Fag
- Norsk (7571)
- Engelsk (7360)
- Matematikk (3834)
- Naturfag (3054)
- Spansk (1728)
- Tysk (1622)
- Samfunnsfag (1564)
- KRLE (1143)
- Tverrfaglig (1011)
- Religion og etikk (973)
- Sosialkunnskap (875)
- Fransk (682)
- Psykologi (483)
- Historie (343)
- Informasjonsteknologi (292)
Trinn
- 10. trinn (2091)
- 8. trinn (2091)
- 9. trinn (2091)
- 5. trinn (1213)
- 6. trinn (1213)
- 7. trinn (1213)
- Vg2 (1103)
- Vg3 (1020)
- Vg1 (637)
- 1. trinn (584)
- 2. trinn (584)
- 3. trinn (584)
- 4. trinn (584)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Hege Siri (4)
- Ingvild Vik, journalist (4)
- Lars Saabye Christensen (4)
- André Bjerke (3)
- Asbjørn Lerø Kongsnes (3)
- Elwyn Brooks White (3)
- Halldis Moren Vesaas (3)
- Linn Skåber (3)
- Amalie Skram (2)
- Cecil Bødker (2)
- Cezinando (Kristoffer Cezinando Karlsen) (2)
- Fredrik Strohkirchen (2)
- Gulraiz Sharif (2)
- Inger Johanne Sæterbakk (2)
Nøkkelord
4686 treff
-
Regnestrategier
Matemagisk 8–10
Læringsløp
MultiplikasjonHvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Addisjon og subtraksjonHer lærer du å legge til og trekke fra negative tall.
-
Negative tall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Hva er negative tall?De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.
-
Grunnleggende sannsynlighet
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Sannsynligheten for en hendelseKort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.
-
Figurtall
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å utforske mønstre 2Å utforske mønstre.
-
Addisjon med omgruppering
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vi øver 2Oppgaver til omgruppering med tosifrede tall uten tierovergang.
-
Trinn 4: Å løse likninger med parenteser
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Oppsummering av trinn 1 til trinn 4Lag en oppsummering av fagstoffet på trinn 1 til 4.
-
Til lærer
Psykologi 1–2
Artikkel
SpeeddateOppgaven kan brukes til å øve til en prøve, repetisjon av fagstoff, jobbe med oppgaver sammen (da kan de sitte og skrive) eller diskutere for og imot en påstand.
-
Til lærer
Psykologi 1–2
Artikkel
Fluesmekkeren – om kommunikasjonDenne metoden egner seg godt til repetisjon eller øving til en prøve/vurdering. Her finner du aktuelle spørsmål og svar tilpasset kapittel 4 Hvordan kommunisere ?
-
Matemagisk 1–4
Matemagisk 1–4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Målenheter
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Følg stienI Følg stien jobber du videre med tema som du har jobbet med i fellesskap. Her trener du på én ting om gangen. Følg stien dekker det mest sentrale faginnholdet.
-
Fordypningsoppgaver
Psykologi 1–2
Artikkel
BoyhoodSe filmen «Boyhood» og svar deretter på spørsmålene.
-
Utforsk
Psykologi 1–2
Video
-
Innhold
Musikk 1–7
Video
-
Utforsk
Psykologi 1–2
Artikkel
Når mobbingen kan foregå 24 timer i døgnetAlle vet at det er galt å mobbe. Likevel blir 50 000 barn og unge i Norge mobbet av sine medelever.
-
Rapp med rim
Musikk 1–7
Læringsløp
Rapp med rimLæringsløp i musikkLæringsløp i musikk
-
Addisjon og subtraksjon
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Snakke matteSnakke matte i læringsløpet Addisjon og subtraksjon i temaet De fire regnearteneSnakke matte i læringsløpet Addisjon og subtraksjon i temaet De fire regneartene
-
Rapp med rim
Musikk 1–7
Læringsløp
Lag en rapp-tekstOppgave i læringsløpet "Rapp med rim"Oppgave i læringsløpet "Rapp med rim"
-
Utforsk
Psykologi 1–2
Artikkel
Ivan Pavlov: Klassisk betingingIvan Pavlovs (1849–1936) eksperiment, som viser hvordan vi lærer gjennom assosiasjoner, er et av de mest kjente eksperimentene i psykologihistorien.
-
Utforsk
Psykologi 1–2
Artikkel
Hukommelse og hjerneforskningHukommelsen er en av de mest grunnleggende egenskapene hos oss mennesker. Den er limet som gir livet sammenheng og mening. Og hjernen er kjernen for hukommelsen.