Hopp til hovedinnhold

Søk

10444 treff

  • Qu'est-ce que tu as fait pendant les vacances ?

    Salut 8–10

    Artikkel

    Mes vêtements préférés

    Skriv en tekst i Mon journal der du sier noe om din klesstil. Bruk tekstene om Gabriel og Imane til inspirasjon. Du kan bruke tittelen Mes vêtements préférés .

  • En pleine forme !

    Salut 8–10

    Artikkel

    Lettre à ma famille d'accueil

    Skriv en tekst i Mon journal der du forestiller deg at du skal på utveksling til Frankrike.

  • En pleine forme !

    Salut 8–10

    Artikkel

    Lève-toi et chante !

    Reis dere alle sammen, syng med og mim sangen Si tu as d'la joie au cœur (melodi: Er du veldig glad og vet det). Teksten får du av læreren.

  • Regnestrategier

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Multiplikasjon

    Hvilke regnestrategier velger du når du multipliserer? Argumenter for valgene dine, og forklar de ulike regnemåter.

  • Lydfiler

    Gente 8–10

    Innholdspakke

    Lydfiler

    Her finner du lydfiler til Gente 9.

  • Lydfiler

    Salut 8–10

    Innholdspakke

    Lydfiler

    Her finner du lydfiler til Salut 8.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Addisjon og subtraksjon

    Her lærer du å legge til og trekke fra negative tall.

  • Negative tall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Hva er negative tall?

    De negative tallene ligger til venstre for 0 på tallinja.

  • Grunnleggende sannsynlighet

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Sannsynligheten for en hendelse

    Kort fortalt En hendelse består av ett eller flere utfall. Du trekker ett kort fra en kortstokk. Et eksempel på et mulig utfall er at du trekker hjerter ess. Et eksempel på en hendelse er at du trekker en hjerter.

  • Figurtall

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å utforske mønstre 2

    Å utforske mønstre.

  • Antallet 0

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Vi øver

    Vi øver på matematikk.

  • Antallet 7

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

  • Antallet 7

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Skrive 7

    Vi skriver 7.

  • Firkantet form

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Oppgave 3

    Vi sporer flateformer.

  • Plassverdi – enere og tiere

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Plassverdi – enere og tiere

    Plassverdi – enere og tiere.

  • Å hoppe på tallinja

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Når møtes de?

    Vi øver på å hoppe på tallinja.

  • Å regne på tallinja

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Addisjon på tallinja

    Vi øver på å addere med tallinja.

  • Siffer og tall

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Snakke matte - Vi sorterer tall

    Vi snakker om matematikk.

  • Verdi

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Hva har størst verdi?

    Hva har størst verdi og hvorfor?

  • 2-gangen

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Fordel toermengder

    Oppgave i læringsløpet "2-gangen" i temaet "Multiplikasjon"Oppgave i læringsløpet "2-gangen" i temaet "Multiplikasjon"