Fag
- Engelsk (6528)
- Norsk (5631)
- Matematikk (4321)
- Naturfag (2260)
- Spansk (1790)
- Tysk (1512)
- Helse- og oppvekstfag (1208)
- KRLE (1135)
- Samfunnsfag (1063)
- Religion og etikk (877)
- Tverrfaglig (858)
- Psykologi (497)
- Kjemi (393)
- Historie (295)
- Informasjonsteknologi (292)
Trinn
- 8. trinn (2137)
- 10. trinn (2132)
- 9. trinn (2132)
- 5. trinn (1540)
- 6. trinn (1540)
- 7. trinn (1540)
- Vg1 (1073)
- 1. trinn (990)
- 2. trinn (990)
- Vg3 (988)
- 3. trinn (977)
- 4. trinn (977)
- Vg2 (767)
Forfatter
- Jorunn Brække Ytrelid (8)
- Alexander H. Sandtorv (6)
- Nils H. Korsvoll (2)
- Andreas D. Haraldsrud (1)
- Anne Tveit (1)
- Else Werring og Ingun Steen Andersen (1)
- Liv Guldal (1)
- Vebjørn Horsfjord (1)
- av Janne Aasebø Johnsen (1)
Nøkkelord
4491 treff
-
4 Stråling (Twig-filmer fra Lokus)
Stages 8–10
Video
-
Demonstrasjonsforsøk
Kjemi 1
Video
-
Eksperimentelt
Kjemi 1–2
Video
-
Interaktive tester
Grunnbok i historie
Artikkel
EneveldetDette bør du kunne om eneveldet.
-
Interaktive tester
Grunnbok i historie
Artikkel
Vikingferder og kulturmøterDette bør du kunne om vikingferder og kulturmøter.
-
Utforsk!
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Digitalt kapittel
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Aktiviteter
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
Quiz-quiz-byttDette er et godt alternativ til tradisjonell jobbing med spørsmål/svar. Elevene går rundt i klasserommet og stiller hverandre spørsmål. Dersom den andre ikke kan svare, må eleven lære bort svaret. Quizen egner seg til repetisjon og oppsummering.
-
Kjemi 2
Kjemi 1–2
Artikkel
Nanoteknologi – hva er det?Nanomaterialer er små partikler som har unike strukturelle, optiske og kjemiske egenskaper. De brukes i for eksempel maling, klær, sportsutstyr, kosmetikk og elektronikk.
-
Kildeoppgave: Gutenbergs oppfinnelse – et viktig steg mot informasjonssamfunnet
Grunnbok i historie
Læringsløp
KilderHvis du vil vite mer kan vi anbefale disse kildene, som vi har brukt i arbeidet med teksten.Hvis du vil vite mer kan vi anbefale disse kildene, som vi har brukt i arbeidet med teksten.
-
Perspektiver
Grunnbok i historie
Artikkel
Et samfunn for alle?Målsettingene for gjenoppbyggingen av landet etter krigen ble langt på vei nådd. Demokratiet ble gjeninnført, næringslivet kom på fote igjen, og den økonomiske veksten gjorde det mulig å bygge ut velferdsordninger for de aller fleste. Det kan se ut som om samfunnsutviklingen i 1950- og 1960-årene bare var preget av samarbeid og harmoni.
-
Store spørsmål 1-4
Store spørsmål 1-4
Artikkel
FN-dagenHvor ulike er vi egentlig?
-
Nøkkelstoff
Naturfag for yrkesfag
Artikkel
-
Blandinger og løsninger
Solaris 1–4
Læringsløp
Skille sand fra vannBland salt, sand og vann. Går det an å få sand, salt og vann hver for seg igjen? Lag forslag til hvordan dere kunne gjort det. Prøv ut noen av forslagene.
-
IKKE FERDIG Spise sammen
Mat og helse 1–7
Læringsløp
Mat!Tekst i mat og helse
-
Velkommen til burgerskolen!
Mat og helse 1–7
Læringsløp
Hva er en hamburger?Hvilket land kommer hamburgeren fra? Og heter matretten egentlig hamburger eller burger? Utforsk hamburgerens historie og hva som kjennetegner matretten. Hva finner dere ut?
-
Oppskrifter
Mat og helse 1–7
Artikkel
GuacamoleFinn fram ingrediensene, og les framgangsmåten før du starter.
-
Næringsstoffer
Mat og helse 1–7
Læringsløp
NæringsstofferVi har tre store grupper av . Det er fett, karbohydrater og proteiner. Alle disse trenger du å få i deg i løpet av en dag. Men hvordan vet du hvilke matvarer som har mye av disse næringsstoffene? Og hva er egentlig forskjellen på karbohydrater, fett og proteiner?
-
Velkommen til burgerskolen!
Mat og helse 1–7
Læringsløp
Velkommen til burgerskolen!Har du noen gang smakt en saftig og god burger? Hvilken type burger var det? I dette temaet skal du gjennom å bli bedre kjent med matretten burger, lære hva mat og drikke gjør for kroppen vår og hvilken næring som finnes i ulike matvarer. Du skal også få lage smakfulle og fristende burgere!
-
Burgerskolen
Mat og helse 1–7
Artikkel
Mat - drivstoffet til kroppen!Hva gjør kroppen i løpet av en dag? Hva trenger kroppen for å kunne gjøre det den gjør? Les overskriften. Hva betyr det at maten er drivstoffet til kroppen, tror dere?