Hopp til hovedinnhold

Søk

3512 treff

  • Regnestrategier

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Multiplikasjon

    Hvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Addisjon og subtraksjon

    Her lærer du å legge til og trekke fra negative tall.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Hva er negative tall?

    De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.

  • Grunnleggende sannsynlighet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Sannsynligheten for en hendelse

    Kort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.

  • Figurtall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å utforske mønstre 2

    Å utforske mønstre.

  • Trinn 4: Å løse likninger med parenteser

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Oppsummering av trinn 1 til trinn 4

    Lag en oppsummering av fagstoffet på trinn 1 til 4.

  • Målenheter

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Følg stien

    I Følg stien jobber du videre med tema som du har jobbet med i fellesskap. Her trener du på én ting om gangen. Følg stien dekker det mest sentrale faginnholdet.

  • Det var en gang ...

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Utprøving

    Dette er et prosjekt i kunst og håndverk om animasjon.Dette er et prosjekt i kunst og håndverk om animasjon.

    4_rød_thumb.png
  • Levende grafer

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Inspirasjon

    Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk som omfatter infografikk, prosessering og visualisering av informasjon.Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk som omfatter infografikk, prosessering og visualisering av informasjon.

    1_grønn_thumb.png
  • Innhold

    Musikk 1–7

    Video

  • Vær kreativ

    Kunst og håndverk 1–7

    Video

  • Monstermøte

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Utprøving

    Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk om keramikk. Elevene skal modellere et monsterhode i leire og lage en felles utstilling av monsterhodene.Dette er et prosjekt i Kunst og håndverk om keramikk. Elevene skal modellere et monsterhode i leire og lage en felles utstilling av monsterhodene.

    4_rød_thumb.png
  • Vær kreativ

    Kunst og håndverk 1–7

    Artikkel

    Lag dyr

    Elevene lager fantasifulle dyr av doruller.

    Film_thumb_grønn.png
  • Rapp med rim

    Musikk 1–7

    Læringsløp

    Rapp med rim

    Læringsløp i musikkLæringsløp i musikk

  • Rapp med rim

    Musikk 1–7

    Læringsløp

    Lag en rapp-tekst

    Oppgave i læringsløpet "Rapp med rim"Oppgave i læringsløpet "Rapp med rim"

  • Eske med lokk

    Kunst og håndverk 1–7

    Læringsløp

    Undersøkelse

    Finn ut om noen har gjort noe som likner fra før.

    2_grønn_thumb.png
  • Vær kreativ

    Kunst og håndverk 1–7

    Artikkel

    Lag regnbue

    Elevene lager regnbue av silkepapir.  Kompetansemål 2. trinn:  vise fram og presentere objekter gjennom utstilling eller samling utforske ulike visuelle uttrykk og bygge videre på andres ideer i eget skapende arbeid eksperimentere med form, farge, rytme og kontrast studere form gjennom å tegne, male og fotografere Kompetansemål 4.trinn: formidle og vise fram eget arbeid gjennom utstilling gjennomføre kunst- og designprosesser ved å søke inspirasjon, utforske muligheter, gjøre valg og lage egne produkter Utstyr: Silkepapir Saks Lim Hvite ark Kontaktpapir

    Film_thumb_grønn.png
  • 2 Brøk og desimaltall

    Matemagisk 8–10

    Innholdspakke

    2 Brøk og desimaltall

    Nedenfor finner du lærerveiledning til kapittel 2. 

  • Byggekloss 6: Sidelengder som er algebraiske uttrykk

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å utforske forholdstall

    Utforsk forholdstall mellom figurer. Se på eksemplet og løs oppgavene.

  • Likninger med brøker og parenteser

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å utforske med vippehusker

    Bruk vippehuskene for å utforske likninger.