Fag
- Samfunnsfag (72)
- Engelsk (52)
- Norsk (29)
- Tysk (8)
- Tverrfaglig (6)
- Naturfag (5)
- KRLE (2)
- Mat og helse (1)
- Matematikk (1)
- Sosialkunnskap (1)
- Spansk (1)
Trinn
- 5. trinn (145)
- 6. trinn (145)
- 7. trinn (145)
- 1. trinn (54)
- 2. trinn (54)
- 3. trinn (54)
- 4. trinn (54)
- 10. trinn (13)
- 8. trinn (13)
- 9. trinn (13)
- Vg1 (3)
- Vg2 (3)
- Vg3 (3)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (171)
- folkehelse og livsmestring (144)
- utforsk (132)
- bærekraftig utvikling (116)
- pdf (105)
- utskrift (105)
- engelskspråklige land (99)
- elevark (97)
- printable (97)
- English speaking countries (92)
- Folkehelse og livsmeistring (91)
- språklæring (84)
- reflektere (76)
- rød tekst (74)
- Leseforståelse (73)
145 treff
-
Mat gjør kroppen glad!
Fokus Sosialkunnskap
Artikkel
Skriv oppskriftInnhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.Innhold i et tverrfaglig opplegg om å skrive i alle fag.
-
Songs
Quest 5–7
Artikkel
You've Got a Friend in MeSangen "You've Got a Friend in Me".
-
Other texts
Quest 5–7
Artikkel
Top 10 Acts of FriendshipEn liste over ting som er hyggelig å gjøre for en venn.En liste over ting som er hyggelig å gjøre for en venn.
-
July, August
Quest 5–7
Video
-
Get ready for Halloween
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Draw a monsterTegn og skriv om et monster til Halloween.
-
Skriv: En skummel fortelling
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Skriv: En skummel fortellingLæringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".Læringsløpet "Skriv: En skummel fortelling" i temaet "Grøss og gru".
-
Hellige byer
Fabel 8–10
Artikkel
Hva husker du?Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.Oppsummeringsoppgave der elevene skal skrive.
-
Films
Momente 2
Artikkel
Quest News - NettiquetteWatch a film about nettiquette.
-
Films
Quest 5–7
Artikkel
Friends and FoesWatch the film and do the tasks.
-
Møt en forfatter
Targets
Artikkel
Lag et intervjuTenk dere at dere kan intervjue hvem dere vil. Hvem vil dere intervjue? Bli enige om intervjuobjektet. Hva vil dere finne ut? Snakk sammen om hva dere tror intervjuobjektet kan fortelle dere om. Skriv spørsmålene til intervjuet sammen. Hva er viktig å tenke på når dere lager spørsmål noen skal svare på?
-
I have a dream
Arena 5–7
Artikkel
Fortsett å drømme!Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke. Elevene leser om hverdagsrasisme og hva det vil si å være anti-rasist. I fellesskap blir elevene i klassen enige om hvordan de kan bidra for å sette søkelyset på hverdagsrasisme, og i læringspar vurderer de om konkrete situasjoner er hverdagsrasisme eller ikke.
-
Shopping for Groceries
Quest 5–7
Læringsløp
Shopping for GroceriesEn shopping-dialog.
-
Films
Momente 2
Artikkel
How the Body WorksFilm og spørsmål til temaet How the Body Works.
-
Den vesle bygda som glømte at det var jul
Tverrfaglig 1–7
Læringsløp
Den vesle bygda som glømte at det var julElevene leser og arbeider med oppgaver til julefortellingen "Den vesle bygda som glømte at det var jul" av Alf Prøysen. Elevene skriver også sin egen julefortelling og lager en filmtrailer.
-
Julestemning
Tverrfaglig 1–7
Artikkel
Utforsk juletradisjonerElevene velger en juletradisjon de vil utforske, skriver informasjonen de finner og presenterer denne for klassen.
-
Grenseland
Arena 5–7
Artikkel
NærhetsstigenElevene leser om nærhetsstigen, et bilde på hvordan vi utvider grensene for nærhet, og reflekterer rundt hva sex er og hvor viktig det er å kjenne etter hvor egne grenser går. De ser også en film med programleder og sexolog Tuva Fellman som snakker om sex og grenser. Elevene leser om nærhetsstigen, et bilde på hvordan vi utvider grensene for nærhet, og reflekterer rundt hva sex er og hvor viktig det er å kjenne etter hvor egne grenser går. De ser også en film med programleder og sexolog Tuva Fellman som snakker om sex og grenser.
-
Pålogget
Fabel 5–7
Artikkel
Din egen dagElevene skal skrive og reflektere rundt sin bruk av digitale medier i løpet av en dag. Elevene skal skrive og reflektere rundt sin bruk av digitale medier i løpet av en dag.
-
Skjønnlitterære tekster
Targets
Artikkel
GrimaserElevene leser og lytter til sangen "Grimaser (Idiomer for idioter)" av Kristoffer Cezinando Karlsen, og arbeider med oppgaver til sangen.
-
Saktekster
Targets
Artikkel
Barnas taleElevene leser og arbeider med appellformene etos, patos og logos med utgangspunkt i en tale. De skriver også sin egen tale ut fra kriterier. Elevene leser og arbeider med appellformene etos, patos og logos med utgangspunkt i en tale. De skriver også sin egen tale ut fra kriterier.
-
Saktekster
Targets
Artikkel
Vil du bli toller?Elevene leser intervju med to tollere som forteller om hvilke egenskaper som er viktige i tolleryrket. Elevene arbeider med oppgaver til teksten, og lager reklame for tollerutdanningen. Elevene leser intervju med to tollere som forteller om hvilke egenskaper som er viktige i tolleryrket. Elevene arbeider med oppgaver til teksten, og lager reklame for tollerutdanningen.