa Eseleter for gitar.
-
Gitarskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Twinkle twinkleTwinkle twinkle på gitar.Twinkle twinkle på gitar.
-
Syng, syng, syng!
Musikk 8–10
Artikkel
LoggBruk skjemaet, og skriv en logg om prosessen og forestillingen.
-
Syng, syng, syng!
Musikk 8–10
Artikkel
KlassekonsertenBli enige i klassen om en sang dere vil synge. Øv sammen, og hold en klassekonsert.
-
Rappskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Lag din egen rappNå skal du forberede, skrive og spille inn din helt egen rapp.
-
Rappskolen
Musikk 8–10
Artikkel
Lag din egen beat med KroppsperkusjonFør du skriver din egen rapp trenger du en beat som du kan rappe over. Nå skal vi se på hvordan du kan bruke kroppen din til å lage beats ved hjelp av kroppsperkusjon.