Hopp til hovedinnhold

Søk

15 treff

  • The Twits

    Stages 8–10

    Læringsløp

  • Dette er meg!

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Write a presentation of yourself

    Lær å skrive en presentasjon om deg selv.

  • The Three Little Pigs

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Three Little Pigs

    This poem takes a new look at an old fairy tale. 

  • Lamb to the Slaughter

    Stages 8–10

    Læringsløp

  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write a Speech

    Lær å skrive en tale.

    Thumbnail.
  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write a Presentation of a Friend

    Lær å skrive en presentasjon av en venn.

    Thumbnail.
  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write a Personal Letter

    Lær å skrive et personlig brev.

    Thumbnail.
  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write a Book Review

    Write a book review

  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write About an Animal

    Lær å skrive en informativ tekst om dyr.

    Thumbnail.
  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write an Eyewitness Report

    Lær å skrive en øyenvitneskildring.

    Thumbnail.
  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write an Interview

    Write an interview.

  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write a Blog

    Lær å skrive en blog.

  • The Three Little Pigs

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Three Little Pigs

    This poem takes a new look at an old fairy tale. This poem takes a new look at an old fairy tale. 

    Thumbnail.
  • 8-10

    Innhold under utvikling

    Artikkel

    Samskriving som metode og vurderingsform

    Hva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.   

  • Forberedelsesmateriale 10. trinn

    Terminprøver 8-10

    Læringsløp

    Dypfryst

    Novellen «Dypfryst» er hentet fra samlingen Et hode kortere og andre hårreisende historier, opprinnelig utgitt på engelsk i 1953. Her møter vi Mary Maloney, som holder både hodet og andre ting kaldt ...