Fag
- Engelsk (2622)
- Norsk (1538)
- Matematikk (1186)
- Naturfag (1161)
- Tverrfaglig (845)
- Samfunnsfag (715)
- Tysk (564)
- Spansk (293)
- KRLE (277)
- Kunst og håndverk (156)
- Mat og helse (102)
- Kroppsøving (31)
- Musikk (27)
- Sosialkunnskap (2)
Trinn
- Vg2 (1414)
- Vg1 (1326)
- 1. trinn (1114)
- 2. trinn (1114)
- 3. trinn (1102)
- 4. trinn (1101)
- 10. trinn (740)
- 8. trinn (740)
- 9. trinn (740)
- 5. trinn (569)
- 6. trinn (569)
- 7. trinn (569)
- Vg3 (184)
Nøkkelord
- viktige ord (24)
- Aktivitet (16)
- Livet på jorda (16)
- bærekraftig utvikling (15)
- kropp og helse (15)
- utforsk (14)
- folkehelse og livsmestring (12)
- liv og død (12)
- begrepsinnlæring (11)
- filosofisk samtale (11)
- jorda og universet (11)
- energi og krefter (10)
- oppsummering (10)
- fordypning (9)
- forståelse (9)
569 treff
-
Mat gjør kroppen glad!
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Skriv oppskriftInnhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.
-
Liv og død
Ganas 1–2
Artikkel
Verdensbildet i hinduismenArtikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i hinduismen.Artikkel med refleksjonsspørsmål knyttet til verdensbildet i hinduismen.
-
Stoffer reagerer
Gente 8–10
Artikkel
Kjemiske reaksjoner er nyttigeUten stopper livet opp. Kjemiske reaksjoner får kroppen din til å vokse, tenke og bevege seg. Næringsstoffer i maten vi spiser, blir brutt ned og omdannet til nye stoffer ved hjelp av kjemiske reaksjoner i kroppen. Det gjør at kroppen kan bruke de nye stoffene til å bygge kroppen, og det er dette som gjør at vi vokser og får nye celler hele livet.
-
Religionenes kilder
Ganas 1–2
Artikkel
Religionenes kilderOppstart til temaet "Religionenes kilder" med fokus på refleksjon, diskusjon og begreper.Oppstart til temaet "Religionenes kilder" med fokus på refleksjon, diskusjon og begreper.
-
Hva tror du på?
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Yahye er muslimLes intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".Les intervjuet og bruk oppgavene til å utforske videre, under temaet "Hva tror du på?".
-
Forklar ordene
Store spørsmål 5-7
Artikkel
Forklar ordeneHvilke viktige ord har du lært fra temaet? Skriv en forklaring til hvert av ordene i skriveramma nedenfor.
-
Systemer som styrer og kontrollerer
Gente 8–10
Læringsløp
NervesystemetNervesystemet er et system hos dyr som blant annet styrer og kontrollerer aktiviteten i organer ved hjelp av elektriske signaler.
-
Innhold
Store spørsmål 5-7
Video
-
Elektrisk energi
Gente 8–10
Læringsløp
Elektrisk energiLæringsløp om elektrisk energi.Læringsløp om elektrisk energi.
-
Fordøyelsessystemet
Gente 8–10
Læringsløp
FordøyelsessystemetEt læringsløp med animasjoner og aktiviteter knyttet til fordøyelsessystemet.Et læringsløp med animasjoner og aktiviteter knyttet til fordøyelsessystemet.
-
Innhold
Gente 8–10
Artikkel
Pubertet hos mennesker og andre dyr – Likheter og forskjellerSammenlign pubertet hos mennesker og andre dyr.
-
Religiøse tekster
Ganas 1–2
Læringsløp
Hellige tekster i hinduismenHvem leser vedaskriftene?
-
Varmeenergi
Gente 8–10
Læringsløp
Snakk sammenHva slags energi kan det være i en kopp med varm te?
-
Innhold
Gente 8–10
Video
-
Kontekstoppgaver
Pasos
Artikkel
Kontekstoppgave: Kunstutstilling på skolenPå skolen til Hiyanna, Tuva, Yonas og Henrik er det tid for den årlige kunstutstillingen. Alle elevene har bidratt, og det er rektor som avduker bildene. I denne oppgaven kan du se hva noen av barna har laget.
-
Jorda vår
Fabel 8–10
Artikkel
Fordyp deg!En fordypningsoppgave hvor elevene skal sammenlikne hvordan klimaendringene påvirker to land, et fattig og et rikt, på ulike måter.En fordypningsoppgave hvor elevene skal sammenlikne hvordan klimaendringene påvirker to land, et fattig og et rikt, på ulike måter.
-
Hvor lærer vi om troen eller livssynet vårt?
Fabel 8–10
Læringsløp
KoranskoleArtikkel om noen opplæringstilbud som tilbys barn og unge i islam.Artikkel om noen opplæringstilbud som tilbys barn og unge i islam.
-
Leve sammen
Fabel 8–10
Artikkel
Fordyp deg!Fordypningsoppgave om menneskerettigheter , ytringsfrihet og religionsfrihet.Fordypningsoppgave om menneskerettigheter , ytringsfrihet og religionsfrihet.
-
Sola
Gente 8–10
Læringsløp
SolaLæringsløp i temaet "Sola og planetene".Læringsløp i temaet "Sola og planetene".
-
Varmeenergi
Gente 8–10
Læringsløp
VarmeenergiLæringsløp om varmeenergi.Læringsløp om varmeenergi.