Fag
- Norsk (5144)
- Engelsk (4632)
- Matematikk (3390)
- Naturfag (1323)
- KRLE (1090)
- Tverrfaglig (859)
- Religion og etikk (841)
- Samfunnsfag (798)
- Tysk (639)
- Spansk (558)
- Psykologi (483)
- Historie (295)
- Informasjonsteknologi (292)
- Sosialkunnskap (213)
- Kjemi (193)
Trinn
- Vg2 (1680)
- Vg1 (1333)
- 10. trinn (1261)
- 8. trinn (1261)
- 9. trinn (1261)
- 1. trinn (961)
- 2. trinn (961)
- 3. trinn (948)
- 4. trinn (948)
- 5. trinn (843)
- 6. trinn (843)
- 7. trinn (843)
- Vg3 (597)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Andreas D. Haraldsrud (1)
- Kereen Getten (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
Nøkkelord
2386 treff
-
Eksperimentelt
Kjemi 1–2
Video
-
Kjemi 2
Kjemi 1–2
Artikkel
Nanoteknologi – hva er det?Nanomaterialer er små partikler som har unike strukturelle, optiske og kjemiske egenskaper. De brukes i for eksempel maling, klær, sportsutstyr, kosmetikk og elektronikk.
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Kometen kommer
Momente 2
Læringsløp
Oppgave 2: FilmanalyseDu skal nå skrive en filmanalyse der du undersøker tematikken, dramaturgien og virkemidlene i Don't Look Up .
-
Lyder og bokstaver
Momente 2
Læringsløp
Æ-lydenDet kan være vanskelig å velge mellom bokstavene æ og e når du skriver norsk. Se bare på denne setningen: «Det er ærlig talt mye som kunne vært verre her i verden.» Likevel finnes det noen regler som nesten alltid gjelder: Æ-lyden skrives for det meste med e , men kommer æ-lyden foran en enkelt r , blir det æ : bære , være , skjære , kjære , trær . Kommer det en konsonant etter r -en, blir det e: fjern , jern , terning , verden . En del korte ord som slutter på r , får e : her , der , er , hver . Bla videre for å gå til de interaktive oppgavene.
-
Svake verb
Momente 2
Læringsløp
Gruppe 2: E-verbE-verba er også ein vanleg klasse av svake verb på nynorsk.
-
Id al-fitr
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
MeditasjonOppgave i læringsløpet "Begynnelser".Oppgave i læringsløpet "Begynnelser".
-
Id al-fitr
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Puslespill mosaikkOppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».Oppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».
-
Purim
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
KakerOppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».Oppgave i læringsløpet «Høytider i religionene».
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Hva lærte du?Avslutningsanimasjon i læringsløpet "Begynnelser".Avslutningsanimasjon i læringsløpet "Begynnelser".
-
Bare én gud
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
SamtaleoppgaveSamtaleoppgave i læringsløpet "Begynnelser".Samtaleoppgave i læringsløpet "Begynnelser".
-
Demonstrasjonsforsøk
Kjemi 1–2
Video
-
Matheo
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
-
Bare én gud
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Ordenstall og ukedagerOppgave i læringsløpet "Begynnelser".Oppgave i læringsløpet "Begynnelser".
-
2 Likevekter og løselighet
Kjemi 1–2
Innholdspakke
2 Likevekter og løselighetHer finner du forsøk og oppgaver fra kapittel 2. I tillegg finner du fullstendige løsninger på oppgavene og interaktive quizer. Er du logget inn som lærer, finner du lærerressursene nederst på denne siden. Her finner du forsøk og oppgaver fra kapittel 2. I tillegg finner du fullstendige løsninger på oppgavene og interaktive quizer. Er du logget inn som lærer, finner du lærerressursene nederst på denne siden.
-
Forsøksbeskrivelser
Kjemi 1–2
Artikkel
4.1 Katalysatorer – «elefant-tannpasta»Hensikt For å illustrere effekten av å tilsette en katalysator kan vi bruke den klassiske «elefant-tannpastaen», der KI fungerer som en katalysator for nedbrytingen av H 2 O 2 til H 2 O og O 2 .
-
Laboratorieteknikker
Kjemi 1–2
Video
-
Laboratorieteknikker
Kjemi 1–2
Video
-
Forsøksbeskrivelser
Kjemi 1–2
Artikkel