Hopp til hovedinnhold

Søk

12 treff

  • Dette er meg!

    Åpne ressurser

    Artikkel

    Write a presentation of yourself

    Lær å skrive en presentasjon om deg selv.

  • Opplegg til Luridiumstyven

    Biblioteket

    Artikkel

    Luridiumstyven

    Nummer 1 i serien William Wenton av Bobbie Peers.

  • Opplegg til Marshmallowsmaskinen

    Biblioteket

    Artikkel

    Marshmallowsmaskinen

    Nummer 1 i serien Oppdagerklubben av Bobbie Peers.

  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write a Speech

    Lær å skrive en tale.

    Thumbnail.
  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write a Personal Letter

    Lær å skrive et personlig brev.

    Thumbnail.
  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write an Eyewitness Report

    Lær å skrive en øyenvitneskildring.

    Thumbnail.
  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write an Interview

    Write an interview.

  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write a Blog

    Lær å skrive en blog.

  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write About an Animal

    Lær å skrive en informativ tekst om dyr.

    Thumbnail.
  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write a Presentation of a Friend

    Lær å skrive en presentasjon av en venn.

    Thumbnail.
  • Write

    Stages 8–10

    Artikkel

    Write a Book Review

    Write a book review

  • 8-10

    Innhold under utvikling

    Artikkel

    Samskriving som metode og vurderingsform

    Hva er samskriving? Samskriving er når elevene samarbeider om å skrive. Det kan være mindre og større skriveoppgaver, som delferdigheter innenfor én tekst, eller hele tekster, som et leserinnlegg eller en fortelling. Elevene kan samskrive i grupper, eller i par, som i tilfellet vi skisserer. I denne samskrivingsprosessen samarbeider elevene om hele skriveprosessen av en argumenterende tekst, fra start til slutt. Da samarbeider elevene om valg av tema og problemstilling, skriveramme, valg av kilder, og selve tekstproduksjonen. De må også forholde seg til endringsforslag og underveisvurdering fra lærer, medelever, og i dette tilfellet, språkmodeller. Ut fra dette, må elevene vurdere responsen og bearbeide teksten sammen. De får også en felles vurdering av teksten, med eller uten karakter.