Fag
Trinn
- 10. trinn (10)
- 8. trinn (10)
- 9. trinn (10)
- 1. trinn (3)
- 2. trinn (3)
- 3. trinn (3)
- 5. trinn (3)
- 6. trinn (3)
- 7. trinn (3)
- Vg1 (3)
- Vg2 (3)
- Vg3 (3)
- 4. trinn (2)
Forfatter
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (9)
- Hege Siri (6)
- Ingvild Vik, journalist (6)
- Lars Saabye Christensen (6)
- Linn Skåber (6)
- Roald Dahl (6)
- Teresa Grøtan (6)
- Ellen Birgitte Johnsrud (5)
- Halldis Moren Vesaas (5)
- Mattias Göransson (5)
- Vera Micaelsen (5)
- Amalie Skram (4)
- André Bjerke (4)
10 treff
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
Du må ikke soveDette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937.
-
Tekster om alt det andre
Fabel 8–10
Artikkel
Å gjøre feil foran andre – ydmykelseUtdrag fra Å klemme fingeren i døra – en bok om følelser av Vera Micaelsen.Utdrag fra Å klemme fingeren i døra – en bok om følelser av Vera Micaelsen.
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
Å gjøre feil foran andre – ydmykelseStart Før du leser Hva ville du opplevd som ydmykende? Hvordan kommer man seg videre etter en ydmykende opplevelse? Blir alle ydmyket av det samme?Start Før du leser Hva ville du opplevd som ydmykende? Hvordan kommer man seg videre etter en ydmykende opplevelse? Blir alle ydmyket av det samme?
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
-
Uke 6
Tverrfaglig 8-10
Litterær tekst
-
Med pennen som våpen
Åpne ressurser
Læringsløp
-
Viktige stemmer
Åpne ressurser
Litterær tekst
Du må ikke soveDette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937.
-
8-10
Innhold under utvikling
Artikkel
Samskriving som metode og vurderingsformHva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.
-
Terminprøve 9. trinn vår 2023
Terminprøver 8-10
Læringsløp
-
Terminprøve 10. trinn vår 2022
Terminprøver 8-10
Læringsløp
Du må ikke soveDette er originalversjonen av diktet fra 1937. Dette er originalversjonen av diktet fra 1937.