Fag
Trinn
- 1. trinn (6)
- 10. trinn (6)
- 2. trinn (6)
- 3. trinn (6)
- 4. trinn (6)
- 5. trinn (6)
- 6. trinn (6)
- 7. trinn (6)
- 8. trinn (6)
- 9. trinn (6)
Forfatter
- Synnøve Pettersen (42)
- Felicia Røkaas (39)
- Tonje Gauslaa Sivertzen (9)
- Hege Siri (6)
- Ingvild Vik, journalist (6)
- Lars Saabye Christensen (6)
- Linn Skåber (6)
- Roald Dahl (6)
- Teresa Grøtan (6)
- Ellen Birgitte Johnsrud (5)
- Halldis Moren Vesaas (5)
- Mattias Göransson (5)
- Vera Micaelsen (5)
- Amalie Skram (4)
- André Bjerke (4)
6 treff
-
Ytringsfrihet
Åpne ressurser
Artikkel
Når rettighet står mot rettighetI diskusjoner om menneskerettigheter er tanken ofte at de stiller minstekrav til myndighetene om hvordan de får behandle innbyggerne. Når menneskerettigheter kommer i konflikt, stemmer ikke dette bildet lenger. Bildetekst
-
Frida
Biblioteket
Artikkel
Stjele-FridaNummer 3 i Frida-serien av Mari Sager.
-
Med lyd
Biblioteket
Artikkel
Monster-FridaNummer 1 i Frida-serien av Mari Sager.
-
Frida
Biblioteket
Artikkel
Doktor-FridaNummer 2 i Frida-serien av Mari Sager.
-
Frida
Biblioteket
Artikkel
Pannekake-FridaNummer 4 i Frida-serien av Mari Sager.
-
8-10
Innhold under utvikling
Artikkel
Samskriving som metode og vurderingsformHva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.