Fag
- Engelsk (8470)
- Norsk (7337)
- Matematikk (5805)
- Naturfag (4469)
- Tysk (2437)
- Spansk (2232)
- Samfunnsfag (1786)
- KRLE (1430)
- Helse- og oppvekstfag (1210)
- Religion og etikk (1023)
- Tverrfaglig (1002)
- Fransk (925)
- Mat og helse (261)
- Samfunnskunnskap (257)
- Kunst og håndverk (211)
Trinn
- 8. trinn (3479)
- 10. trinn (3474)
- 9. trinn (3474)
- 5. trinn (3137)
- 6. trinn (3137)
- 7. trinn (3137)
- 1. trinn (2514)
- 2. trinn (2514)
- 3. trinn (2498)
- 4. trinn (2448)
- Vg1 (2409)
- Vg2 (501)
- Vg3 (339)
Forfatter
- Anne Tveit (90)
- Liv Guldal (87)
- Lars Gunnar Lingås (45)
- Cathrine Borchsenius (28)
- Ane Stavrum (18)
- Mette Haraldsen (10)
- Olaug Strand (6)
- Joakim Broch Heimstad (5)
- Joakim Borch Heimstad (4)
- Margrethe Aas Johnsen (4)
- Arnulf Øverland (2)
- Dag Einar Thorsen (2)
- Olav Hove (2)
- Amalie Skram (1)
- Andreas Føllesdal (1)
Nøkkelord
- demokrati og medborgerskap (124)
- folkehelse og livsmestring (102)
- utforsk (88)
- bærekraftig utvikling (81)
- Folkehelse og livsmeistring (74)
- KRLE (60)
- viktige ord (57)
- Livet på jorda (52)
- Ytringsfrihet (52)
- samtale (48)
- reflektere (45)
- psykisk helse (43)
- kropp og helse (41)
- demokrati og medborgarskap (38)
- naturfag (38)
10169 treff
-
Oppstart – Stoffer og blandinger
Solaris 1–4
Læringsløp
Den store hagefestenTekst i læringsløpet "Oppstart" i temaet Stoffer og blandinger.Tekst i læringsløpet "Oppstart" i temaet Stoffer og blandinger.
-
Å holde varmen
Solaris 1–4
Læringsløp
Utforsk: Å holde varmenUtforsking i læringsløpet "Høsten er her"Utforsking i læringsløpet "Høsten er her"
-
Oppstart – Den gavmilde naturen
Solaris 1–4
Læringsløp
Den gavmilde naturenTekst i læringsløpet "Oppstart" i temaet Den gavmilde naturen.Tekst i læringsløpet "Oppstart" i temaet Den gavmilde naturen.
-
På bærtur
Mat og helse 1–7
Læringsløp
Fakta om et bærSkriveoppgave i læringsløpet "På bærtur"Skriveoppgave i læringsløpet "På bærtur"
-
Filosofi
Store spørsmål 8–10
Artikkel
Presentasjon: Dyrs rettigheterFinnes det dyr som er mer verdt enn andre? Hvorfor eller hvorfor ikke? Bør dyr ha de samme rettighetene som mennesker? Hvilke utfordringer ville det i så fall ført til? Lag en presentasjon.
-
Bli en forsker
Solaris 1–4
Læringsløp
Hva nå?Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Snakk sammen om hva resultatene kan bety.Lag spørsmål og gjennomfører ditt eget forskningsprosjekt. Snakk sammen om hva resultatene kan bety.
-
Når ting ikke går som planlagt . . .
Solaris 8–10
Læringsløp
Når ting ikke går som planlagt . . .I dette læringsløpet skal du lære om: Testing og behandling av SOI-er Nødprevensjon AbortI dette læringsløpet skal du lære om: Testing og behandling av SOI-er Nødprevensjon Abort
-
Om og om igjen
Solaris 1–4
Læringsløp
Den skyen ser ut som ...Tekst i læringsløpet "Om og om igjen" i temaet VannTekst i læringsløpet "Om og om igjen" i temaet Vann
-
Stillingsenergi og bevegelsesenergi
Solaris 1–4
Læringsløp
Energi flytter på segVideo og tekst i læringsløpet "Hvor kommer energien fra?" i temaet Energi.Video og tekst i læringsløpet "Hvor kommer energien fra?" i temaet Energi.
-
Hvordan er helse- og oppvekstsektoren organisert?
Stages 8–10
Artikkel
Videregående opplæringVideregående opplæring er gratis men ikke obligatorisk. Obligatorisk skole i ti år, rett til videregående opplæring i tre år. Obligatorisk skole i ti år, rett til videregående opplæring i tre år. De fleste yrkene innenfor helse- og oppvekstsektoren krever autorisasjon.De fleste yrkene innenfor helse- og oppvekstsektoren krever autorisasjon.
-
Bare én gud
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Visste du at ...?Tekst i læringsløpet "Begynnelser".Tekst i læringsløpet "Begynnelser".
-
Temperatur og energi
Solaris 1–4
Læringsløp
Visste du at ...Tekst i læringsløpet "Temperatur og energi" i temaet Energi.Tekst i læringsløpet "Temperatur og energi" i temaet Energi.
-
Min læring
Solaris 1–4
Læringsløp
Hva med Fysaken?Oppgave i læringsløpet "Min læring" i temaet Naturen tilpasser seg.Oppgave i læringsløpet "Min læring" i temaet Naturen tilpasser seg.
-
Hvorfor blir vi syke?
Solaris 1–4
Læringsløp
Visste du at ...Tekst om at man må bruke mikroskop for å kunne se bakterier og virus i læringsløpet "Hvordan kan du holde deg frisk?"Tekst om at man må bruke mikroskop for å kunne se bakterier og virus i læringsløpet "Hvordan kan du holde deg frisk?"
-
Mat fra hele verden
Mat og helse 1–7
Artikkel
Fest på skolekjøkkenetLag en fest som alle kan være med på.
-
Årstider
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Samenes årstiderTekst i læringsløpet "Årstider" i temaet "Årstider og kalendere"Tekst i læringsløpet "Årstider" i temaet "Årstider og kalendere"
-
Fagstoff
Fokus Samfunnskunnskap
Artikkel
Bærekraftig utviklingHva forbinder du med bærekraftig utvikling? Hva betyr begrepene bærekraftig og utvikling ? Er det noe som bare har med naturen å gjøre eller ligger det mer i begrepene?
-
Hvordan vet vi noe om Jesus?
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Arkeologen fortellerOppgave i læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus?" i temaet "Fortellinger om Jesus"Oppgave i læringsløpet "Hvordan vet vi noe om Jesus?" i temaet "Fortellinger om Jesus"
-
Relasjonsferdigheter
Helse- og oppvekstfag
Artikkel
Et treningsopplegg i empatiUtvikling av empati er en modningsprosess, og du blir flinkere om du øver. Gir brukerne en opplevelse av å bli tatt godt vare på. Gir brukerne en opplevelse av å bli tatt godt vare på.
-
7 Mellomkrigstid og annen verdenskrig i Norge
Arena 8–10
Artikkel
Innledning og oppstartDette kapitlet dekker mellomkrigsperioden og annen verdenskrig i Norge. Selv om mellomkrigstiden og annen verdenskrig er behandlet i to kapitler (globalt perspektiv i kapittel 6 og norsk perspektiv i 7), kan man gjerne slå de to kapitlene sammen. Det er uansett viktig å trekke linjer slik at elevene forstår at hendelser i Norge hang sammen med globale hendelser – slik det ofte gjør.