Fag
Trinn
- 10. trinn (55)
- 8. trinn (55)
- 9. trinn (55)
- Vg1 (3)
- Vg2 (3)
- Vg3 (3)
- 1. trinn (2)
- 2. trinn (2)
- 3. trinn (2)
- 4. trinn (2)
- 5. trinn (2)
- 6. trinn (2)
- 7. trinn (2)
Forfatter
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (9)
- Hege Siri (6)
- Ingvild Vik, journalist (6)
- Lars Saabye Christensen (6)
- Linn Skåber (6)
- Teresa Grøtan (6)
- Ellen Birgitte Johnsrud (5)
- Halldis Moren Vesaas (5)
- Mattias Göransson (5)
- Roald Dahl (5)
- Vera Micaelsen (5)
- Amalie Skram (4)
- André Bjerke (4)
Nøkkelord
55 treff
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
VocabularyS8_K02_L03_Vocabulary
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
Word PowerS8_K02_L03_WP
-
Spider-swallowing
Stages 8–10
Læringsløp
UnderstandingCloubi, S8_K02_L03_Understanding
-
Tekster om alt det andre
Fabel 8–10
Artikkel
Å gjøre feil foran andre – ydmykelseUtdrag fra Å klemme fingeren i døra – en bok om følelser av Vera Micaelsen.Utdrag fra Å klemme fingeren i døra – en bok om følelser av Vera Micaelsen.
-
Ex Poser
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerRole-play the story. You will need three characters: Sandra, the narrator and Boffin.
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
Å gjøre feil foran andre – ydmykelseStart Før du leser Hva ville du opplevd som ydmykende? Hvordan kommer man seg videre etter en ydmykende opplevelse? Blir alle ydmyket av det samme?Start Før du leser Hva ville du opplevd som ydmykende? Hvordan kommer man seg videre etter en ydmykende opplevelse? Blir alle ydmyket av det samme?
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
SpråketStart Før du leser Hvordan tror du synet på joik og samisk kultur har forandret seg de siste tiårene? Finn ut hva «fornorskningspolitikk» er.Start Før du leser Hvordan tror du synet på joik og samisk kultur har forandret seg de siste tiårene? Finn ut hva «fornorskningspolitikk» er.
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
-
The World’s Oldest First Grader
Stages 8–10
Læringsløp
Creative CornerFind the UN Convention on the Rights of the Child in child friendly language . Divide the rights between your classmates and make posters for them.
-
Hogwarts
Stages 8–10
Læringsløp
Vocabulary for greeting peopleHow do we greet people when we meet them? Look at the picture, and do the task.
-
Uke 6
Tverrfaglig 8-10
Litterær tekst
-
Lihkku beivviin!
Tverrfaglig 8-10
Artikkel
SpråketLes «Språket» fra et øyeblikk noen tusen år av Hege Siri.Les «Språket» fra et øyeblikk noen tusen år av Hege Siri.
-
Other verb tasks
Stages 8–10
Artikkel
Subject and verbMarker teksten-oppgave som trener identifisering av subjekt og verbal.
-
Ytringsfrihet
Åpne ressurser
Artikkel
Det åpne samfunnEtter terrorangrepet i Oslo og på Utøya 22. juli 2011 sa daværende statsminister Jens Stoltenberg at det norske samfunnet skulle svare terroristen med mer åpenhet og mer demokrati. Er Norge et åpent samfunn? Og hva innebærer det for et samfunn å være åpent?
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
SpellingOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Following Boo
Stages 8–10
Læringsløp
CrosswordOppgave til kapittelet Amazing Animals i Stages 8.
-
Kapittelveiledning med fasit 8–10
Stages 8–10
Artikkel
Gode grep som forbereder til muntlig og skriftlig eksamenÅ komme opp til eksamen i engelsk i 10. klasse er spennende – både for elever og lærere. Har vi gode nok tekster å sette på leselista til muntlig eksamen? Dekker de læreplanmålene, representerer de dybde og bredde, er de tilpasset elevenes ferdighetsnivåer? Har elevene god nok trening i å skrive ulike typer tekster før skriftlig eksamen? Har de jobbet systematisk med struktur, avsnitt, innledning og avslutning? Det er mange måter å hjelpe eleven på.
-
Arbeid med faget
Stages 8–10 Bokstøtte
Artikkel
Hvordan utvikle god skrivekompetanse i engelsk?Mens det å skrive tekst på engelsk er motiverende og morsomt for noen elever, er det andre som sliter med å komme i gang, med å skrive relevant og med å skrive langt nok. Five-paragraph essay – hamburger
-
Reasons to Learn English
Stages 8–10
Læringsløp
Reasons to Learn EnglishLook at the list. Do you agree that these reasons are good reasons? Are they the same reasons you discussed during the Starting Point task?
-
Whatif
Stages 8–10
Læringsløp
Starting PointLook at the girl in the picture. What is she worried about? Write down your thoughts in a notebook.