Fag
- Engelsk (3251)
- Norsk (2652)
- Matematikk (1432)
- Naturfag (1260)
- Tverrfaglig (876)
- Samfunnsfag (758)
- Tysk (634)
- Psykologi (483)
- Spansk (394)
- Informasjonsteknologi (292)
- Historie (290)
- KRLE (277)
- Kjemi (193)
- Kunst og håndverk (156)
- Fysikk (155)
Trinn
- 10. trinn (3187)
- 8. trinn (3187)
- 9. trinn (3187)
- 5. trinn (2314)
- 6. trinn (2314)
- 7. trinn (2314)
- 1. trinn (1802)
- 2. trinn (1802)
- 3. trinn (1789)
- 4. trinn (1739)
- Vg1 (1166)
- Vg2 (538)
- Vg3 (392)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
- Simon Stranger (1)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (1)
- Vebjørn Horsfjord (1)
Nøkkelord
- utforsk (60)
- demokrati og medborgerskap (59)
- viktige ord (57)
- Livet på jorda (51)
- bærekraftig utvikling (46)
- folkehelse og livsmestring (42)
- kropp og helse (41)
- Ytringsfrihet (33)
- jorda og universet (32)
- stoffer (26)
- energi og krefter (25)
- livsmestring (25)
- oppsummering (25)
- psykisk helse (24)
- Biologisk mangfold (23)
2705 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
3G Algoritmer og effektivitet
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
Twig-filmer fra Lokus
Naturfag Påbygging
Innholdspakke
Twig-filmer fra LokusHer finner du Twig-filmen fra LK06-utgaven av Naturfag Påbygging .
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Naturfag Påbygging
Video
-
3 Bioteknologi og genteknologi (Twig-filmer fra Lokus)
Naturfag Påbygging
Video
-
3 Bioteknologi og genteknologi (Twig-filmer fra Lokus)
Naturfag Påbygging
Video
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Momente 2
Video
-
Velkommen til Naturfag Påbygging
Naturfag Påbygging
Artikkel
VelkommenHer finner du lærestoff til Naturfag Påbygging. Kapittelinndelingen er som i læreboka. Hvert kapittel inneholder blant annet interaktive oppgaver, forsøk og filmer. I tillegg finner du ressurser til utforskende arbeidsmetoder og programmering. Er du logget inn som lærer, finner du lærerressursene øverst på denne siden. Twig-filmer ligger nederst på siden.
-
4C Brukerinput
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Hente skjemainnhold med JavaScriptNå har vi et skjema med en knapp, så nå kan vi legge til JavaScript for å hente elementene og finne ut hva brukeren har skrevet i dem.
-
1A Datamaskiner og nettverk
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
1A Datamaskiner og nettverk
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde
Momente 1
Læringsløp
-
1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde
Momente 1
Læringsløp
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Momente 1
Læringsløp
<div>-elementetNå skal vi se på hvordan vi kan lage en standard HTML-side med tilhørende CSS. Denne siden kan du bruke som utgangspunkt for alle nye sider du skal lage. Vi kommer også til å lage et design som du kan bruke, men du bør tilpasse designet slik at det passer for deg og din smak.
-
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Overskrifter og avsnitt med HTMLNå kan vi legge til litt innhold i
-elementet vårt. Her skal vi se på hvordan vi kan legge til overskrifter og avsnitt. Senere skal vi se på hvordan vi kan legge til andre typer innhold.1B Fra 0 og 1 til tekst, lyd og bilde
Momente 1
Læringsløp
2B En enkel nettside med bilder og lenker
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
BilderDet er bilder på nesten alle nettsider. Hvis de brukes på en god måte, bidrar de til en penere og mer informativ nettside.
3D Funksjoner (prosedyrer)
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Gi informasjon til funksjoner (parametre)Funksjonen siHei() , som vi laget på forrige side, gir det samme resultatet hver gang vi bruker den. Ofte ønsker vi at en funksjon skal gi forskjellige resultater i ulike situasjoner.
3D Funksjoner (prosedyrer)
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Få verdier fra en funksjon (returverdier)Så langt i dette kapitlet har vi bare sett på funksjoner som skriver ut noe til konsollen. Som oftest vil vi heller bruke funksjoner til å gjøre en oppgave, uten at resultatet blir synlig.
3D Funksjoner (prosedyrer)
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
Variabler og rekkeviddeI JavaScript kan vi lage variabler med ulik rekkevidde (eng. scope). Det vil si at vi kan begrense hvor variablene vil være tilgjengelige i koden vår.