Fag
- Engelsk (3251)
- Norsk (2652)
- Matematikk (1432)
- Naturfag (1260)
- Tverrfaglig (876)
- Samfunnsfag (758)
- Tysk (634)
- Psykologi (483)
- Spansk (394)
- Informasjonsteknologi (292)
- Historie (290)
- KRLE (277)
- Kjemi (193)
- Kunst og håndverk (156)
- Fysikk (155)
Trinn
- 10. trinn (3235)
- 8. trinn (3235)
- 9. trinn (3235)
- 5. trinn (2601)
- 6. trinn (2601)
- 7. trinn (2601)
- Vg1 (1776)
- Vg2 (1313)
- 1. trinn (955)
- 2. trinn (955)
- 3. trinn (942)
- 4. trinn (892)
- Vg3 (570)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Andreas Føllesdal (1)
- Asbjørn Dyrendal (1)
- Dana Manouchehri (1)
- Faglig ansvarleg: Miljødirektoratet (1)
- Kereen Getten (1)
- Martine Svanevik (1)
- PJ Harvey (1)
- Simon Stranger (1)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (1)
- Vebjørn Horsfjord (1)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (69)
- folkehelse og livsmestring (59)
- utforsk (59)
- Livet på jorda (51)
- bærekraftig utvikling (49)
- viktige ord (47)
- kropp og helse (41)
- engelskspråklige land (38)
- English speaking countries (35)
- jorda og universet (32)
- UK (28)
- Ytringsfrihet (26)
- stoffer (26)
- Biologisk mangfold (25)
- Storbritannia (25)
3170 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Kometen kommer
Momente 2
Læringsløp
Oppgave 2: FilmanalyseDu skal nå skrive en filmanalyse der du undersøker tematikken, dramaturgien og virkemidlene i Don't Look Up .
-
Lyder og bokstaver
Momente 2
Læringsløp
Æ-lydenDet kan være vanskelig å velge mellom bokstavene æ og e når du skriver norsk. Se bare på denne setningen: «Det er ærlig talt mye som kunne vært verre her i verden.» Likevel finnes det noen regler som nesten alltid gjelder: Æ-lyden skrives for det meste med e , men kommer æ-lyden foran en enkelt r , blir det æ : bære , være , skjære , kjære , trær . Kommer det en konsonant etter r -en, blir det e: fjern , jern , terning , verden . En del korte ord som slutter på r , får e : her , der , er , hver . Bla videre for å gå til de interaktive oppgavene.
-
Svake verb
Momente 2
Læringsløp
Gruppe 2: E-verbE-verba er også ein vanleg klasse av svake verb på nynorsk.
-
Ballongslipp
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
KraftanalyseFør vi går i gang med simuleringer og dataanalyse, er det verdt å bruke litt tid på å analysere kreftene som virker på en ballong som faller.
-
Ressurser
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
3G Algoritmer og effektivitet
Informasjonsteknologi 1–2
Læringsløp
-
Twig-filmer kapittel 8
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
Twig-filmer kapittel 9
ERGO Fysikk 1–2
Video
-
ERGO Fysikk 1
ERGO Fysikk 1–2
Artikkel
VelkommenHer finner du: simuleringer i HTML-format programmeringsressurser tilpasset fysikkfaget løsningsforslag til lærebokoppgaver, interaktive oppgaver og forsøksbeskrivelser til bokas kapitler TWIG-filmer lærerressurser
-
Twig-filmer fra Lokus
Naturfag Påbygging
Innholdspakke
Twig-filmer fra LokusHer finner du Twig-filmen fra LK06-utgaven av Naturfag Påbygging .
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Naturfag Påbygging
Video
-
3 Bioteknologi og genteknologi (Twig-filmer fra Lokus)
Naturfag Påbygging
Video
-
3 Bioteknologi og genteknologi (Twig-filmer fra Lokus)
Naturfag Påbygging
Video
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Momente 2
Video
-
Ballongslipp
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
Ditt eget luftmotstandsforsøkLuftmotstand påvirker alt som beveger seg gjennom lufta. Nå kan du selv utforske virkningen av luftmotstand på ulike gjenstander.
-
Undervisningsopplegg
Momente 1
Artikkel
Speeddate: ParlamentarismeElevene øver seg på å snakke sammen om temaet parlamentarisme og demokratiseringsprosessen i Norge.
-
Velkommen til Naturfag Påbygging
Naturfag Påbygging
Artikkel
VelkommenHer finner du lærestoff til Naturfag Påbygging. Kapittelinndelingen er som i læreboka. Hvert kapittel inneholder blant annet interaktive oppgaver, forsøk og filmer. I tillegg finner du ressurser til utforskende arbeidsmetoder og programmering. Er du logget inn som lærer, finner du lærerressursene øverst på denne siden. Twig-filmer ligger nederst på siden.
-
Selvvalgt problemstilling
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
Vurdering av utforskende arbeidEt slikt prosjekt kan dekke to av kompetansemålene i Fysikk 2. Men vurdering av praktisk og utforskende arbeid kan være utfordrende.
-
Selvvalgt problemstilling
ERGO Fysikk 1–2
Læringsløp
ForarbeidDet er få elever som er vant til å utforme en problemstilling som kan undersøkes praktisk eller teoretisk. Elevene vil støte på mange utfordringer i et slikt prosjekt og det er lurt å la dem jobbe med og diskutere mindre problemstillinger før de går i gang med den selvvalgte problemstillingen.